Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صدور ۵ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی، در استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،مهدی سرخوش مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: برابر پیگیری‌های صورت گرفته برای صدور اسناد کشاورزی در پاییز و زمستان سال ۱۳۹۸، تعداد ۵ فقره سند در اجرای طرح کاداستر از طریق هیئت حل اختلاف ثبت منجر به صدور اسناد کاداستری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرخوش ادامه داد: در راستای تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی تفاهم نامه‌ای فیمابین وزارت کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و‌املاک کشور در مورخه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ منعقد گردیده که در این راستا نیز اشخاص متقاضی به ادارات ثبت اسناد شهرستان‌ها در حال معرفی هستند.

 مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  اجرای پرشتاب این طرح را منوط به تامین اعتبار و حمایت دستگاه‌های اجرایی ذیربط عنوان کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر (شناسنامه دار کردن زمین‌های کشاورزی) موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش اختلافات ملکی می‌شود.

سرخوش ادامه داد: تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی منجر به یکپارچه‌سازی، سرمایه‌گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، بهره برداران و اراضی شامل (میزان سطح، موقعیت، پراکندگی، نوع مالکیت و منابع آب اراضی) و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می‌شود.

سرخوش خاطر نشان کرد: طرح کاداستر اراضی کشاورزی بابهره گیری از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی در ۶۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده است و به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کشاورزی استان، این طرح در ۳۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز اجرا می‌شود.

این مسئول یاد اور شد: طبق تفاهم‌نامه فی مابین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مهندسین سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، مقرر گردیده که این دو مجموعه از ظرفیت بسیج سازندگی در ادامه اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استفاده و همکاری‌های لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کاداستر امور اراضی سند تک برگی کاداستر اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اجرای طرح کاداستر آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیر جهاد کشاورزی ساری از صدور ۵۸۹فقره سند نقل و انتقال زمینهای کشاورزی پارسال در این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی با بیان اینکه انتقال رسمی سند مورد معامله، امنیت مالکیت را در پی دارد و برای اخذ سند اراضی کشاورزی نیاز به اقداماتی است، افزود: اجرای طرح شناسایی وضعیت کاربری اراضی کشاورزی برای تثبیت و صدور اسناد مالکیت گامی اساسی برای بهبود وضعیت اراضی زراعی و باغی است.

علوی در تریح جزئیات دریافت سند زمینهای کشاورزی گفت: مهم‌ترین مدارک اخذ سند برای زمین کشاورزی ؛ سند عادی مالکیت یا بنچاق مالکیت بنام مالک که مشخصات فرد فروشنده بعنوان مالک اولیه و خریدار بعنوان مالک اصلی ثبت شود، اصل و کپی کارت ملی، کپی و قولنامه های صادر شده برای ملک، نقشه هوایی و نقشه utm، فیش پرداختی هزینه اخذ سند کشاورزی، کپی اولین سندهای اراضی کشاورزی، کپی سند مالکیت ملک و در اراضی مشاعی با رعایت “قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاوری” است که در صورت حضور نداشتن مالک لازم است وکالتنامه نقل و انتقال بنام متقاضی ارائه شود. 

 

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران