Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:36:09 GMT

نجات ۳ گردشگر در دره «ویژدرون» ایلام

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۱۳۰۶

نجات ۳ گردشگر در دره «ویژدرون» ایلام

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر علی اکبری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه مصدوم دره ویژدرون که از گردشگران غیر بومی استان بودند توسط تیم واکنش سریع و کوهستان جمعیت هلال احمر ایلام طی دو روز عملیات امدادی با استفاده از تجهیزات نجات از ارتفاع به بیرون دره منتقل و با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز استان منتقل و تحویل همکاران اورژانس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر (EOC) مبنی بر مصدومیت یک نفر خانم در دره ویژدرون که از افراد غیر بومی و با گروه دره نوردی به این دره ورود کرده بود، بلافاصله تیم واکنش سریع و کوهستان این جمعیت به محل وقوع حادثه اعزام و با توجه به شرایط سخت ورود به این دره در ساعات پایانی عصر دیروز به مصدوم که دچار در رفتگی مچ پا شده بود، دسترسی پیدا کردند اما به دلیل شرایط سخت انتقال مصدوم و تاریکی هوا به ناچار شب را در دره سپری کردند و کار انتقال مصدوم به روز بعد موکول شد.

علی اکبری در ادامه عنوان داشت: متاسفانه در زمان حضور نجاتگران این جمعیت در دره با ۲ مصدوم دیگر که به دلیل عدم امکان ارتباط با مراکز امدادی گرفتار شده بودن مواجه و تعداد مصدومین به ۳ نفر رسیدند که کار انتقال این مصدومین به خارج دره و نقطه دسترسی بالگرد با مشکلات زیادی مواجه شد.

وی در این خصوص افزود: با سخت کوشی نجاتگران این جمعیت در اولین ساعات صبح امروز شنبه ۱۸ مرداد ماه کار انتقال مصدومین با استفاده از تجهیزات نجات و در مسیری بسیار سخت شروع و در ساعت ۱۱:۳۰ مصدومین به نقطه دسترسی بالگرد انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: مصدومین توسط بالگرد جمعیت هلال احمر به مرکز استان انتقال و تحویل همکاران مرکز فوریت‌های پزشکی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در پایان یادآور شد: جاذبه‌های طبیعی و عمدتاً پر خطر دره ویژدرون و عدم شناخت گردشگران از این خطرات باعث شده تا از اقصی نقاط کشور افرادی در قالب گروه‌های رسمی و غیررسمی به استان مراجعه و بدون هرگونه شناختی خطرات این دره جان خود را در معرض خطر و حوادث ناگواری قرار دهند و ضرورت دارد متولیان امر در این خصوص چاره اندیشی اصولی داشته باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 سها رضانژاد انفجار بیروت عید غدیر آمونیوم نیترات پوکر پرسپولیس ویژدرون ایلام هلال احمر گردشگر عملیات امداد و نجات دره ویژدرون طرح ترافیک 99 سها رضانژاد انفجار بیروت عید غدیر آمونیوم نیترات پوکر پرسپولیس جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۲۳ استان کشور خبر داد و گفت که امدادرسانی در برخی از استان‌ها همچنان ادامه دارد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ از تاریخ  ۱۲ تاصبح امروز مجموعا ۲۳ استان شامل آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، البرز ، اصفهان ، ایلام ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خوزستان ، سمنان ، فارس ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، کهگیلویه و بوراحمد ، لرستان، مرکزی، هرمزگان ، همدان و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته و در مناطقی از آن‌ها شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی بودیم.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۱۳۴ مورد عملیات امداد و نجات را اجرا کرده و در جریان آن به ۵۰۲۲ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند. همچنین ۲۲۴نفر را به مناطق امن انتقال داده و از ۱۸۶ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.  ۱۵۳ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد  و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اقلام امدادی توزیع شده در میان سیل‌زدگان گفت: ۲ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج ، ۲ هزار و ۳۰۲ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷تخته موکت، ۴۷۱، ۴۲۰ کیلوگرم روغن ، بسته غذایی، ۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۰ ست شستشو، ۷۶ ست بهداشتی،  و ۳۷ دستگاه چادر امدادی،  توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین از سیل توزیع شده است.

محمودی با بیان اینکه در مجموع این عملیات‌ها ۲۱۹تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ امدادگر و نجاتگر مشارکت داشتند، گفت: امدادرسانی در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان
  • واژگونی خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان با ۳ مصدوم
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • ۳ مصدوم در حادثه تصادف در محور پیرانشهر - نقده
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی