Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سعید نمکی امروز در وزارت بهداشت در حاشیه نشست ستاد ملی پیگیری آیین ماه محرم در شرایط بیماری کرونا گفت: کنکور سراسری باید در موعد مقرر که در ستاد ملی کرونا قید و تصویب شده برگزار می شد.

وی با اشاره به برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری سال ۹۹ در شرایط کرونا گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل شکست پروتکل ها و شیوه نامه های ابلاغی برگزار شد و ما از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد خیلی راضی بودیم، گرچه در آنجا هم مواردی از مشکلات و نارسایی ها داشتیم اما بسیار اندک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تعداد ۴۵۰ عکسی که از سوی ۵ هزار و ۳۰۰ مراقب بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعزام شده بودند به جز چهار پنج عکس بقیه فوق العاده خوب بود.

وزیر بهداشت گفت: ما با همین الگو قرار بود که کنکور سراسری را برگزار کنیم اما در آنجا گفته بودیم که شیوه نامه ها و استانداردها را کمی سخت تر خواهیم گرفت. دلیلش هم این است که ما اگر فاصله بین دو نفر را در کنکور کارشناسی ارشد را ۱.۶ متر تعیین کردیم به دلیل این بود که داوطلبان ارشد پخته تر و جا افتاده تر هستند و به بلوغ بیشتری از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و آیین نامه ها و دستورالعمل ها رسیده اند.

وی افزود: قطعا یک پسر بچه و و دختر بچه ای که از دبیرستان می رود می نشیند پشت صندلی کنکور رعایت این شیوه نامه ها برایش بسیار سخت تر است به خصوص در استان هایی که هوای گرم داریم و بچه ها در زمان ۴ ساعته کنکور خسته می شوند و مجبور می شوند ماسک ها را جابجا کنند. ما گفتیم فاصله ها را باید به گونه ای بگیریم که هیچ فرزند این سرزمین در اثر ورود به کنکور سراسری دچار گرفتاری نشود.

نمکی تاکید کرد: همه این بچه ها، فرزندان ما و همکاران ما هستند و نمی توانیم به سلامت هیچ یک از جگرگوشه هایمان بی تفاوت باشیم. ما برای اطمینان بخشی به خانواده ها پروتکل ها را سختگیرانه تر کردیم. دیروز اعضای کمیسیون های آموزش و بهداشت مجلس در جلسه وزارت بهداشت حضور یافتند و همچنین وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: ما به عنوان وزارت بهداشت در جلسه اعلام کردیم که چقدر بضاعت اجرای پروتکل های بهداشتی در کنکور را دارید که وزارت علوم و سازمان سنجش اعلام کردند که اگر فاصله ها را کمتر کنید امکان اجرای پروتکل ها برای ما وجود دارد که ما اعلام کردیم ما از پروتکل های بهداشتی عدول نمی کنیم و اگر از هر پروتکل بهداشتی عدول کنیم باید به آلودگی یک فرزند این سرزمین رضایت بدهیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما زیر بار این موضوع نرفتیم و اعضای جلسه از جمله نمایندگان مجلس هم از این تفکر وزارت بهداشت حمایت کردند و دوستان وزارت علوم هم بحثشان این نبود که پروتکل ها شکسته شود بلکه بحث این بود که وقتی که برای آنها تعیین شده کافی نیست و اگر بخواهند نعل به نعل این پروتکل های بهداشتی کنکور اجرایی کنند ضرورت دارد که یک ماه کنکور را به تعویق بیاندازیم.

وی گفت: ما این پیشنهاد وزیر علوم را کتبا دریافت کردیم و قرار شد به شکل اضطراری امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کنیم و تصمیم را به مردم اعلام می کنیم.

نمکی گفت: این موضوع که کنکور اصلا برگزار نشود، امکان پذیر نیست اما اینکه کنکور با یک ماه تاخیر انجام شود را وزیر علوم اعلام کرده است که باید در این زمینه تصمیم گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مطلقا اتفاق نخواهد افتاد این است که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و دستگاهی که همواره سعی کرده است با مردم با صداقت، شرافت و یکرنگی و دفاع از حقوق شهروندی با مردم صحبت کند، هرگز اجازه شکستن هیچ پروتکلی را نخواهد داد. من به عنوان امین مردم این سرزمین حتی اگر شب آخر هم احساس کنیم که قرار است پروتکلی شکسته شود و جان فرزندی از فرزندان این سرزمین به خطر بیافتد اجازه برگزاری کنکور را نخواهیم داد.

کد خبر 4995875

منبع: مهر

کلیدواژه: کنکور 99 ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی سعید نمکی ویروس کرونا سازمان سنجش ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش مرکز سنجش آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 99 محمد مهدی طهرانچی آموزش مجازی آزمون دستیاری آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت پروتکل ها ستاد ملی نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به ابلاغ ضوابط اختصاصی طلا ذیل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تاریخ مرداد ماه ۱۴۰۱، اجرای این قانون به تعویق افتاده بود که با توجه به سال جهش تولید با مشارکت مردم، دولت اجرای این قانون را از ابتدای امسال برای تمامی صنف و صنعت طلا لازم الاجرا کرد.

در همین راستا بنا بر دستور معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران ‎ بها و سنگ‌های قیمتی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ، ۷ فروردین سال جاری در کشور الزامی شده است.

در این نامه خطاب به دبیران کمیسیون‌های برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سراسر کشور آمده است: وفق بند یک از مصوبات جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با پولشویی و قاچاق فلزات گرانبها سنگ‌های قیمتی و ارز با عنایت به تبصره ۳ الحاقی به ماده ۵ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مندرج در قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» - که اشعار می‌دارد: «کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ و ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان‌های وابسته به آنها که حسب مقررات قانونی متولی رصد و دریافت اطلاعات مربوط به جریان کالا و خدمات از مبادی تولید و واردات تا سطح خرده فروشی از طریق سامانه‌های دولتی از قبیل سامانه جامع تجارت ایران و سامانه ثبت الکترونیکی معاملات نفتی (ثامن) موضوع قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند، موظفند با رعایت الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع این قانون اطلاعات مذکور را به ترتیبی که سازمان مقرر می‌کند به سامانه مودیان منتقل کنند. در این صورت مؤدیان تکلیفی در خصوص ثبت مجدد اطلاعات با صدور مجدد صورتحساب الکترونیکی معاملات مذکور ندارند» - و با توجه به اعلام نمایندگان وزارت صمت مبنی بر فراهم بودن امکان صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت برای فعالان حوزه طلا و همچنین امکان ارسال آن به سامانه مؤدیان تحقق بند یک از مصوبات جلسه شورای امنیت کشور مقرر شد اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران بها و گوهرسنگها از مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ به طور جدی در سراسر کشور پیگیری شود.

لذا مقتضی است پیگیری و نظارت بر حسن اجرای ضوابط اختصاصی گروه کالایی فوق‌الذکر با بهره‌مندی از ظرفیت ادارات کل سازمان‌ها و تشکلهای ذیربط استان در دستور کار کمیسیون و کارگروه مربوطه قرار گرفته و ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های لازم جهت برطرف نمودن نیازهای آموزشی احتمالی فعالان حوزه طلا گزارش نوبه‌ای از اقدامات و نتایج حاصله را به ستاد ارسال نمایند.

کد خبر 6088995

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران