Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@00:21:07 GMT

دروس حوزه‌های علمیه باید قرآن محور باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۶۳۶۶

دروس حوزه‌های علمیه باید قرآن محور باشد

حجت الاسلام محرابی با تاکید بر انس با قرآن کریم گفت: دروس حوزه‌های علمیه باید قرآن محور باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محرابی  صبح امروز در آیین پایان دوره تربیت طلاب و حفظ قرآن کریم اظهار کرد: انتخاب طلبگی و روحانیت امری مهم است و بسیاری از افراد راه مادیات را انتخاب می کنند و افرادی چون شما راه روحانیت را انتخاب کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روحانیت به افراد کمک می کند تا راه درست را انتخاب کنند، افزود: قرآن باید در حوزه های علمیه به عنوان محوریت باشد و دروسی که تدریس می شود نیز اینچنین باشند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه مسجد حاج شهباز خان جزو مدارسی است که قرآن در آن محوریت دارد، بیان داشت: طلاب علوم دینی در این مدرسه حافظ کل قرآن کریم می شوند.

حجت الاسلام محرابی خاطر نشان کرد: انس با قرآن کریم مراحلی دارد که مرحله آغازین آن تلاوت است و سپس فهم آیات، فهم تقسیری و مرحله عالی آن زندگی با قرآن کریم است که طلاب باید به موارد توجه ویژه داشته باشند.

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه  ادامه داد: اگر بخواهیم با قرآن خوشبخت شویم باید آن را بفهمیم و باید مراقب بود که هم جسم قرآن کریم و هم روح آن را درک کنیم.

حجت الاسلام محرابی با بیان اینکه قرآن نقشه راه زندگی ما است، تصریح کرد: قرآن دوای دردهای روحی و روانی ما است که با انس با آن تمامی دردها درمان می‌شود.

وی خاطر همچنین درباره اهمیت طلبگی نیز عنوان کرد: طلبگی فقط لباس و پوشش نیست بلکه اگر اصیل باشد فهم عمیق، شناخت خوب نسبت به خداوند متعال، انسان و جهان است.

این استاد حوزه های علمیه استان کرمانشاه خطاب به طلاب حاضر نیز گفت: طلبه خوب بودن نیازمند تزکیه نفس و پاک کردن درون و جاری کردن صفات خوب خداوند در روح است که باید به این مهم نیز توجه داشت که تزکیه برتر از تعلیم است.

حجت الاسلام محرابی بیان داشت: برای هدایت مردم نیاز است که خود طلبه به سخنانی که می گوید عامل باشد تا سخنانش بر مردم موثر شود ضمن اینکه غیر از این سخنانش موثر نخواهد بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برترین های طلاب در این دوره و نیز مدرسان این مدرسه علمیه تجلیل شد.

پایان پیام/66

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن محوری حوزه های علمیه کرمانشاه حجت الاسلام محرابی حوزه های علمیه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر این موضوع، گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی در مسجد جامع گوهرشاد و ایوان مقصوره از اذان صبح تا اذان مغرب برگزار می‌شود.   محمد مقومی بیان معارف قرآن، ترتیل سوره مبارکه یاسین بعد از نماز صبح و تلاوت اذان گاهی قبل از اوقات شرعی در طول روز و برگزاری محافل و جلسات قرآنی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: همچنین جلسات سنتی قرآن کریم در یکی از شبستان‌های مسجد گوهرشاد در عصر‌ها در قالب برنامه دارالحفاظ برگزار می‌شود.   وی با اشاره به نیت واقف مبنی بر برگزاری جلسه‌ای صبحگاهی برای قرائت قرآن توسط مردم پس از نماز صبح، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.   سرپرست اداره دارالقرآن حرم مطهر رضوی یادآور شد: طبق برنامه‌ها، نخستین جلسه صبحگاهی قرائت قرآن ساعت ۴ صبح پنجشنبه در مسجد گوهرشاد برگزار و از استاد سید مرتضی سادات فاطمی، پیشکسوت و صدرالحفاظ آستان قدس رضوی، به عنوان استاد جلسه و پیشکسوت قرآنی در این جلسه دعوت شد.   مقومی همچنین اعلام کرد: از اساتید پیشکسوت دیگر و قاریان بین‌المللی و ممتاز در این جلسات هم استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان