Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@23:54:27 GMT

ترامپ خواستار تحقیق جامع درباره حادثه انفجار بیروت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۱۸۱۱

ترامپ خواستار تحقیق جامع درباره حادثه انفجار بیروت شد

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با شرکت در کنفرانس مجازی درباره لبنان خواستار انجام تحقیق جامع و شفاف درباره حادثه انجفار بیروت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاد دیر» دستیار رئیس جمهور آمریکا و معاون سخنگوی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مجازی درباره لبنان به همراه سران کشورهای مختلف مشارکت کرد و تاسف عمیق و همدردی خود برای قربانیان و مجروحان انفجار بیروت را ابراز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس مجازی گفت گه آمریکا آماده ادامه فراهم کردن کمک به مردم لبنان برای بازیابی بوده و با سران دیگر کشورها برای تلاش‌های بین‌المللی به صورت تنگاتنگ موافقت کرد.

ترامپ همچنین از دولت لبنان درخواست کرد تا تحقیق جامع و شفافی درباره این حادثه انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین خواستار آرامش در لبنان شد و تظاهرات مسالمت‌آمیز برای شفافیت، اصلاحات و پاسخگو بودن را خواسته‌ای مشروع دانست.

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

مقامات قضایی قرار بازداشت نزدیک به ۲۰ تن از مقامات فعلی و سابق در گمرک، اداره بندر گمرک را صادر کرده و به موجب آن، این افراد که در میان آنها مدیران کل سابق نیز وجود دارد، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ ترامپ آمریکا کاخ سفید لبنان رئیس جمهور آمریکا انفجار بیروت رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!