Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،  سید فرشید چینی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درخصوص تولید تجهیزات و فناوری‌های مربوط به سطح این شرکت گفت: زاویه تماس به زاویه‌ تشکیل شده بین خط مماس رسم شده از نقطه‌ تماس سه فازی و خط تماس مایع و سطح، گفته می‌شود.

وی افزود: این زاویه معیاری از ترشوندگی سطح ارایه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اندازه‌گیری زاویه تماس، روش‌های زیادی وجود دارد که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به روش‌های قطره‌ بی‌پایه‌ استاتیک و دینامیک اشاره کرد،  با استفاده از دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس می‌توان ترشوندگی سطح را ارزیابی کرد و از کیفیت خواص سطح پوشش‌ها اطمینان حاصل کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس این شرکت در حال حاضر تولید و به بازار عرضه شده و موفق به صادرات این دستگاه به چین و ترکیه شدیم، ضمن آنکه رایزنی‌هایی نیز انجام شده که دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس در ترکیه مونتاژ و به بازار این کشور عرضه شود.

چینی به استقبال بازار داخلی از این دستگاه اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۱۱ دانشگاه داخل کشور از جمله دانشگاه‌های امیرکبیر، تربیت مدرس، شیراز، بناب و تهران از این دستگاه خریداری کردند و ما به ۴۰ دانشگاه نیز خدمات ارایه کرده‌ایم.  

وی، یکی از مزیت‌های این دستگاه را الگوریتم به‌کار رفته در نرم‌افزار آن دانست و افزود: این الگوریتم بسیار قدرتمند و کارا بوده و پیش از این جزئیات مربوط به فناوری آن در قالب مقاله‌ای در نشریات معتبر به چاپ رسیده است، ضمن آنکه این دستگاه، امکان اندازه‌گیری انرژی سطح جامد را به کاربر می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر تنها دو کشور آمریکا و آلمان دستگاهی برای تعیین انرژی سطح جامد تولید می‌کنند و ما سومین کشور هستیم.  

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان صادرات غیر نفتی ستاد توسعه فناوری نانو شرکت دانش بنیان صادرات غیر نفتی اندازه گیری زاویه تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ­آمار‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که برای اجرای طرح احداث سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا،  ۱۸۰۰ نفر مشغول به فعالیت بوده‌اند که ۴۰۰ نفر آن متخصصین ایرانی و ۱۳۷۰ نفر از کشور سریلانکا و دیگر نفرات از سایر کشور‌ها بوده‌اند.

مقصودی معاون منابع انسانی و پشتیبانی این طرح می‌گوید: در حین اجرای طرح تلاش کردیم که مباحث تخصصی مربوط به توان فنی و مهندسی را به مهندسان سریلانکایی منتقل کنیم تا زمانی که حضور ایرانی‌ها در سریلانکا پایان یافت، خودشان بتوانند نیروگاه و سد را مدیریت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • شمش خم کن چیست؟
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • «س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • عبور «مست عشق» از هفت خان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان