Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت : پیش بینی می‌شود، امسال ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت ‌شود که نسبت به سال قبل از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

جعفر ایمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود، امسال ۲ هزار و ۶۶۴ تُن انگور از تاکستان‌های مهاباد برداشت ‌شود که نسبت به سال قبل از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مهاباد هم‌اکنون در مجموع ۵۹۰ هکتار تاکستان‌ وجود دارد که ۴۸۸ هکتار آن به صورت باغ‌های بارور و مابقی به صورت غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه امسال مجوز احداث باغ‌های آبی در سطح استان صادر نشده، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۵۲ هکتار از باغ‌های انگور در این شهرستان آبی و ۳۳۶ هکتار آن نیز به صورت دیم است. 

ایمانیان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۸۲۴ تن محصول از تاکستان های دیم با میانگین سه تن در هر هکتار و ۸۴۰ تن محصول نیز از مزارع آبی با میانگین ۱۲ تن در هکتار برداشت شود.

وی با بیان اینکه فصل برداشت انگور از اواخر ماه جاری تا نیمه اول مهر است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های ترویجی برای کشاورزان و عدم  سرمازدگی موجب افزایش تولید این محصول در سال جاری شده است.

این مقام مسوول کشت محصولات دیمی را عامل مهمی برای جلوگیری از فرسایش و تخریب منابع طبیعی دانست و گفت: در شرایط بحرانی و کمبود منابع آبی، محصول انگور به علت نیاز آبی کم در استان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات جایگزین در استان و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ترویج و کشت شود.

ایمانیان تصریح کرد: در این شهرستان در مجموع ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگور کشاورزی مهاباد تولید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت