Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@21:48:38 GMT

کشف جسد ناشناس در دامنه قله دماوند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۴۱۱

آفتاب‌‌نیوز :

جمشید نیکزاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در پی اطلاع یک چوپان مبنی بر دیده شدن یک جسد در منطقه "کافردره" قله دماوند تیم هلال احمر به این منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه از جسد مذکور یک جمجمه و بخشی از بدن یافت شد افزود: استخوان‌های جمع آوری شده با تشکیل پرونده انتظامی به پاسگاه رینه بخش لاریجان شهرستان آمل منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به انکه جسد برای انجام مراحل شناسایی و انجام آزمایش های تشخیص هویت به پزشکی قانونی تحویل داده شده است افزود: جنسیت فرد قابل تشخیص نبوده است و باید بعد از تشخیص پزشکی قانونی مشخص شود.

نیکزاد گفت: حدود ۲ سال پیش جوانی دانشجو (مرد) در دامنه های فله دماوند مفقود شد که تا به امروز نشانی از آن یافت نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز نمی توان ارتباطی بین جسد کشف شده با آن جوان پیدا کرد ، افزود: اما یکی از احتمالات این است که جسد یافت شده مربوط به همان جوان باشد اما به هر حال باید منتظر ماند تا نتایج آزمایشات هویتی معلوم شود.

دماوند با ارتفاع بیش از پنج هزار و ۶۰۰ متر بلندترین قله ایران است که از مهم‌ترین مقاصد کوهنوردی و گردشگری محسوب می شود و در تقسیمات کشوری، در بخش لاریجان شهرستان آمل استان مازندران قرار دارد.

علاوه بر جذابیت قله دماوند برای کوه نوردان، این قله یکی از سخت ترین و خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی برای سعود را در میان ارتفاعات کشور دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کشف جسد قله دماوند هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • چشمه اصلی آبگرم معدنی «موییل» در ارتفاعات دامنه کوه سبلان