Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ایران از سازمان ملل خواست آمریکا را در ارتباط با رهگیری هواپیمای مسافری خود از سوی دو جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه مسئول بشناسد و واشنگتن را در قبال این رفتار غیرمسئولانه پاسخگو کند. 

براساس گزارش واشنگتن پست، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل اعتراض شدید ایران به نقض قوانین و حقوق بین‌المللی از سوی آمریکا را اعلام کرد و بر پیگیری این موضوع از طریق مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس واشنگتن پست به نقل از آسوشیتدپرس، روانچی در این نامه گفت: یک هواپیمای ایرباس A۳۱۰ متعلق به شرکت ماهان از تهران به بیروت در روز ۲۳ جولای به طور تهاجمی و غیرمنتظره توسط دو جنگنده اف-۱۵ آمریکایی مورد تعقیب و رهگیری قرار گرفته است در حالیکه این هواپیما در حال عبور از کریدور بین‌المللی در آسمان سوریه بوده است. 

سفیر ایران در سازمان ملل در این نامه اضافه کرد، در پاسخ به این مانور تهاجمی و خطرناکِ جنگنده‌های آمریکایی و به منظور حفظ جان مسافران خلبان ارتفاع خود را سریعا کاهش داده که باعث مجروح شدن مسافران شده است. 

تخت روانچی افزود: مطابق با مقررات کنوانسیون هواپیمایی کشوری، سازمان هواپیمایی ایران با مقامات سوری تماس گرفته و خواستار تحقیق فوری و دقیق در زمینه این حادثه شده است. وی تاکید کرد که مقامات ایران همچنین پس از بازگشت هواپیما از بیروت تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کرده‌اند. نتایج هر دو تحقیقات پس از تکمیل روند و جمع آوری اطلاعات کامل منتشر خواهد شد. 

وی ادامه داد، پرواضح است که اقدام جنگنده های آمریکایی نقض فاحش امنیت و آزادی هوانوردی غیرنظامی، تصویب شده در کنوانسیون شیکاگو در سال ۱۹۴۴ و پیوستهای مربوط به آن و همچنین نقض کامل کنوانسیون مونترال در سال ۱۹۷۱ در زمینه ممنوعیت اقدامات غیرقانونی علیه هوانوردی غیرنظامی محسوب می‌شود.

نماینده دائم ایران تاکید کرد، وظیفه سازمان ملل است که این اقدام غیرقانونی آمریکا را نفی کند و واشنگتن را در قبال این رفتار غیرمسئولانه پاسخگو کند. 

شامگاه پنج شنبه دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ رسانه ها از ایجاد مزاحمت دو جنگنده ناشناس علیه هواپیمای مسافربری ایرانی که از تهران عازم بیروت بود خبر دادند. 

ساعاتی بعد مشخص شد که این جنگنده ها آمریکایی بوده و حادثه هنگام عبور هواپیمای ایرانی از آسمان بسوریه اتفاق افتاده است. 

خلبان پرواز پس از تهدید این جنگنده‌های آمریکایی با کاهش ارتفاع به سمت فرودگاه بیروت حرکت کرده و به سلامت در فرودگاه بیروت فرود آمد، هرچند که تعدادی از مسافران این هواپیما دچار جراحت شدند.

پربیننده ترین روسیه به عنوان اولین کشور واکسن کرونا را ثبت می‌کند چرا برایان هوک استعفا کرد؟ ثروتمندترین فرد روسیه معرفی شد روسیه به هر حمله موشکی پاسخ اتمی می‌دهد «بیروت» چرا عروس خاورمیانه شد؟ +عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آمریکا واشنگتن ایالات متحده آمریکا سازمان ملل متحد واشنگتن آمریکا مجید تخت روانچی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه مستقیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در دور نیمه نهایی و فینال تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

فینال - بازی اول - پنج شنبه ۶ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۱ - سالن ذوق مکایل بیروت)

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد.
 

دیگر خبرها

  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)