Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها اعلام کرد که تلاش سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان برای جلب رضایت روسیه و چین به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موفق نبوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت که در سال‌های 2006 و 2007 علیه ایران وضع شد، پس از توافق هسته‌ای ایران مقرر شد در تاریخ 18 اکتبر سال 2020 مصادف با 27 مهرماه سال 1399 برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد پیش‌نویس قطعنامه جدید آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد شد.

در همین حال دیپلمات‌ها به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ظاهرا تلاش دقیقه آخری سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان برای جلب رضایت روسیه و چین به منظور تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موفق نبوده است.

یک دیپلمات چینی مستقر در سازمان ملل نیز که رویترز نامی از وی نبرده است در این باره گفت: گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران فاقد مبنای قانونی است و این اقدام تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای (برجام) را تضعیف می‌کند و پیش نویس طرح آمریکا نیز هیچ شانسی برای تصویب نخواهد داشت.

همچنین یک دیپلمات اروپایی که به صورت ناشناس صحبت کرده درباره این اقدام واشنگتن گفت: هدف دولت آمریکا پایان دادن به توافق هسته‌ای با ایران است.

مقام سابق آمریکایی: طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شکست خواهد خوردگفتگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایرانتخت روانچی: آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی به ایران‌هراسی روی آورده است

 

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در حال حاضر مخالفت با پیش نویس آمریکا در حدی است که آمریکا احتمالا نخواهد توانست 9 رای لازم را به دست بیاورد تا روسیه و چین را مجبور به استفاده از حق وتو کند.

برای تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید دست‌کم 9 کشور عضو شورای امنیت با آن موافقت کنند و در عین حال قطعنامه از سوی هیچ‌یک از اعضای دائم شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) وتو نشود.

روسیه و چین صریحا تاکید کرده‌اند که با پیش نویس آمریکا مخالفت خواهند کرد. «وانگ ون بین» یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین پنج شنبه اعلام کرد: «ما با فشار آمریکا برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت مخالف هستیم.»

به‌نظر می‌رسد رخدادهایی همچون موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد توسط سپاه پاسداران در اوایل سال جاری میلادی (دی‌ماه 98)، موفقیت ایران در قرار دادن ماهواره نور در مدار زمین که اشراف اطلاعاتی ایران بر منطقه را به‌شدت تقویت می‌کند و همچنین رزمایش بزرگ موشکی-دریایی سپاه پاسداران که موجب شد که نظامیان مستقر در پایگاه‌های آمریکایی در امارات، قطر و کویت ساعاتی را در پناهگاه سپری کنند، نگرانی مقامات آمریکایی از برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89,95,1128/CT10 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم ۲ اولین واکنش فرانسه و آمریکا به استعفای نخست‌وزیر لبنان ۳ «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد ۴ فرانسه در لبنان به دنبال چه چیزی است؟/ تحلیل آرایش سیاسی لبنان بعد از انفجار بیروت در گفتگو با سفیر اسبق ایران ۵ اعلان جنگ قبایل علیه آمریکایی‌ها؛ تأکید بر آزادی سوریه از لوث وجود اشغالگران و مزدورانشان ۶ روایت رادیو بین‌المللی چین از منطق پوچ آمریکا درباره مسئله هسته‌ای ایران ۷ پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت ۸ درگیری‌ها در بیروت|المنار: درگیری و اغتشاش در ورودی میدان پارلمان ادامه دارد مهمترین اخبار بین الملل «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان رسما استعفا کرد تحلیل| استعفای «دیاب»، پروژه پیچیده غرب در هزار توی سیاسی لبنان تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم پایگاه تروریست‌های آمریکایی در مرز عراق و کویت هدف قرار گرفت مهمترین اخبار تسنیم جزئیات تازه از توافق سران قوا برای فروش نفت به مردم/ نسیه فروشی منتفی شد اذعان تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی به دست برتر حزب الله در منطقه تیراندازی در اطراف کاخ سفید سبب خروج فوری ترامپ از محل کنفرانس خبری شد+فیلم توضیحات جدید خصوصی‌سازی درباره توقف عرضه صندوق دارا دوم؛ «وزارت نفت تعلل کرد» رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم های تسلیحاتی علیه ایران تمدید تحریم های تسلیحاتی تحریم تسلیحاتی شورای امنیت روسیه و چین سازمان ملل بین الملل پیش نویس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران

بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدید، تاثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران است اما تحلیلگران بازار نفت می‌گویند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمایلی به انجام اقدامی ندارد که قیمت نفت خام یا بنزین را برای شهروندان آمریکایی افزایش دهد. به گفته کارشناسان سیاست تحریم، رئیس جمهور آمریکا احتمالا از اختیارات خود در خصوص تحریم‌ها استفاده کرده و از اجرای سخت‌گیرانه آنها خودداری می‌کند.

این وضعیت، تا حدودی مشابه برخورد دولت بایدن در قبال روسیه و جنگ اوکراین است. اگرچه کاخ سفید، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده، اما تلاش کرده است درآمدهای این کشور را محدود کند و در عین حال، اجازه دهد صادرات نفت روسیه ادامه پیدا کند تا از محدودتر شدن عرضه در بازار جهانی و برانگیختن تورم در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اجتناب شود. دولت آمریکا همچنین با وجود تجدید تحریم‌های که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را هدف گرفته اند، هفته گذشته اجازه داد صادرات نفت ونزوئلا ادامه پیدا کند.

جیم لوسیر، مدیرکل شرکت تحقیقاتی «کپیتال آلفا پارتنرز» به بلومبرگ گفت:‌ معامله‌گران نفت، بی‌تفاوت هستند، زیرا می‌دانند که بایدن هر گونه معافیت‌هایی را لازم باشد، امضا خواهد کرد تا جریان نفت ایران به بازار ادامه پیدا کند، درست همان‌طور که اجازه داد بشکه‌های نفت روسیه همچنان در بازار عرضه شوند.

بازار نفت در حال حاضر حساسیت به خصوصی نسبت به محدودیت‌های بیشتر دارد. نفت برنت اوایل آوریل، در بحبوحه تقاضای جهانی قوی و ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس، از مرز ۹۲ دلار در هر بشکه عبور کرد که بالاترین حد در حدود ۶ ماه گذشته بود.

طبق گزارش شرکت «کلیر ویو انرژی پارتنرز» که در واشنگتن مستقر است، تحریم‌های جدید اگر اجرا و اعمال شوند ممکن است حداکثر ۸.۴۰ دلار به قیمت جهانی نفت اضافه کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چنین اتفاقی، خبر بدی برای بایدن خواهد بود که پس از افزایش قیمت سوخت در سال ۲۰۲۲، حجم عظیمی نفت را از ذخایر استراتژیک برداشت کرد. هر چند قیمت بنزین از سطوح مشاهده شده در آن زمان، پایین‌تر است اما امسال افزایش داشته، در حالی که هنوز فصل اوج رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند