Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکرون گویی چونان سوپرمن از راه رسیده است تا تمام مشکلات لبنان را در سریع‌ترین شکل ممکن، سر و سامان دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به‌عنوان اولین رهبر یک کشور خارجی صبح پنج‌شنبه وارد لبنان شده بود، در سخنانی در میان مردم بیروت سخنان تحریک آمیزی درباره اوضاع سیاسی این کشور گفت که با واکنش رسانه های این کشور صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون گفت زمان مسئولیت پذیری رهبران لبنان فرا رسیده تا نظام سیاسی جدید ایجاد کنند.

 

سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان برای اعلام کمک این کشور به رهبران لبنانی بود ولی سخنرانی او نشان داد که مقاصد دیگری از این سفر دارد. مکرون در کنفرانس خبری خود خواستار ایجاد تغییرات اساسی در لبنان شد.

 

بسیاری از رسانه های لبنانی و تحلیلگران داخلی اعتقاد دارند هدف اصلی مکرون از این سخنان حزب الله لبنان بوده و غربی ها درصدد کمرنگ کردن نقش حزب الله در لبنان هستند.

 

در کنفرانس خبری مکرون در بیروت از طرح سوال خبرنگار شبکه المنار جلوگیری شد. مونا طهینی خبرنگار المنار می خواست سوالی از مکرون بپرسد که با مخالفت مجری مراسم روبرو شد.

 

خبرنگار المنار با انتشار ویدیویی از مراسم در صفحه توئیتر شخصی خود می گفت مکرون بیشتر از اینکه درباره اهداف سفرش صحبت کند به سلفی گرفتن با خبرنگاران و مردم مشغول بود.

 

مکرون پیش از ورود به فرودگاه بیروت در حساب توئیتری‌اش به زبان عربی نوشت : «لبنان تنها نیست.»

 

لبنان حدود ۲۶ سال مستعمره نیرو‌های نظامی فرانسه بود و مدیریت این کشور برعهده استعمارگان فرانسوی بود. اما این استعمار نوپا، در ۱۷ آوریل ۱۹۴۶، با خروج آخرین سرباز فرانسوی از خاک لبنان منقرض شد.

 

پس از گذشت ۷۶ سال از سرنگونی استعمار فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، با گذر از آشوب‌های جلیقه زرد‌های فرانسه و نادیده انگاشتن تمام مشکلات مدنی و اقتصادی و امنیتی فرانسه، گویی چونان سوپرمن از راه رسیده است تا تمام مشکلات لبنان را در سریع‌ترین شکل ممکن، سر و سامان دهد.

 

بی بی سی نیوز ادعا کرده است که امانوئل مکرون برای اصلاح ضعیت بیروت به رئیس جمهور لبنان اولتیماتوم داده است! 

 

بسیاری از رسانه های داخلی می گویند: کمک فراوان به لبنان از سوی حکام سعودی و سران آمریکایی و اروپایی و سپس باج خواهی آنان از دولت لبنان مبنی بر حذف مطلق حزب الله لبنان و تروریستی اعلام کردن حزب الله نقشه جدیدی است که با انفجار بیروت آغاز شده است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: امانوئل مکرون مکرون بیروت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، دانشجویان چند دانشگاه در بیروت پایتخت لبنان حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و به ویژه ساکنان نوار غزه اعلام کردند.

خبرنگار شبکه المیادین در لبنان گزارش داد که از برگزاری راهپیمایی دانشجویان در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت در حمایت از ملت فلسطین ممانعت شده است.

دانشجویان مستقر در اطراف دانشگاه آمریکایی بیروت با سر دادن شعارهایی نظیر «ما نیروهای محمد ضیف هستیم و به سمت قدس حرکت می کنیم» حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد: تحصن های دانشجویان دانشگاه های لبنان در حمایت از ساکنان نوار غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

این تحصن ها بنا به دعوت نهادهای دانشجویی در دانشگاه آمریکایی بیروت، دانشگاه لبنانی آمریکایی شاخه بیروت، تمام شاخه های دانشگاه بیروت العربیه، دانشگاه بین المللی لبنان شاخه های بیروت و البقاع، دانشگاه الحدت، دانشگاه القدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح قدیس برگزار می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر کشورهای مختلف جهان به ویژه آمریکا شاهد خیزش دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است که با واکنش وحشیانه نیروهای پلیس آمریکایی و بازداشت گسترده معترضان همراه بوده است.

کد خبر 6093033

دیگر خبرها

  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت