Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس فوتبال ایران گفت: بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ما به دلیل مشغله بسیار زیاد ورزش قادر نیستند دیپلم بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن ذوالفقارنسب درباره بحث اخلاق و تعهد حرفه ای در ورزش اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در دنیای امروز فرهنگ، اخلاق و رعایت شئونات اجتماعی است. به اعتقاد من باشگاه های ورزشی به نوع خود یک دانشگاه محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلماً در کنار تمام فعل و انفعالات رقابتی که وجود دارد، اخلاق و روحیه ورزشی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 وی با تاکید بر نقش باشگاه ها در این مقوله ادامه داد: در دنیای ورزش کشورهای صاحب سبک، در درجه اول طبقات مختلف اجتماعی را درنظر می گیرند و امکانات فرهنگی  آموزشی را کاملا برایشان مهیا می کند. متاسفانه ما فقط یک نکته را از این قضیه گرفته‌ایم و آن هم اسامی باشگاه هاست. اکثر قریب به اتفاق باشگاه های ورزشی تابلو دفاترشان، باشگاه فرهنگی ورزشی نوشته شده؛ حتی بحث فرهنگی را مقدم تر از بحث ورزشی تلقی می کنند که درست هم است؛ اما در محتوا اهالی ورزش می‌دادند که با این فلسفه فاصله خیلی زیادی داریم؛ مگر اینکه افراد در خانواده هایی پرورش پیدا کنند که شدیداً در فکر آینده فرزندانشان باشند؛ حداقل برای گذراندن دوره اول و دوم دبیرستان یاریشان کنند.

ذوالفقارنسب با اشاره به سطح پایین سواد در میان بازیکنان تصریح کرد: اکنون بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای ما به دلیل مشغله بسیار زیاد ورزش قادر نیستند دیپلم بگیرند و این مسئله برای بنده بسیار بسیار رنج آور است و حتی می تواند یک مشکل اجتماعی باشد. البته اینطور نیست که گرفتن دیپلم یا رفتن به دانشگاه تمام مسائل انسانی را حل می کند؛ اما باید بپذیریم آن کسی که به دانشگاه می رود، بسیاری از زمینه های مختلف اخلاقی، رفتاری و اجتماعی را درک می کند.

این کارشناس فوتبال درباره اهمیت آگاهی و سطح علمی مدیران ورزشی گفت: اگر در یک باشگاهی یک مدیر ورزشی آگاه به روابط ورزشی نباشد؛ قطعاً نمی‌تواند به تمام اهداف خود دست پیدا کند و برای اینکه همیشه حرف آخر را بزند به سراغ افراد ورزشی نمی رود. حتی خیلی مواقع می‌بینیم نیروهایی در سطح خودشان و حتی پایین تر از خودشان را استخدام می کنند که آن توانمندی و اقتدار فکری و عملیاتی را ندارند. این افراد نسبت به جامعه ورزش، روحیات ورزش، فرهنگ ورزشی و خلق و خوی ورزشکاران که مهره‌های اصلی آن باشگاه هستند، تسلط ندارند و همیشه با یکسری از مشکلات روبرو شود.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۰۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در استان کرمانشاه 282 حافظ قرآن کريم در اين آزمون در رشته هاي حفظ کل ده جزء وبيست جزءدر سه حوزه شهرستان کرمانشاه هرسين و جوانرود شرکت کردند. به قبول شده گان در اين آزمون در رشته 10 جزءمدرک معادل ديپلم در رشته20 جزءمعادل فوق ديپلم و در رشته حفظ کل در سه سطح معادل کارشناسي تا دکتري اهداء مي گردد

دیگر خبرها

  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • حسینی آذرخوارانی سکان دار هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدام مشاور و معلم ورزش تا نیمه خرداد
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • احضار مجدد مدیران سپاهان و پرسپولیس به کمیته انضباطی
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند