Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجیدی گفت: کرونا فرصتی برای فرهنگ سازی و از بین بردن خرافه هایی است که در عزاداری سیدالشهدا وارد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مصطفی مجیدی» در جلسه تبیین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر که امروز (دوشنبه ۲۰ مرداد) در سالن مدیریت بحران قزوین برگزار شد، بیان کرد: در این ایام هیئت های مذهبی و اماکن مذهبی نه در شعار و حرف، بلکه در عمل ثابت کردند محکم پای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ایستاده اند و عقلانی عمل کرده و در واقع ثابت کردند دین ما، دین عقلانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: در ایام کرونا شاهد هستیم همین اماکن مذهبی در توزیع بسته های معیشتی و کمک رسانی به حوزه درمان اقدام کردند و امروز قرار است در محرم این کار ادامه داشته باشد و قشر مذهبی ثابت می کند پایبند به مصوبات ستاد است.

 

وی عنوان کرد: دغدغه ما باید این باشد محرم را آبرومند و باشکوه برگزار کنیم و در عمل ثابت کنیم بچه هیئتی ها و عاشقان امام حسین (ع) با همه وجود این دستورالعمل ها را اجرایی می کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: آنچه برای اماکن مذهبی و هیئت ها مهم است، دستوری قاطع است و اینکه ضوابط متغیر نداشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: کرونا فرصتی برای فرهنگ سازی و از بین بردن خرافه هایی است که در عزاداری سیدالشهدا وارد شده و باید کمک شود از این اتفاقات در سال های آتی جلوگیری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطر نشان کرد: اماکن مذهبی از ابتدای شکل گیری تا به امروز ملجا و پناهگاه مراسم های عزاداری بودند ولی اوقاف در دستورالعمل برگزاری مراسم های عزاداری دیده نشده است و تکلیفی برای ما نیست و از همین رو سازمان دستورالعملی را صادر کرده و قرار است بر این اساس عمل کنیم.

 

در ادامه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده در سطح استان از ۲ هفته گذشته، روند نزولی در بیماران بستری در سه روز گذشته داشتیم.

 

«پیمان نامدار» افزود: وقتی محدودیت هایی اعمال می شود، یک هفته طول می کشد بیماران سرپایی کاهش یابد، دو تا سه هفته زمان نیاز است بیماران بستری کاهش یابند و از همان ایام تا یک ماه بعد بیماران فوتی کاهش می یابند.

 

وی اعلام کرد: در دستورالعمل برگزاری مراسم در عزاداری تأکید شده فعالیت هایی که در گذشته داشتیم، تغییر دهیم که لازم است با حفظ حرمت این ایام، شرایط را به گونه ای رقم بزنیم از لحاظ فضای اجتماعات، مراسم ها در مکان های بسته برگزار نشود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: برگزاری این مراسم ها نیازمند همکاری گروهی در استان است و حفظ حرمت ایام مهم است و از طرفی باید فکر کنیم اگر موج بعدی ایجاد شود به پای دین و مذهب و این شرایط خواهد بود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف قزوین مراسم عزاداری کرونا اماکن مذهبی مراسم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

(عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)

دیگر خبرها

  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان