Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:11:51 GMT

کشت ۲ محصول جدید کشاورزی در شهرستان دهلران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۵۸۷۹

کشت ۲ محصول جدید کشاورزی در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در راستای تغیر الگوی کشت در شهرستان به خصوص در تابستان، امسال ۲ محصول جدید گیاه داروئی گورا و بادام زمینی در این شهرستان برای اولین بار کشت خواهد شد.

 «عباس احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: این ۲ محصول جدید در سطح 205هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می شوند که از این میزان 5هکتار بادhم زمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: کشت گیاه گورا در در راستای مدیریت مصرف آب برای نخستین بار در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کشت می‌شود.

 

احمدی یادآور شد: این گیاه از توجه اقتصادی مناسبی برخوردار است و در صنف های آرایشی و دارویی کاربرد مناسبی دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران گفت: هزینه کشت این گیاه دارویی در مقایسه با دیگر محصولات پائین تر است و بعد از برداشت درصد بالای از شاخ برگ آن می تواند باعث بالارفتن ماده عالی خاک وحاصل خیزی آن شود.

 

 وی بیان داشت: باتوجه به اینکه اولین بار است که این گیاه در سطح زمین های کشاورزی شهرستان جایگزین کشت تابستانه می شود در صورت مثبت بودن آن در منطقه قطعا در سال های آتی مورد استقبال کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران بیان کرد: محصول بادام زمینی هم برای اولین بار در سطح 5هکتار در شهرستان کشت می شود.

 

احمدی تصریح کرد: کشت این محصول به کشاورزانی که حاصلخیزی زمین‌ها زراعی آن‌ها در سطح پائینی است اجازه می‌دهد که با خیال آسوده از برداشت قابل قبول،  این محصول را در زمین‌های خود بکارند.

 

وی با اشاره به اینکه بادام زمینی جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالاست که توسعه کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند، بیان کرد: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی در تناوب با غلات قرار گرفته و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: محصولات کشاورزی توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان