Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به بایدها و نبایدهای برگزاری آئین‌های عزاداری در استان اظهار داشت: برگزاری آئین‌های عزاداری امام حسین (ع) در محرم سال جاری در اماکن سرپوشیده و بیش از دو ساعت ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی تصویب‌شده در ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی عوامل برگزارکننده آئین‌های عزاداری در سطح استان بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تا برنامه‌های عزاداری ماه محرم در سطح استان، به‌صورت تفکیک حداکثر در دو ساعت و در فضای باز برگزار شود.

ضرورت رعایت فاصله ۲ متری عزاداران حسینی

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه بر این اساس برگزاری هرگونه مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده به‌ویژه حسینیه‌ها، تکایا، شبستان‌های حرم‌های امام زادگان و … ممنوع است، اضافه کرد: توزیع نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی مانند توزیع چای و شربت تحت هر عنوان ممنوع است.

خجسته پور با اشاره به لزوم استفاده از ماسک توسط تمامی عزاداران و خادمان حسینی در این مراسم‌ها بیان کرد: رعایت فاصله‌ی دو متری عزاداران از هر طرف الزامی است و ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسئولان برگزارکننده آئین‌های عزاداری باید در دستور کار قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، از حضور فیزیکی در این‌گونه مراسم خودداری کنند، بیان کرد: ویژه‌برنامه‌های عزاداری متعددی در رسانه‌های ملی برای آحاد مردم تهیه‌شده است.

دسته روی هیئت‌های عزاداری در استان سمنان ممنوع است

‌جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا بابیان اینکه برگزاری هرگونه برنامه تحت عنوان مراسم نخل گردانی و دسته روی هیئت‌های عزاداری در سطح استان ممنوع است، یادآور شد: برنامه‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی صرفاً در محل باز تعیین‌شده از سوی هیئت‌های عزاداری انجام شود.

خجسته پور با تأکید بر اینکه استفاده از طبل، سنج، علامت و سایر ادوات خاص عزاداری ممنوع است، اعلام کرد: آحاد مردم باید نسبت به همکاری و مشارکت در راستای رعایت نکات بهداشتی در ایام عزاداری اهتمام ویژه‌ای بپردازند.

کد خبر 4994266

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا محرم 99 ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید غدیر خم گرگان قزوین عید سعید قربان شهرکرد ماه محرم کمک مومنانه آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا آئین های عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد