Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-30@20:25:55 GMT

جزئیاتی از آسانسور پرماجرای کاخ مرمر+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۱۴۸۰

جزئیاتی از آسانسور پرماجرای کاخ مرمر+عکس

آسانسوری که خبرنگاران آن را در کاخ مرمر برای اولین بار دیدند قابل حذف اعلام شده بود اما جکوزی این کاخ حتما از دید کارشناسان میراث فرهنگی مخفی نبوده چون بارها به آنجا رفت و آمد کرده بودند.

به گزارش شریان نیوز،کاخ مرمر پس از ۶ ماه باز هم خبرساز شد بهمن ماه از این جهت که درهای آن به روی مردم پس از سال‌ها باز خواهد شد و این بار درباره وجود جکوزی و امکانات هتل ۵ ستاره در کاخ تاریخی و ملی!

این موضوع باز هم توسط پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مصاحبه تلویزیونی مطرح شد او گفته است: «در ۴ ماه اینجا را بازسازی کردیم برای موزه هنر ایران و اگر کرونا اجازه بدهد درهای آن را به روی مردم از خیابان ولیعصر باز می‌کنیم نباید در این کاخ‌ها مسئولان مستقر می‌شدند اینجا را میکروسکوپی بازسازی کردیم تا به حالت اول برگردد ولی چنین چیزی نمی‌شود چون کاخ آسیب دیده است در این کاخ که هنر کشور به نمایش گذاشته شده است آسانسور وجود دارد آنجا را کنده اند و پتک زده اند و در طبقه دوم آن حمام و جکوزی و سونا درست کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میراث که به همه جا ایراد می‌گیرد کجا بوده و چرا نگفته اند این کاخ آسیب دیده است. الان اصلاح کردیم این کاخ مردمی شده است تا مردم ببینند که رضاشاه و پسر ناخلفش چه کرده اند و تاریخ این مردم آنجا به نمایش گذاشته شده است.»

در مدتی که کاخ مرمر در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود بارها و بارها کارشناسان میراث فرهنگی برای مرمت‌های نقاشی و یا دیواره‌های آن به این کاخ رفته اند بنابراین در این مدت سازمان میراث فرهنگی وقت در جریان اتفاقات افتاده در این کاخ بوده است اما سوال اینجاست که چرا واکنشی به آن‌ها نداشته است و همانطور که فتاح گفته چرا سکوت کرده اند این سکوت مشابه همان اتفاقی است که درباره آلبوم خانه کاخ گلستان رخ داده و حالا مدیریت آن بعد از ۶ ماه اعلام کرده که یکی از اموال این آلبوم خانه مفقود شده است!

از طرف دیگر فتاح درباره الحاق جکوزی و حمام به این کاخ که زیبایی آن را به مسجد شیخ لطف الله تشبیه می‌کنند خبر داده است موضوعی که از دید خبرنگاران میراث فرهنگی در بهمن ماه سال گذشته که برای اولین بار از آن بازدید کردند مخفی نگه داشته شد! حالا اما از وجود چنین سازه‌هایی خبر داده اند و اینکه قرار است اصلاحاتی در آن انجام شود.

البته همان زمان گفتند که درهای این کاخ را به روی مردم باز می‌کنند اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است فتاح یک بار گفته بود که در پساکرونا این اتفاق می‌افتد پساکرونایی که معلوم نیست چه وقت است. با این حال دیوارهای ورودی کاخ مرمر از سمت خیابان ولیعصر نقاشی دیواری شده تا نشان دهنده وجود یک موزه هنر در این مکان باشد.

این بار فتاح از وجود آسانسور هم در کاخ مرمر خبر داد آسانسوری که اتفاقی خبرنگاران آن را هنگام بازدید از کاخ پیدا کردند همان زمان مسئولان مرمت کاخ گفتند که این آسانسور اگر چه برای یک طبقه ایجاد شده اما طوری قرار داده اند که آسیبی به بنا نمی‌زند و قابل حذف است. هر چند که نباید ایجاد می‌شد اما برای سهولت در رفت و آمد ایجاد شده بود. آنطور که فتاح گفته است طبقه اول سالن اجتماعات و طبقه دوم نیز امکاناتی مانند سونا و جکوزی کار شده است و معلوم است که این وسط آسانسور برای افراد ناتوان به وجود نیامده است.

مشابه آسانسور تعبیه شده در این کاخ را می‌توان در موزه آیت الله رفسنجانی نیز مشاهده کرد که برای بنای دو طبقه کار گذاشته شده است البته این موزه تاریخی نیست.

منبع: شریان

کلیدواژه: میراث فرهنگی کاخ مرمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

به گزارش «تابناک»، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک ، با مصرف مشروبات الکلی تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند.

طی روز‌های اخیر گزارشی مبنی بر فوت یک پزشک متخصص پوست و مو در شیراز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که علت فوت وی را مصرف مشروبات تقلبی در یک میهمانی خصوصی عنوان کردند. به گزارش تسنیم، در این اخبار ادعا شده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد. مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند. وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود. تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.   افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.   وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.   وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!