Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، براساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، مهرداد سعادت درباره آخرین وضعیت پذیرش کامیون‌های ایرانی در مرز ترکیه و تأثیر کرونا بر حجم تجارت دو کشور گفت: در تلاش هستیم تا خلأ ۴ ماه گذشته را جبران کنیم اما هم اکنون با صف‌های طولانی در مرزها مواجه ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا، ترکیه تعداد کامیون‌های بیشتری را از ایران نمی‌پذیرد اما در حال مذاکره هستیم تا تعداد پذیرش کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی ایران از سوی این کشور افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ترکیه پنجمین مقصد عمده صادرات کالاهای ایرانی در ۴ ماه نخست امسال بوده و طی این مدت، ۴۳ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۵ میلیون دلار به این کشور صادر شده است و براساس آمار اعلام شده گمرک، ۵ درصد از کل صادرات ایران طی این مدت به ترکیه صادر شده که ارزش کالاهای صادراتی یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون دلار از ترکیه وارد شده است.

ترکیه سومین مبدا واردات کالا برای ایران بوده و سهم این کشور از کل واردات ایران، حدود ۱۱ درصد اعلام شده است.

تراز تجاری ایران با ترکیه طی این مدت (۴ ماه نخست امسال) نیز منفی ۷۷۳ میلیون دلار به سود طرف مقابل (ترکیه) بوده است.

پربیننده ترین فرار ۹۸میلیارد دلار از کشور در عرض ۹سال اعلام زمان از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه تولید ماسک در کشور افزایش یافت فشار تورم روی دوش مردم می‌ماند تجارت ۲۳.۸میلیون دلاری بین ایران و آمریکا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا ترکیه ایران ایران و ترکیه گمرک واردات صادرات کالای ایرانی مرز ترکیه صادرات به ترکیه ویروس کرونا کرونا شیوع ویروس کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مطلبی گفت: سال گذشته حدود ۵۷۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادر شده است.
او عنوان کرد: در همین مدت ۲۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶۸۵ میلیون دلار واردشده که عمدتا مربوط به خطوط تولید واحد‌های صنعتی بوده است.
مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: در حوزۀ ترانزیت خارجی نیز حدود ۲۰۳ هزارتن کالا انجام شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، حدود ۴۶ درصد رشد داشتیم.

دیگر خبرها

  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود