Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:59:03 GMT

سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه مدیون خبرنگاران است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۹۳۹

سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه مدیون خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در مراسم روز خبرنگار و جشن عید غدیردر مصلی جمعه گناوه اظهار کرد: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ همه انسان‌های فرهیخته ای است که در راه روشنگری و آگاهی بخشی جامعه جان خود را تقدیم انقلاب و کشور کردند.

امام جمعه گناوه با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد همه شهدا بویژه شهدای اهل قلم و شهید محمود صارمی افزود: شغل خبرنگاری شغل مقدسی است و خبرنگاران تجسم امانت داری، مسئولیت پذیری، تعهد، دلسوزی و انجام وظیفه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگران زمان خویش هستند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه مدیون و مرهون تلاش‌ها و زحمات آنها است.

وی بیان کرد: خبرنگاران صدای مردم هستند و مسائل و مشکلات مردم را به منظور رفع آنها به گوش مسئولان می‌رسانند که این اطلاع رسانی باعث کاهش مشکلات جامعه می‌شود.

امام جمعه با اشاره به نقش رسانه‌ها در در ایام کرونا گفت: نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در مقابله با ویروس کرونا بر همگان مشهود و آشکار است و در اطلاع رسانی پیرامون مقابله با این ویروس تلاش بسیار زیادی کردند که اگر اطلاع رسانی رسانه‌ها نبود جامعه وضعیت دیگری داشت.

حجت الاسلام رکنی حسینی از خبرنگاران شهرستان گناوه که در انعکاس خبرهای شهرستان تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید غدیر یادآور شد: ولایت و امامت تکمیل کننده رسالت است که اگر پیامبر (ع) این مهم را ابلاغ نمی‌کردند رسالت خود را به پایان نرسانده بود.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: روز ولایت روز مأیوس شدن تمام دشمنان اسلام است که تصور می‌کردند با رحلت پیامبر اسلام (ص) نبوت ایشان به پایان می‌رسد ولی ولایت و امامت مکمل رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید مبلغ غدیر باشند بیان کرد: غدیر یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر و تلاقی طلایه داران رسالت و امامت است.

این آئین معنوی به همت ستاد نمازجمعه، بنیاد بین المللی غدیر و اداره اوقاف و امور خیریه گناوه برگزار شد و اجرای سرود دانش آموزی، شعرخوانی، مولودی خوانی از دیگر بخش‌ها بود.

این مراسم از طریق فضای مجازی به صورت مستقیم برای علاقه مندان پخش شد و در پایان این مراسم از خبرنگاران و سادات شهرستان تجلیل شد.

کد خبر 4993402

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه روز خبرنگار عید غدیر خم ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین عید غدیر خم شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا بیرجند جمعه گناوه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان شاهین دژ به امامت حجت الاسلام مرادی امام جمعه شاهین دژ برگزار شد.

امام جمعه شاهین دژ باتبریک فرارسیدن هفته معلم به نقش و جایگاه این قشر زحمتکش اشاره کرد وگفت: معلمان ازافراد کلیدی جامعه هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی درزندگی دانش آموزان دارندومی توانند دانش آموزان را که آینده سازان جامعه هستند و درآینده نقش ایفامی کنند هدایت وراهنمایی کنندتابتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند.

او بابیان اینکه بحث جنگ نرم دشمنان در مسایل سیاسی روز بسیار خطرناک است معلمان را حافظان و مدافعان فرهنگ اسلامی دانست که با در اختیار گذاشتن اطلاعات وآگاهی دادن به دانش آموزان ،آنان را از قصد وهدف دشمنان آگاه می سازند.

امام جمعه شاهین دژ سپس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع ) به جایگاه رفیع علمی این امام همام در تربیت شاگردان زیاد اشاره کرد وگفت: امام جعفر صادق (ع) شاگردان بسیاری را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و... آموزش دادند به‌طوری که چهره‌های علمی بزرگ و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند.

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • «شیعه مدیون قال صادق هاست»
  • «شیعه مدیون قال صادق‌هاست» در تهران اکران شد
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد