Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:21:28 GMT

فرهنگسراهای تهران میزبان مراسم عزاداری محرم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۱۹۹۶۸

فرهنگسراهای تهران میزبان مراسم عزاداری محرم می‌شوند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام «میثم امرودی» اظهارداشت: این سازمان محرم امسال برای حمایت و پشتیبانی از هیات‌های مردمی، فضاهای در اختیار خود را که با شرایط دستوالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت منطبق بوده است، در اختیار هیات‌های عزاداری قرار می‌دهد.

وی گفت: این فضاها که بیشتر آنها در محل فضاهای روباز فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شامل ۵۹ مورد با مساحت ۵۰ هزار و ۲۵۵ مترمربع است، ظرفیت برگزاری مراسم برای بیش از ۲۰ هزار نفر را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امرودی» افزود: طبق پیش‌بینی‌هایی انجام شده یکی از معضلات پیش روی هیات‌های مذهبی در محرم امسال که به واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، تامین فضای مورد نیاز برای برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

عضو ستاد ملی محرم ۹۹ بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند، در عزاداری‌های محرم، معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند و برگزاری مراسم در فضای باز و با امکان رعایت فاصله مناسب از مهمترین دستورالعمل‌های مورد نظر ستاد کرونا بوده است.

وی اظهارداشت: بر این اساس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ظرفیت‌های خود را برای برگزاری مراسم عزاداری در سطح محلات پایتخت شناسایی کرده و در اختیار هیات‌های مذهبی قرار می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای تسهیل و دسترسی آسان هیات‌ها به اماکن پیش‌بینی شده، سامانه‌ای به نشانی jelveyesoog.farhangsara.ir راه‌اندازی شده است که متقاضیان می‌توانند از ۲۵ مردادماه، از طریق این سامانه اقدام به مشاهده و رزرو اماکن مورد نظر کنند.

«امرودی» افزود: ویژه برنامه «جلوه سوگ» که عنوان بسته برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت محرم و صفر است، امسال نیز برای هفتمین سال پیاپی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با شعار «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر» برگزار می‌شود.

مخاطبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برنامه‌ها و ثبت‌نام اماکن مورد نظر برنامه «تکیه» با سامانه تلفن گویای ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا روز گذشته دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسم ماه محرم و صفر را ابلاغ کرد.

مسئولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است که با تشکیل کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات‌ها، مداحان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان بسیج، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط اجرا می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزاری مراسم مراسم عزاداری ستاد ملی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۱۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران

به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت جعفر صادق (ع) هیئت و دسته‌های عزاداری باحضور نوجوانان مساجد منتخب شهر تهران در ۴۰۰ مسجد پایتخت برگزارشد.

این مراسمات با حضور ائمه جماعت مساجد منتخب تهران و نوجوانان علاقمند به خاندان عصمت و طهارت برپا گردید.

نوجوانان با شرکت در این هیئات و دسته‌های عزاداری ضمن عرض ارادت به ساحت رئیس مذهب جعفری با شخصیت علمی و معنوی این امام همام بیشتر آشنا شدند.

همچنین دسته‌های عزاداری دانش آموزی در شهر تهران با حضور عاشقان صادق آل محمد (ع) به راه افتاده و نوجوانان تهرانی در سوگ امام خود گریستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برگزاری مراسم عزاداری در ساوجبلاغ
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر