Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:50:11 GMT

بارش در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۵۵۴

بارش در ۲۰ نقطه سیستان و بلوچستان

محسن حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها از ایستگاه های حومه سراوان گزارش شده است به طوریکه میزان بارش های  هشت ایستگاه این حوضه ۱۰ میلی متر بوده است.

وی افزود: به طور کلی این سامانه تا کنون  در شهرستان های چابهار، قصرقند، راسک، سراوان، سیب سوران و مهرستان  فعالیت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا روزیکشنبه شرایط برای بارش های همرفتی در نیمه جنوبی، سواحل و جنوب شرق ادامه دارد.

حیدری با بیان اینکه پیش بینی می شود شدت بارش ها مربوط به روزهای شنبه و یکشنبه باشد، گفت: پیش بینی می شود در نتیجه این بارندگی ها در برخی مناطق مخاطراتی مانند جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه های محلی، آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه  و تند بادلحظه ای و بارش تگرگ روی دهد.

وی تصریح کرد: توصیه می شود در زمان فعالیت سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به مواج شدن دریای عمان گفت: پیش بینی می شود همچنان دریای عمان مواج و متلاطم باشد و ارتفاع موج در نزدیک سواحل چابهار به حدود ۳ تا ۴ متر برسد.

حیدری از وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: امروز و فردا وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال استان ادامه دارد که منجر به خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بارندگی سراوان بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بارندگی سراوان بارش باران سیستان و بلوچستان بارندگی سراوان بارش باران سیستان و بلوچستان بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.   وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودرو‌ها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهر‌های جنوب استان جلوگیری شد.   امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستا‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • ادامه بارندگی در شرق و جنوب شرق کشور
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • این سد از بروز فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد