Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که رئیس جمهور فرانسه مدعی است برای همدلی با لبنانی‌ها و کمک به این کشور بلافاصله پس از انفجار بیروت به لبنان آمده٬ ابعاد سفر وی متفاوت از آن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد٬ «عمر عبدالقادر غندور» رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان پس از سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به شهر بحران‌زده بیروت بلافاصله پس از انفجار٬ اعلام کرد که وی تنها برای روحیه‌دادن به لبنانی‌ها و اعلام برخی کمک‌ها به لبنان نیامده بود؛ بلکه انگیزه‌‌های دیگری پشت این سفر وجود داشت که چشم اندازهای آن به زودی مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر غندور با صدرو بیانیه‌ای اظهار داشت که رئیس جمهور فرانسه در خلال بازدید از خرابی‌های بندر بیروت مدعی شد که که مردم لبنان دیگر به طبقه سیاسی کشورشان باور ندارند و حتی برخی خواستار بازگشت لبنان به قیمومیت فرانسه هستند.

رئیس مجمع وحدت اسلامی لبنان گفت که ماکرون از ضرورت رسیدن لبنانی‌ها به یک تفاهم صحبت می‌کرد که مستلزم یک نظامی سیاسی جدید است.

وی افزود که ما گمان نمی‌کنیم تاثیرات این سفر تا همین حد به پایان برسد؛ بلکه سفر رئیس جمهور فرانسه در این شرایط به لبنان مقدمه‌ای برای ایجاد تحولات میدانی مهم و گسترده‌ای خواهد بود که شماری از کشورها از جمله ایالات متحده در آن نقش خواهند داشت.

هشدار سفیر روسیه درباره امکان دخالت خارجی در امور داخلی لبنانلبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فسادواکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار

غندور اظهار داشت که ما نمی‌گوییم رئیس جمهور فرانسه مامور به این کار شده و شاید این همان چیزی باشد که «میشل عون» رئیس جمهور در گفتگو با رسانه‌‌ها گفت٬ مبنی بر اینکه هرگونه تلاش برای ایجاد تحول سیاسی در لبنان باید از سازوکارهای رسمی عبور کند.

عمر غندور با اشاره به این که تحرک گروه‌‌های حقوق بشری خارج لبنان برای انجام تحقیقات مستقل به بهانه عدم توانایی دستگاه قضایی لبنان در ارائه تحقیقات شفاف٬تصادفی نبوده است٬ تاکید کرد که به گفته میشل عون٬ درخواست برای تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی در خصوص انفجار بندر بیروت به معنای نابودی تحقیقات لبنان و از بین رفتن حقیقت است.

رئیس جمهور فرانسه بلافاصله پس از انفجار بیروت وارد لبنان شد و یک لیست بزرگ از کمک‌هایی که درواقع همان استعمار مجدد لبنان و تحت قیمومیت بردن آن بود ارائه کرد. از دیدارها و سخنانی که ماکرون در آنها مطرح می‌کرد مشخص بود که هدف از این سفر واقعا همدلی با دولت و ملت لبنان نبوده است؛ به ویژه اینکه همه می‌دانند فرانسه همواره دیکته‌‌های آمریکا و منافع رژیم صهیونیستی را در لبنان پیاده می‌کند.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران وکارشناسان بر این باورند که ماکرون به عنوان نماینده آمریکا و با هدف ضربه زدن به حزب‌الله و متهم کردن آن٬ این سفر شتابزده به لبنان را انجام داد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان انفجار بندر بیروت لبنان امانوئل ماکرون اخبار "فرانسه" بیشتر بخوانید... هشدار سفیر روسیه درباره امکان دخالت خارجی در امور داخلی لبنان لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد واکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... هشدار سفیر روسیه درباره امکان دخالت خارجی در امور داخلی لبنان لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد واکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار واژه های کاربردی مرتبط لبنان انفجار بندر بیروت لبنان امانوئل ماکرون اخبار "فرانسه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس ۲ لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد ۳ بازتاب انتقاد تند وزیر خارجه پاکستان از سران عربستان پس از بی‌توجهی به مساله کشمیر ۴ مخالفت روسیه با بین المللی شدن تحقیقات درباره انفجار بیروت ۵ پاکستان وام یک میلیارد دلاری عربستان را پس می‌‌دهد ۶ هزاران اسرائیلی در مخالفت با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند ۷ واکنش به موقع ارتش لبنان برای حفظ امنیت و مقابله قاطع با گروه‌های خرابکار ۸ اعتراض رسمی ایران به حمایت آمریکا از گروه تروریستی تندر مهمترین اخبار بین الملل ‎شب ناآرام بیروت/ حمله مهاجمان به چندین وزارتخانه/ درخواست ارتش برای حفظ آرامش+ فیلم و عکس افزایش احتمال فروپاشی کابینه رژیم صهیونیستی همزمان با گسترش اعتراضات علیه نتانیاهو لبنان| پشت پرده حمله عناصر مشکوک به وزارتخانه‌ها/ افشای تلاش نفوذی‌ها برای نابودی پرونده‌های فساد رسانه صهیونیستی : جبهه غزه به مراتب خطرناک‌تر از جنوب لبنان است مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است اختصاصی| دستور معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری برای توقف واگذاری ماشین‌سازی + سند‌ طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رئیس جمهور فرانسه بندر بیروت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو از ناتو به اوکراین گفت که این اظهارات خصمانه حتی متحدان پاریس را هم متعجب کرده و به خشم آورده است.

زاخارووا در واکنش به فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه گفت: نه فرانسه و نه نزدیک‌ترین متحدانش نمی‌توانند درک کنند که ماکرون و حلقه نزدیکانش دائما راجع‌به چه چیزی حرف می‌زنند؛ البته اگر منظور از حلقه نزدیکان دیپلمات‌های باشند که البته مدت زیادی از تشکیل آنها هم نمی‌گذرد!

وی تاکید کرد: آنطور که ما در جریان هستیم، متحدان فرانسه در انگلیس و آلمان بیشتر اوقات سعی می‌کنند درباره منظور و مقصود حلقه حاکمیتی فرانسه، شفاف‌سازی شود و هیچوقت هم پاسخی مستقیم دریافت نمی‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: با این حال، این اظهارات نه تنها جنجال‌برانگیز است. منظورم این است که اظهارات ماکرون و مقامات ارشد دفاعی و دیپلمات‌های ارشد(فرانسه) اغلب بسیار خصمانه است و به همین دلیل سفیر فرانسه فراخوانده شد.

وزارت خارجه فرانسه دیروز پس از فراخواندن سفیر پاریس در مسکو، به وی اعلام کرد که رویکرد فرانسه مخرب است. همچنین براساس تاکید دستگاه دیپلماسی روسیه، تلاش‌های فرانسه در راستای ایجاد «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهارات و بیانیه‌هایی درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 6099337

دیگر خبرها

  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • توضیحات رئیس جمهور در خصوص ابعاد و آثار عملیات وعده صادق
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: به‌دنبال «تغییر رژیم» در روسیه نیستیم!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم