Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@03:07:08 GMT

اخبار مشروح ۱۳ شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۳۲۲

شادی قلبی مسلمین، در عید غدیر، عید ولایت امیرالمومنین؛ پایان آزمون کارشناسی ارشد، در سومین روز؛ تشریح تدابیر ویژه و توصیه‌های وزارت بهداشت، برای برگزاری کنکور سراسری؛ و دبیر کل حزب الله لبنان: انفجار بیروت فاجعه بزرگی بود، برای هر گونه کمک آماده‌ایم؛ عناوین مهم‌ترین اخبار مشروح ۱۳ شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مشروح اخبار امروز به این شرح است:   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* دل، شوق و تمنای مولی الموحدین، امیرالمومنین، علی بن ابی طالب علیه اسلام دارد. امسال، ابتلا به عارضه‌ای دنیوی، عرض ارادت به ساحت امیرمومنان، امام علی علیه السلام را، شاید متفاوت از سال‌های قبل کرده، اما از عمق این ارادت، ذره‌ای کاسته نشده که هیچ، افزون هم شده. در بزرگ عید مسلمین، عیدالله الاکبر، همه، با امید به اجبات، دل‌ها را بار دیگر، با دعا‌های خود، به ویژه برای سلامتی همگانی، به ریسمان الهی گره زده ایم. عید بر شما مبارک.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* سی درصد دوم سهام عدالت از این هفته قابل فروش است ... کسانی که روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند می‌توانند علاوه بر ۳۰ درصد پیشین، ۳۰ درصد دیگر و در مجموع ۶۰ درصد از سهام خود را بفروشند. براساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، افرادی هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند و اکنون به فروش آن نیاز دارند می‌توانند در سامانه تغییر وضع دهند و سهام خود را بفروشند. هیچ محدودیت زمانی برای فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت وجود ندارد.

* متقاضیان واجد شرایط وام کمک ودیعه مسکن از ۲۱ مرداد به بانک معرفی می‌شوند تا پرونده خود را تکمیل کنند ...
* معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: این مرحله مربوط به نظام بانکی است، اما تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان پرداخت‌ها صورت گیر د. محمود زاده افزود: بخش زیادی از پالایش متقاضیان وام کمک ودیعه انجام شده است.
* پیش از این رئیس کل بانک مرکزی گفته پرداخت این تسهیلات به محض اعلام مشخصات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.
* تکمیل اطلاعات متقاضیان وام کمک ودیعه مسکن در سایت طرح اقدام ملی مسکن از ۱۴ مرداد آغاز شده است و تا ۲۰ مرداد ادامه دارد. متقاضیانی که رقم آخر سمت راست کد ملی آن‌ها «۰»، «۸»، «۹» است امروز می‌توانند برای تکمیل اطلاعات به سایت طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.
* در همین حال رئیس پلیس فتای تهران از متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن خواست فقط به سایت " tem.mrud.ir " مراجعه کنند. سرهنگ معظمی هشدار داد: کلاهبرداران سایبری متقاضیان را به سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند.

* تدابیر سختگیرانه و توصیه‌های وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور سراسری. معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برای کنکور سراسری سه مرحله اجرایی پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده که شامل پیش، حین و بعد از آزمون است. فرهادی از استقرار یکی از کارشناسان ارشد وزارت بهداشت در سازمان سنجش خبر داد و افزود: حوزه‌های امتحانی باید تهویه مناسب داشته باشند. پیش از آزمون همه صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شوند، ماسک و مواد ضدعفونی کنند باید در حوزه موجود باشد. حدود ۲۰ درصد از ظرفیت هر حوزه به داوطلبان اختصاص یابد. معاون مرکز سلامت وزارت بهداشت توصیه‌هایی هم به داوطلبان داشت. فرهادی از داوطلبان خواست از درب منزل ماسک بزنند، در صورت امکان با ماشین شخصی به حوزه بروند، در زمان مشخص و تک تک وارد حوزه امتحانی شوند؛ اگر آشنایی و دوستی را می‌بینند برای گپ و گفت تجمع نکنند. پس از ورود به حوزه امتحانی در جای خود مستقر شوند و فاصله اجتماعی حداقل ۲ متر را رعایت کنند. داوطلبان نوشت افزار را تحت هیچ شرایطی تبادل نکنند. خانواده‌ها هم تا پایان آزمون در ماشین بمانند و بعد محل را ترک کنند.

کنکور ارشد پس از سه روز به پایان رسید. در روز سوم بیش از ۸۹ هزار داوطلب با رعایت دستورالعمل‌های بهد اشتی رقابت کردند. نتایج اولیه کنکور ارشد دهه دوم شهریور و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۳ هزار نفر به شمار کرونایی‌های جهان اضافه شده. با جان باختن ۶۴۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا به ۷۲۴ هزار نفر رسیده.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* مرور چند خبر داخلی:

-رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ۱۰ روز گذشته ۲/۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشت. آقای همتی افزود: ارسال اسامی صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه، نقش موثری در بازگشت ارز‌ها داشت

-با حضور وزیر راه وشهرسازی، هشتاد دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان افزوده شد. پارک سوار صفه در منطقه شش شهرداری اصفهان هم با حضور اسلامی به بهره برداری رسید. ((عکس در ال خبر))

- مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از اتمام عملیات ساختمانی ۹۳ درصد واحد‌های سیل زده خبر داد. رضایی گفت: از ۳۲ هزار و ۷۶۱ واحد خسارت دیده بیش از ۱۲ هزار واحد احداثی و حدود ۲۰ هزار واحد تعمیری به اتمام رسیده است.

- سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرد: بیش از ۹۰درصد تالاب هورالعظیم آب دارد که این وضع در این فصل بی‌سابقه است.

- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ۴ ماه گذشته حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام واگذار شده است.

* ابراز همدردی دبیر کل حزب‌الله لبنان با خانواده‌های جان باختگان حادثه انفجار بیروت...

- سید حسن نصرالله گفت همه نیرو‌ها و امکانات حزب‌الله در خدمت دولت و مردم لبنان است؛ حزب‌الله آماده کمک به خانواده‌هایی است که در این حادثه بی‌پناه شده‌اند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
-دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به برخی تلاش‌ها برای ربط دادن انفجار بیروت به حزب‌الله گفت: با روشن شدن حقیقت، دروغ‌ها برای مردم آشکار می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
- دبیر کل حزب الله لبنان از همدردی و همیاری کشورها، گروه‌های سیاسی و محور مقاومت هم تشکر کرد. سید حسن نصرالله با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی گفت مسئولان در همه سطوح نهایت عزم خود را برای تحقیق درباره این فاجعه ملی به کار گیرند. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: مقصران این حادثه باید مجازات شوند؛ لبنانی‌ها انتظار جدیت دارند. سید حسن نصرالله تاکید کرد تحقیقات در این زمینه باید کاملاً شفاف، دقیق و باسلامت کامل اجرا شود.
*
وزیر امور خارجه لبنان ابراز امیدواری کرد نتایج تحقیقات حادثه انفجار بندر بیروت در روز‌های آینده مشخص شود.
*
منابع خبری از بازداشت مدیرکل کنونی گمرک و مدیرکل سابق گمرک لبنان به دستور قاضی پرونده انفجار بندر بیروت خبر می‌دهند. دادگاه نظامی لبنان هم ۲۳ کارمند بندر بیروت را برای تحقیق درباره انفجار بازداشت کرد.
*
هنوز ۲۰ درصد از مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت در بیمارستان‌ها بستری هستند.

* برگزاری دومین روز کاری لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان ... گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشتر کمیته‌های این نشست به آزادی مشروط چهار صد زندانی طالبان رای داده اند. لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان روز گذشته با حضور سه هزار و دویست نفر در کابل در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز به کار کرد. طالبان، آغاز مذاکرات صلح را به آزادی همه‌ی زندانیان خود مشروط کرده است. دولت افغانستان، تاکنون حدود چهار هزار و ۶۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده است. چهار صد زندانی طالبان که مرتکب جرایمی از جمله قتل و قاچاق مواد مخدر شده اند، هنوز آزاد نشده اند. دولت افغانستان دیروز و امروز را به مناسبت لویه جرگه در کابل تعطیل عمومی اعلام کرده است.

* کاهش ارزش لیر ترکیه، همزمان با اختلافات این کشور با یونان و مصر در دریای مدیترانه. سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: علت اصلی کاهش ارزش لیر ترکیه، شبیه به سناریوی لبنان در انتقال ذخایر ارزی، به خارج است. عبدالباری عطوان به توافق بین مصر و یونان هم اشاره و تاکید کرده: این توافق، برای ترسیم مرز‌های منطقه اقتصادی در دریای مدیترانه، طرح ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی در منطقه را باطل می‌کند.
*
ترکیه، درپی توافق با دولت وفاق ملی درخصوص بهره برداری از منابع بستر دریای مدیترانه، در لیبی حضور نظامی دارد. این درحالی است که ترکیه بدون توافق با دیگر کشور‌های ساحلی شرق مدیترانه اکتشاف نفت و گاز در بستر این دریا را آغاز کرده.

* شمار کشته‌های سانحه‌ی هواپیمای مسافربری، در هند به ۲۰ تن رسید. بر اثر این سانحه، که هنگام فرود در فرودگاه کالیکات هند روی داد، ۱۴۰ نفر هم، زخمی شده اند. این هواپیمای مسافربری هند، از دوبی عازم ایالت کرالا در جنوب هند بود که موقع فرود، دچار حادثه شد. علت سانحه، در دست بررسی است.

* مرور چند خبر خارجی:

-جشن روز ولایت در صنعا، پایتخت یمن با حضور مردم در حال برگزاری است. مردم یمن در استان‌های جوف، تعز، عمران نیز جشن ولایت را برگزار می‌کنند.

- دادگاه عالی بلژیک مجوز صادرات سلاح به عربستان را تعلیق کرد. انگلیس، آمریکا و فرانسه بدون توجه به جنایات رژیم سعودی در یمن همچنان به عربستان سلاح می‌فروشند.

- آلمان و فرانسه از مشارکت در طرح آمریکا برای مذاکره بر سر اصلاح سازمان جهانی بهداشت خودداری کردند. ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به سوء مدیریت و نزدیکی به چین متهم و خروج آمریکا از این سازمان را اعلام کرده است.

- یک آکواریوم جدید با نمایش ۳۰ هزار قطعه ماهی از ۳۰۰ گونه ماهی در تایوان گشایش یافت. شیوع کرونا افتتاح این آکواریوم را چندین بار به تعویق انداخته بود.

* اخبار ورزشی

* هواشناسی برچسب ها: اخبار مشروح ، مشروح ، مشروح 13

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دبیر کل حزب الله لبنان وزارت بهداشت بندر بیروت کمک ودیعه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره نیز، حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر لشکر ۹۱ در پادگان پرانیت را با سلاح موشکی هدف قرار دادیم و موشک به هدف برخورد کرده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز شلیک مستقیم به سمت یک هدف اسرائیلی در پادگان «برانیت» را تائید کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت سایت‌های اسرائیلی در الجلیل علیا پرتاب شد.

چند روز پیش نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است. در این بیانیه آمده بود: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

روز گذشته نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه یکم ماه مه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در ادامه واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۵ عصر امروز ۲ ساختمان را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به اصابت این موشک‌ها به ۲ ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «المطله» خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با ۲ موشک منطقه واقع در حدفاصل «بلاط» و «مروحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6095407

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • باتلاق شمال در انتظار صهیونیست‌ها
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳