Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:14:21 GMT

حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره روز اتمام نعمت مسلمانان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۴۱۸۷

حدیث روز/ سخن پیامبر(ص) درباره روز اتمام نعمت مسلمانان

آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت ‏شوند.

مشرق- رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله:


روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است

و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت ‏شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.



متن حدیث:



قال رسول الله(ص): یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی و هو الیوم الذی امرنی الله تعالی ذکره فیه بنصب اخی علی بن ابی طالب علما لامتی، یهتدون به من بعدی و هو الیوم الذی اکمل الله فیه الدین و اتم علی امتی فیه النعمة و رضی لهم الاسلام دینا.



"امالی صدوق، صفحه 125"

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین حدیث روز سخن پیامبر اتمام نعمت روز امامت امام علی ع آن روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن دومین کلین شیت با کاپیتان 21 ساله

به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت فصل را با فهد طالب به عنوان دروازه بان اصلی آغاز کرد. گلر 29 ساله ای که 14 بار برای تیم ملی عراق درون دروازه ایستاده بود و به نظر می رسید مهره ای مطمئن برای حفاظت از دروازه آبادانی هاست. اما در ادامه فصل او در چند نوبت با پیام پارسا که از جوانان بومی تیم محسوب می شود، جابجا شد و عاقبت به طرز غیرمنتظره ای در نیم فصل از آبادان رفت.

با جدایی فهد طالب، به شکل عجیبی هیچ دروازه بان دیگری جذب نشد تا صنعت نفت در دور برگشت عملاً به جز پیام پارسا هیچ گزینه دیگری در اختیار نداشته باشد. پارسا که فقط 21 سال سن دارد و متولد آبادان است، در این فصل نشان داده که می تواند آینده روشن تری داشته باشد. 

او در بازی هایی مثل سپاهان کم اشتباه و مطمئن ظاهر شد تا نقشی پررنگ در پیروزی تیمش داشته باشد اما در برخی دیدارها نظیر بازی هفته گذشته مقابل هوادار، نمایش قابل تحسینی نداشت و می توانست روی گل هایی که دریافت کرد، عکس العمل بهتری داشته باشد.



با این حال در مصاف با مس رفسنجان، طالب ریکانی برای افزایش روحیه او، در آغاز بازی بازوبند کاپیتانی را به پیام پارسا سپرد تا به این شکل از او حمایت کرده باشد. نکته جالب اینکه پارسا با بازوبند کاپیتانی موفق شد برای دومین بار در لیگ برتر کلین شیت کند. او در دور رفت مقابل همین تیم مس رفسنجان هم دروازه اش را بسته نگه داشته بود.

صنعت نفت در 26 هفته لیگ فقط 3 بار موفق به ثبت کلین شیت شده که سهم پیام پارسا 2 و فهد طالب یک کلین شیت مقابل شمس آذر بوده است.

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • جشن دومین کلین شیت با کاپیتان 21 ساله
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • حدیث روز | نتیجه نافرمانی پدر و مادر