Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی بلژیک مجوز صادرات سلاح به عربستان سعودی را به علت مغایرات با معیارهای حقوقی بشری به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی بلژیک روز جمعه (دیروز) مجوز منطقه «والونی» در خصوص صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حال تعلیق درآورد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، تعلیق این مجوز پس از آن صورت گرفت که سازمان‌های حقوق بشری خواستار بازنگری در صادرات هرگونه سلاح به دولت ریاض شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی اداری بلژیک، مجوز صادرات سلاح به عربستان را غیرمنطبق با معیارهای احترام به حقوق بشر در عربستان اعلام کرد.

منطقه والونی در فوریه گذشته صادرات سلاح به نیروی هوایی عربستان و وزارت دفاع این کشور را به دلیل جنگ یمن متوقف کرده بود. اما این تصمیم شامل سلاح‌های صادراتی به گارد ملی و پادشاهی عربستان نمی‌شد، به این بهانه که سلاح‌های صادراتی به این دو نهاد برای حفاظت از شخصیت‌های سیاسی یا در مرزها به کار گرفته می‌شود.

تعلیق صادرات سلاح به مقصد عربستان سعودی پس از قتل جمال خاشقچی (روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا به دست تیم ترور دولتی عربستان سعودی)، در دستور کار بسیاری از کشورهای غربی قرار گرفت و نهادهای حقوق بشری با جزم بیشتری شکایت‌های خود را به دادگاهها مطرح کردند، اما به مرور برخی از این کشورها از تصمیم خود بازگشته و صادرات برخی اقلام نظامی را از سر گرفته‌اند.

منابع آگاه در ۱۷ تیر گذشته از صادرات مجدد تجهیزات جنگی به ارتش سعودی از سوی صنایع تسلیحاتی انگلیس و با مجوز دولت این کشور خبر دادند. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی حقوق بشر بلژیک صادرات سلاح صادرات سلاح به عربستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد