Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای ارائه طرح مالیات بر خانه‌های خالی به مجلس تمام بند‌های آن بررسی و کارشناسی شده نوشته شده است حتی سازمان مالیاتی کشور نسبت به این اعداد و ارقام مخالفت داشت و بیان می‌کرد که این اعداد سنگین هستند، ولی تصویب شد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره بازدارنده بودن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: از نظر کمیسیون اقتصادی این قانون بازدارنده است، ولی برخی‌ها معتقد هستند که این بازدارنده نیست که باید بگویم این حرف نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای ارائه این طرح به مجلس تمام بند‌های آن بررسی و کارشناسی شده نوشته شده است حتی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به این اعداد و ارقام مخالفت داشت و بیان می کرد که این اعداد سنگین هستند، ولی تصویب شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این قانون تا حدودی می‌تواند به اندازه خودش بازدارنده باشد و مشکل مسکن را حل کند.

پورابراهیمی با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: برای این مشکل باید از ظرفیت‌های زیادی استفاده کرد تا بتوان مانع ازافزایش  قیمت مسکن در کشور شد، اما قانون مالیات بر خانه‌های خالی تا حدودی می‌تواند کمک کننده باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: اگر مسکن در کشور بیش از حد تولید شود مطمئنا قیمت مسکن کاهش پیدا خواهد کرد و این را باید بدانیم که مجلس تکه‌ای از پازل را با تصویب این قانون تکمیل کرده است و باید تکه‌های دیکر توسط سایرین تکمیل شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم پور ابراهیمی مسکن مالیات بر خانه های خالی مالیات بر خانه های خالی کمیسیون اقتصادی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دولت باید از ظرفیت های مردمی همزمان با عرضه زمین بیشتر استفاده کند گفت: دولت می تواند به جای آنکه به دنبال ساخت خانه برای مردم باشد، زمین به آنان واگذار کند تا افراد و متقاضیان خود اقدام به ساخت خانه کنند.

وی افزود: این اقدام خود می تواند منجر به تسریع در ساخت مسکن  شود.

شاکری اظهار کرد:  با توسعه افقی شهر‌ها و ساخت خانه تک طبقه، امکان مشارکت مردم در رشد اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه  مسکن تک طبقه بسیار مهم و کلیدی است و ما آن را در برنامه هفتم ترویج کردیم  گفت: در مجلس مصوبه‌ای در این زمینه به تصویب رسیده است که بتوانیم مسکن ویلایی و معیشت محور به متقاضیان اختصاص دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • سوق دادن سرمایه‌ها به بخش تولید با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم/ فشار را از دوش تولید کنندگان بر داریم