Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی امروز (شنبه) خبر دادند که جنگنده‌های ترکیه به بهانه هدف قرار دادن پایگاه های پ.ک.ک مناطقی در شمال استان سلیمانیه در اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ملی «نینا»، رسانه های کردی به نقل از شاهدان در شهر «کاپیلون» اعلام کردند که هواپیماهای ترکیه پس از محاصره روستای «قامشیان»، کشتزارها و مراتع منطقه را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، در نتیجه این بمباران مزارع کشاورزی آتش گرفت و برق منطقه نیز قطع شد.

هواپیماهای ترکیه از ماه اوت جاری تاکنون به بهانه تعقیب و نابودی عناصر پ.ک.ک، سه بار مناطقی را در شمال استان سلیمانیه بمباران کردند.از سوی دیگر، وبگاه کردی «شفق نیوز» نیز اعلام کرد که جنگنده های ترکیه امروز کوه های متین در ناحیه «دیرلوک» را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، حمله هواپیماهای ترکیه خسارت و تلفات به همراه نداشته است.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.

با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

حزب کارگران کردستان ترکیه حدود چهار دهه است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی می‌جنگد.این حزب از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و واشنگتن به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0036tk

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هواپیما ترکیه هواپیماهای ترکیه بمباران کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش پاکستان امروز سه شنبه اعلام کرد که پایگاه های نظامی خود را در اختیار احدی قرار نخواهد داد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی ارتش پاکستان با رد گزارش‌ هایی مبنی بر اینکه اسلام‌آباد ۲ پایگاه در اختیار آمریکا قرار داده است، گفت: پاکستان نه پایگاه‌ های نظامی در اختیار کسی قرار نداده و نه خواهد داد.

سرلشکر «احمد شریف چودری» (Ahmed Sharif Chaudhry) سخنگوی ارتش پاکستان در یک کنفرانس خبری در شهر راولپندی در شمال شرقی کشورش گفت:«نه پاکستان پایگاه‌های نظامی در اختیار کسی قرار داده و نه این کار را خواهد کرد.

«احمد شریف چودری» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا پاکستان پایگاه نظامی در جنوب غربی بلوچستان و شمال غربی خیبرپختونخواه به آمریکا داده است یا خیر؟» تأکید کرد: همانطور که خودتان گفتید، این فقط یک تبلیغ است. ادعاهای تایید نشده ای در رسانه های اجتماعی منتشر شده است مبنی بر اینکه واشنگتن از اسلام آباد خواسته است تا ۲ پایگاه نظامی برای نظارت بر ایران، افغانستان و چین تأسیس کند.

کد خبر 6099760

دیگر خبرها

  • روز سخت صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب‌ الله به ۲ پایگاه صهیونیستی
  • ۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان
  • روز ۲۱۵ طوفان الاقصی|۶۰۰ هزار کودک همچنان در رفح
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • بمباران شدید و آخرالزمانی رفح؛ آتش و دود و انفجار+فیلم
  • بمباران شدید رفح+فیلم
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • شهدای حملات امروز علیه رفح به ۲۶ نفر افزایش یافت