Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در سال های گذشته این فرصت را داشت که بازماندگان از تحصیل را شناسایی کند و به مدرسه بازگرداند. در بسیاری از موارد ایجاد مدرسه به هزینه و امکانات بسیاری نیاز داشت اما در شرایط فعلی شیوع کرونا علاوه بر تهدید به یک فرصت هم تبدیل شده است که با هزینه های بسیار کمتر، دانش آموزی از تحصیل محروم نشود و آینده اش تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضوان حکیم زاده در این زمینه توضیح داد: با توجه به بررسی های انجام شده تعدادی از دانش آموزان در سال تحصیلی گذشته این امکان را نداشتند که با اتصال به شبکه شاد از خدمات آموزشی در فضای مجازی بهره مند شوند.

وی افزود: در جلسه شورای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با محوریت موضوع کاهش شکاف برخورداری از فضای مجازی، این موضوع مطرح شد که با هر تبلت می توان برای دانش آموزان یک مدرسه ساخت. در این جلسه نماینده بانک ها، شرکت های پتروشیمی، شرکت های بازرگانی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند و پیشنهاداتی مطرح شد که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، تهیه تبلت برای دانش آموزان یک امر ملی است که با صرف هزینه های کمتر از ساخت یک مدرسه می تواند امکان تحصیل دانش آموزان را ایجاد کند. امیدواریم این پویش ملی تهیه تبلت سراسری شده و مشارکت جدی دستگاه ها و شرکت های تجاری حاصل شود.

حکیم زاده گفت: چهار میلیون و ۷۱۸ هزار دانش آموز به شبکه شاد وصل نشده اند که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر از میان دانش آموزان اتباع هستند که به دلیل نداشتن ابزار هوشمند ارتباطی مانند تبلت و گوشی تلفن همراه از اتصال به شبکه شاد و بهره مندی از محتوای آموزشی در شبکه محروم هستند. امیدواریم سازمان های بین المللی و کنوانسیون های مربوط به پناهندگان، وظایف خود را در قبال دانش آموزان اتباع به درستی ایفا کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره شرایط آموزشی دانش آموزان تبعه ایران گفت: تا جایی که به آموزش و پرورش مربوط می شود، بحث ثبت نام و در اختیار قراردادن فرصت های آموزشی از طریق فضای حضوری برای این عزیزان فراهم شده است اما دانش آموزان در شرایط فعلی نیازمند بسترهای فناوری و امکانات و تجهیزاتی هستند که در اختیار آموزش و پرورش نیست.

حکیم زاده عنوان کرد: همچنین تعدادی از دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به زیرساخت های اینترنتی امکان دسترسی به شبکه شاد را نداشتند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش در سال های گذشته این فرصت را داشت که بازماندگان از تحصیل را شناسایی کند و به مدرسه بازگرداند. در بسیاری از موارد ایجاد مدرسه به هزینه و امکانات بسیاری نیاز داشت اما در شرایط فعلی شیوع کرونا علاوه بر تهدید به یک فرصت هم تبدیل شده است که با هزینه های بسیار کمتر، دانش آموزی از تحصیل محروم نشود و آینده اش تضمین شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر فرصت تحصیل این دانش آموزان فراهم نشود، این نگرانی وجود دارد که بر تعداد بازماندگان از تحصیل افزوده شود و کودکان محروم بسیاری فرصت دسترسی از آموزش را از دست دهند.

کمبود امکانات دانش‌آموزان در مناطق محروم

حکیم زاده همچنین درباره دانش آموزان کلاس اولی که در سال تحصیلی جدید با کمبود امکانات رو به رو هستند، گفت: در هر سال در مناطق محروم تعداد اندکی دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند، دانش آموزان کلاس اولی به کلاس دوم منتقل می شوند و به همین ترتیب در مقاطع بالاتر. در واقع دانش آموزان در همان محیط مشابه همکلاسی های خود قرار می گیرند و کمبود امکانات را حس می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: اینطور نیست که در یک منطقه محروم اگر دانش آموزان کلاس اولی سال قبل به امکاناتی دسترسی نداشتند، دانش آموزان جدید این امکان را داشته باشند. در واقع هر چقدر به محرومیت مناطق افزوده شده، میزان دسترسی به امکانات هم کم شده است.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان شبکه شاد حکیم زاده کلاس اولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است