Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان گفت: علت افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های نظام پزشکی بالا رفتن شکایت‌هاست که البته اکثر شکایت‌ها به علت فشار اقتصادی و سوءتفاهم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی حیدری ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت از سوی نظام پزشکی همدان در خصوص علت تاخیر رسیدگی به پرونده‌های پزشکی اظهار کرد: این مسئله به افزایش شکایت‌ها نسبت به قبل برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید به اینکه شکایت‌ها ممکن است با دلیل یا بی‌دلیل باشد گفت: برخی از شکایت‌ها حتی برای غیرکارشناسان حوزه پزشکی نیز منطقی نیست و به همین خاطر تعداد افزایش یافته و زمان رسیدگی بیشتر شده است.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه شکایت‌ها به عوامل مختلفی برمی‌گردد که بیشتر به خاطر فشار اقتصادی یا سوء تفاهم‌هاست ادامه داد: این شکایت‌ها رنج‌های مختلفی دارد از دندانپزشکی گرفته تا حوزه زنان و زایمان و یا حتی آسیب‌های مختلفی نظیر یک خط ساده روی پوست تا مرگ مادر و فرزند.

 وی با تأکید بر لزوم افزایش دقت کار در رسیدگی به پرونده‌ها گفت: البته چندین مجموعه از جمله نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان قوه قضائیه این امر را رصد می‌کنند و در نتیجه رسیدگی به پرونده زمان طولانی خواهد داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: برای ما به عنوان عوامل اجرایی در رسیدگی به پرونده‌های وارده به نظام پزشکی بسیار مهم است که با دقت مسائل را بررسی کنیم تا مشکلی نباشد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی پرونده پزشکی وارد می‌شود شاکی یک یا دو جلسه صحبت می‌کند و جلسه بعد کسی که از او شکایت شده دفاع می‌کند و بر اساس این صحبت ها کارشناسانی دعوت و در خصوص این مسائل صحبت می‌کنند.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان ادامه داد: از طرف دیگر ممکن است اسناد و مدارکی درخواست کنند که به بیمارستان‌ها ارجاع شود، گاهی یک ماه زمان می‌برد که بیمارستانی پرونده‌ای در اختیار ما قرار دهد و بعد از آن نیز باز هم مراحلی برای صحبت شاکی و متشاکی و کارشناس وجود دارد که اگر هرکدام از آنها یک هفته طول بکشد یک پرونده در بهترین شرایط ۶ یا ۷ هفته زمان می‌برد.

وی گفت: در حال حاضر بخش کارشناسی را در رسیدگی به پرونده‌ها حذف کرده‌ام و شاکی را دعوت می‌کنم که به دانشگاه بیاید چون آنجا متخصصانی هستند تا سریع کار انجام می‌شود اما با این وجود دچار تاخیر می‌شویم.

حیدری با بیان اینکه ما هم تمایلی به تاخیر در رسیدگی به پرونده‌ها نداریم اما واقعا گاهی خسته می‌شویم چون حجم کار بالاست تصریح کرد: وقتی حکمی امضا می شود دقت داریم که اشتباهی صورت نگیرد به خصوص در خصوص پرونده‌هایی که منجر به فوت شده است.

وی با بیان اینکه کار رسیدگی به پرونده‌های پزشکی بسیار دشوار است خاطرنشان کرد: کار سختی را در مقام مسئولی که می‌خواهیم حکمی را امضا کنیم داریم و بنابراین شاید لازم باشد چندین هفته رسیدگی به یک پرونده زمان ببرد.

معاون حقوقی و رفاهی رئیس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه بالا بودن تعداد، پیچیدگی و حساسیت و نیز اصرار بر دقت زمان رسیدگی به پرونده‌ها را طولانی می‌کند تاکید کرد: ما نیز تمایل نداریم کار زمان‌بر باشد اما چاره‌ای نیست و تنها مطالعه برخی پرونده‌ها یک ماه زمان لازم دارد، ضمن اینکه بقیه مراحل نیز باید طی شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ۲۲ نفر در هیات‌های نظام پزشکی این است که سرعت رسیدگی بالا رود چراکه از طرف شاکی و قوه قضائیه نیز اصرار بر این امر است افزود: امیدواریم این توانایی باشد تا کار را سریع‌تر جلو ببریم.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی همدان افزایش شکایت ها قوه قضائیه علی حیدری رسیدگی به پرونده ها رسیدگی به پرونده شکایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی محدثی نژاد گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان محموله لباس قاچاق به ارزش بیش از 8 میلیون تومان را هنگام بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند که در شعبه ی ویژه ی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان نهبندان رسیدگی شد.


وی افزود: شعبه پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، اخذ استعلام های لازم و عدم ارائه مدارک گمرکی توسط متهم ، تخلف انتسابی را محرز دانسته و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت حدود 23 میلیون تومان محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم