Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به امکان پذیرش ۹۱۲ هزار نفر در رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌ها گفت: حرکت به سمت حذف کنکور بوده و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نشست مجازی منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست غلامی ضمن تبریک اعیاد فرخنده و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران وظایف حساس، پرزحمت و در برخی عرصه‌ها پرمشقتی دارند و در طول تاریخ انقلاب اسلامی مکررا خبرنگارانی را داشته و داریم که از جان و مال زندگی خود گذر کردند تا وظیفه اطلاع رسانی را به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر علوم ادامه داد: تامین منابع اطلاعاتی ارزشمند است و گاهی تصمیم براساس اطلاع نادرست آثار زیان باری می‌تواند داشته باشد و در مقابل یک اطلاع رسانی صحیح می‌تواند در از آثار زیان‌بار یک رویداد جلوگیری کند. در حیطه خبررسانی و خبرنگاری ارزیابی و ارزش‌گذاری راحت نیست که بتوانیم ارزش محدودی را مشخص کنیم.

غلامی با اشاره به بحث برگزاری کنکور سراسری گفت: آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری با تمام نقد‌ها و تاکیدات برگزار شد و مراجع رسمی میزان رضایتمندی از برگزاری کنکور ارشد را ۹۱ درصد عنوان کردند.

وی با بیان اینکه ۹۱۲ هزار نفر می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون شرکت کنند، اظهار داشت: داوطلبان لازم است توجه داشته باشند که تعداد زیادی رشته محل‌های دانشگاهی در کشور (لیست و اسامی آن‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است) براساس ارزیابی سوابق تحصیلی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند و برای این رشته‌ها نیازی به شرکت در کنکور نیست درواقع ۲۰ درصد دوره‌های روزانه، ۴۵ درصد دوره‌های شبانه یا نوبت دوم و بالای ۹۸ درصد ظرفیت دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌شود و نمره آزمون برای آن‌ها تاثیری ندارد.

به گفته وزیر علوم، تراکم داوطلب در رشته‌های پزشکی است درحقیقت رقابت برای ۱۰۹ هزار صندلی پزشکی است که کمتر از ۱۱ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

غلامی عنوان کرد: در این خصوص لازم است که داوطلبان با بررسی انتخاب محل و رشته مورد علاقه خود برای تحصیل اگر نیازی به شرکت در کنکور نداشتند از طریق ثبت‌نام و انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند، تگران عدم شرکت در کنکور سراسری نباشند مگر آنکه بخواهند در رشته‌های پرتراکم امتحان دهند. وزارت علوم در تلاش است تا پذیرش در بخش بدون آزمون را جا بیندازد و در این شرایط کرونایی امیدواریم که این مسئله رخ دهد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای حذف کنکور انجام گرفته و به هماهنگی بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد، تاکید کرد: برای اینکه مطرح می‌شود کنکور سراسری در چه زمانی کاملا حذف می‌شود باید اعلام کرد که حرکت به این سمت در حال انجام است و عملا به این سمت پیش می‌رویم که در شرایط بیماری کرونا این مسئله شفاف‌تر به داوطلبان اطلاع‌رسانی شود.   درحال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منصور غلامی حذف کنکور پذیرش براساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو بدون کنکور بدون آزمون وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی

پُرتعدادترین گروه آزمایشی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳، یعنی گروه آزمایشی علوم تجربی با حضور ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ داوطلب صبح امروز (جمعه) سر جلسه آزمون حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دقایقی پیش و رأس ساعت ۸ صبح روز جمعه، هفتم اردیبهشت فرایند برگزاری آزمون سراسری نوبت اول ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی آغاز شد.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند؛ همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی از دیروز _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

داوطلبان گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر پنجشنبه در این رقابت شرکت کردند و صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار می‌شود و این نوبت از آزمون پایان می‌یابد.

گروه آزمایشی علوم تجربی

در گروه آزمایشی علوم تجربی در مجموع ۵۰۱ هزار و ۸۱۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۵۰۸ نفر زن و ۱۶۶ هزار و ۳۰۲ نفر مرد هستند؛ یعنی ۶۷ درصد داوطلبان را زنان و ۳۳ درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 748020

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا