Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حسین فهیمی دیشب (شنبه ۱۸ مرداد ماه) با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به عنوان شرکت پایه برای اجرای مرحله دوم طرح بزرگ آزاد سازی سهام عدالت انتخاب شد و نماد این شرکت به عنوان نخستین نماد شرکت سرمایه گذاری استانی از فردا بازگشایی می‌شود و حدود ۴۰۰ هزار سهامدار این شرکت می‌توانند سهام خود را معامله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: سهام عدالت، دارایی بسیار ارزشمندی است و ارزش دارایی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در برخی موارد از ارزش سهام انتخاب کنندگان مدیریت مستقیم سهام عدالت هم بیشتر است.

فهیمی افزود: ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی تشکیل شده است که به مرور مراحل ثبت و پذیرش سرمایه آنها در بورس انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اضافه کرد: فردا شاهد معامله نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی در بورس خواهیم بود و پس فردا هم شرکت‌های بعدی و زمان بندی حضور آنها در بورس را اعلام خواهیم کرد.

فهیمی گفت: جمع شرکت‌های استانی با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی ثبت شده که اکنون حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش پیدا کرده است و وارد بورس و بخش شناوری بازار سرمایه خواهد شد.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی به تنهایی با سرمایه ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان ثبت شده است که حدود ۴۰۰ هزار نفر در آن سهامدار هستند و به طور متوسط به هر فردی که حدود ۵۰۰ هزار تومان سهام عدالت داشت، حدود ۱۲۴ هزار سهم ۱۰۰ تومانی تعلق گرفته است که از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت از شرکت سرمایه گذاری استانی و میزان سهام خود مطلع می‌شوند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اضافه کرد: اکنون ارزش روز دارایی شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی‏ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است و هر شهروند دارای این سهام حتی ساکنان خارج از کشور می‌توانند دارایی خود را مشاهده کنند و از فردا می‌توانند ۶۰ درصد از سهام متعلق به خود را بفروشند.

وی افزود: ارزش این دارایی با آنچه که در روش مستقیم داریم برابر است با این تفاوت که در شرکت سرمایه گذاری استانی، یک بازارگردان قوی به نام صندوق توسعه بازار وجود دارد که کار بازارگردانی را برای این شرکت انجام خواهد داد و این یک امتیاز محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره کارت اعتباری با پشتوانه سهام عدالت هم گفت: در راستای حمایت و تشویق سهام داران برای حفاظت از دارایی‌های ارزشمند خود علاوه بر بازارگردانی، این امکان هم وجود دارد که فرد همه سهام خود یا بخشی از آن‌ها را در نزد یکی از بانک‌ها وثیقه بگذارد و به ازای آن کارت اعتباری دریافت کند.

فهیمی افزود: بانک ملی شروع کننده این اعتباردهی خواهد بود و از فردا همه شعب این بانک, آمادگی دریافت تقاضاها را دارند و در همه مراحل، هموطنان به مراجعه حضوری نیاز نخواهند داشت.

کد خبر 4994216

منبع: مهر

کلیدواژه: سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت حسین فهیمی بورس ویروس کرونا بورس قیمت دلار قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا تولید نفت بازار سهام وام ودیعه مسکن سهام عدالت بانک مرکزی روسیه شرکت سرمایه گذاری استانی میلیارد تومان هزار میلیارد سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)

عصر ایران - ارزش بازار (Market Capitalization) یا مارکت کپ (Market Cap) یک دارایی برآوردی از ارزش کل آن با توجه به قیمت فعلیش در بازار است. با توجه به نوع دارایی، ارزش بازار آن به روش های مختلفی محاسبه می شود:

برای فلزات گرانبها، ارزش بازار از طریق ضرب قیمت آن در تخمین مقدار فلزی که تاکنون استخراج شده است، محاسبه می شود. این تخمین ها سالانه به روز می شوند.

برای سهام، ارزش بازار از طریق ضرب مقدار سهام در دست سهامداران (Outstanding Shares) در قیمت فعلی سهم محاسبه می شود.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز از طریق ضرب عرضه در گردش (Circulating Supply) در قیمت سکه صورت می گیرد.  

ارزش کل دارایی های ردیابی شده توسط وب سایت 8Marketcap در تاریخ 17 مارس 2024 برابر با 27 اسفند 1402 برابر با 129.065 تریلیون دلار بوده است.

در حال حاضر، با ارزش ترین دارایی جهان فلز گرانبهای طلا با ارزش بازار 14.501 تریلیون دلار است. اپل در جفظ جایگاه خود عملکرد موفقی دارد و با آنکه هنوز فاصله بسیار زیادی با طلا دارد اما بلندپروازی های این شرکت از مسیر خلاقیت و فناوری می تواند در آینده، فاصله مذکور را کاهش داده و اپل را به صدر جدول نزدیک تر کند.

مایکروسافت با ارزش بازار 3.094 تریلیون دلار ارزشمندترین شرکت جهان است که جایگاه دوم را در فهرست برترین دارایی های جهان بر اساس ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان نیز بیت کوین است که ارزش بازار آن به 1.306 تریلیون دلار رسیده است. چند روز پیش، بیت کوین حتی موفق شده بود تا با عبور از نقره در جایگاه هشتم فهرست برترین دارایی های جهان بر اساس ارزش بازار قرار بگیرد. با این وجود، فلز گرانبهای نقره در حال حاضر با ارزش بازار 1.43 تریلیون دلار بار دیگر در جایگاه هشتم فهرست قرار گرفته است.

بیت کوین همچنان بالاتر از شرکت متا (فیسبوک سابق) قرار دارد که ارزش بازاری برابر با 1.234 تریلیون دلار دارد. 5 روز پیش بیت کوین نقره را پشت سر گذاشته بود اما شاهد هستیم که این فلز ارزشمند موفق شد جایگاه خود را پس بگیرد. 

در ادامه فهرست 10 دارایی برتر بر اساس ارزش بازار ارائه شده است.

 

فهرست پنج روز پیش

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با ارزش‌ترین شرکت جهان انتخاب شد

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از سود سهام عدالت متوفیان
  • بیت کوین در لیست 10 دارایی برتر دنیا/ اپل جایگاه طلا در جهان را می خواهد! (+فهرست)
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • محرک‌های شاخص ۳‌میلیونی
  • ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش
  • واگذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران
  • سود سهام عدالت به حساب چند سهامدار واریز شد؟
  • سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد
  • ۴۳ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند
  • پرداخت سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار