Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل و بسیج در «صیانت از زیرساخت ها» و «حفاظت از مردم» همکاری راهبردی خود را تقویت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا جلالی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با توجه به مطالبات و توصیه‌های رهبری در راستای ارتقای تاب‌آوری کشور و پایداری ملی ترسیم شده است، تصریح کرد: در اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب رهبری رسیده است وظایف سازمان‌های مختلف و بخش‌های دولتی و نظامی در ارتباط با پدافند غیرعامل تعیین تکلیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از همین رو سازمان پدافند غیرعامل کشور مطالبات رهبری را در قالب اجرای برنامه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادها مورد پیگیری قرار داده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین مشترک بوده و با یکدیگر همپوشانی دارد. از همین رو بسیاری از این ماموریت‌ها در قالب برنامه‌های مشترک همکاری قابل تعریف است.

جلالی یادآور شد: باید همسو و هم افزا در راستای ماموریت‌های محوله رهبری تلاش کنیم تا از حداکثر ظرفیت ها بهره ببریم و ناهماهنگی‌ها را به حداقل برسانیم.

جلالی گفت: بسیج ظرفیتی بی‌بدیل و سازمان یافته در کشور است که در تمام شرایط حساس و بحرانی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و می‌توان این ظرفیت را در راستای نهادینه کردن رویکردهای پدافند غیرعامل کشور در ارکان و بخش‌های مختلف کشور به‌کار گرفت.

وی با اشاره به ساختار کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این کمیته غیر از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سه تن از وزرای دولت و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از معاونان ستاد کل نیروی مسلح عضویت دارند. البته در اساسنامه جدید شورای عالی پدافند غیرعامل پیشنهاد عضویت رئیس سازمان بسیج مستضعفین را مطرح کردیم.

جلالی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور سالانه بیش از ۴۰۰ مانور تخصصی در حوزه‌های زیرساختی کشور برگزار می‌کند، افزود: عمده افراد مشارکت کننده در این مانور از اعضای بسیج هستند و این نشانه بصیرت، شجاعت و روحیه انقلابی نیروهای بسیجی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تفاهم نامه راهبردی همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل و سازمان بسیج گفت: خروجی هر تفاهم‌نامه باید راهبردهای اجرایی باشد که تبدیل به برنامه شده و در سطوح و لایه‌های مختلف شکل اجرا به خود بگیرد.

وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج همچون حوزه‌های پدافند شهری و پدافند مردم محور اشاره کرد و گفت: یک کمیته راهبردی مشترک و دائمی بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شود تا براساس تعریف ماموریت‌های مشترک به فعالیت پرداخت و طرح‌های اقدام مشترک را تدوین کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند غیرعامل پدافند سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج سازمان بسیج مستضعفین ماموریت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی