Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:40:25 GMT

تولید ناخالص داخلی یونان ۶ درصد کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۰۷۹۷۰

تولید ناخالص داخلی یونان ۶ درصد کاهش می یابد

‍‍‍‍‍‍

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد که یونان در سال جاری حداقل شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کاهش درآمد گردشگری درپی شیوع کرونا از دست خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در گزارش بخش خارجی 2020 خود که روز پنجشنبه منتشر شد، پیش بینی کرد که یونان در سال جاری حداقل شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به دلیل کاهش درآمد گردشگری درپی شیوع کرونا از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، یونان از نظر تأثیر منفی ناشی از کاهش گردشگری در رده دوم جهان خواهد بود. به گفته صندوق بین المللی پول، تنها کشوری که تأثیرات بدتری را مشاهده خواهد کرد تایلند است.

اقتصاد یونان زیر تیغ تیز بحران کروناکرونا در اروپا| از تعدیل نیرو در لوفت هانزای آلمان تا افزایش چشمگیر مبتلایان در اتریش و یونان

در ماه آوریل، این صندوق پیش بینی کرده بود که یونان به دلیل بیماری همه گیر کووید-19 با بزرگترین رکود اقتصادی در منطقه یورو روبرو خواهد شد.

کاهش شدید رزرو هتل ها، مسافرت های بین المللی و ورود گردشگران همه عواملی بود که در این گزارش ذکر شد.

صندوق بین المللی پول در این گزارش نوشت: پیش بینی می شود ضررهای بخش گردشگری بیش از 2 درصد تولید ناخالص داخلی در بین صادرکنندگان بزرگ گردشگری، مانند کاستاریکا ، مصر ، یونان ، مراکش ، نیوزیلند ، پرتغال ، اسپانیا ، سریلانکا ، تایلند و ترکیه شود.

بر اساس این گزارش، آینده اقتصاد یونان بسیار ناخوشایند است به ویژه اگر موج دومی از ویروس کرونا در این کشور وجود داشته باشد.

در این گزارش آمده است: تردید در این مورد زیاد است، اما پیامدهای کلان اقتصادی برای اقتصادهایی که از قبل آسیب پذیر بودند، بیشتر خواهد بود. پیش بینی می شود که رشد اقتصادی تقریباً برای هر کشور عضو منطقه یورو در آینده نزدیک کند باشد.

انتهای پیام/

 

R1016170/P/S7,79,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط صندوق بین المللی پول قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط صندوق بین المللی پول پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۲ عرضه‌های اولیه امسال بازار سهام ۱۴ تایی می‌شود ۳ جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله ۴ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۱۹|کاهش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۵ واکنش نادران به طرح عرضه اوراق سلف نفتی؛ فاجعه است ۶ پشت پرده هیاهوی وزیر ارتباطات در مورد بسته‌های اینترنت چیست؟! ۷ نماد نخستین شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در بورس درج شد ۸ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۱۹|کاهش ۸۰۰ تومانی قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان شد مهمترین اخبار اقتصادی جزئیات پرداخت وام با وثیقه سهام عدالت/ نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳ ساله جزئیات معامله سهام نخستین شرکت استانی سهام عدالت در بورس آغاز معاملات سهام نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، از امروز ادغام های جنجالی در وزارت جهادکشاورزی/ معاون وزیر: موازی‌کاری‌ها حذف و آبخیزداری تقویت می‌شود مهمترین اخبار تسنیم روحانی:دوران کرونا را باید تا ۶ ماه آینده در نظر بگیریم/ برای اعمال محدودیت‌ها مسیر اعتدال داشته باشیم لبنان| افشای تلاش‌ ۱۴ مارسی‌ها برای ایجاد هرج و مرج و تحریف افکار عمومی ضد حزب‌الله مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است/ صحبت از پذیرش FATF یک تحریف است لبنان| آیا انتخابات زودهنگام راه مناسبی برای عبور از بحران‌هاست؟ دستورالعمل برگزاری مراسم ماه محرم و صفر اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس صندوق بین المللی پول تولید ناخالص داخلی سهام عدالت قیمت ارز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • اتفاقی که ممکن است در بازار مسکن بیفتد ؛ پیش‌بینی جدید قیمت مسکن در 1403
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود