Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@23:51:32 GMT

صندوق‌های سرمایه گذاری ۱۶۶تن طلا خریدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۹۸۳۵

صندوق‌های سرمایه گذاری ۱۶۶تن طلا خریدند

به گزارش شین‌هوا،  از آغاز امسال نگرانی‌ها در مورد تأثیرات اقتصادی منفی پاندمی کرونا باعث هجوم سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امنی نظیر طلا شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دابلیوجی‌سی اعلام کرده است که تا پایان جولای صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا شاهد هشتمین ماه متوالی از جریان خالص ورود سرمایه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب از آغاز سال تا کنون ۸۹۹ تن طلا به ذخایر این صندوق‌ها اضافه شده است که این از رکورد تاریخی قبلی که ۶۴۶ تن و مربوط به بحران اقتصادی ۲۰۰۹ بود، فراتر رفته است.

در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلای واقع در آمریکای شمالی در ماه جولای بیشتر از همه به خرید طلا رو آورده‌اند و شاهد ورود ۱۱۸ تن طلا به ذخایر خود بوده‌اند که این بیش از ۷۰ درصد کل جریان ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در جهان است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلای اروپا، آسیا و سایر مناطق به ترتیب ۴۰ تن، ۴.۹ تن و ۳.۴ تن به ذخایر طلای خود افزودند.

پربیننده ترین ثروتمندترین مرد آسیا کیست؟ ترامپ: ظرف چهار هفته با ایران توافق می‌کنم وحشت کسب‌وکارهای کوچک از آمازون/ این شرکت چگونه رقبای خود را حذف می‌کند؟ خوب و بد انتخاب بایدن در نوامبر/ دموکرات‌ها از کاخ سفید چه می‌خواهند؟ ارائه قطعنامه ضد ایرانی آمریکا به تعویق افتاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا اقتصاد جهانی طلا جهانی بازار جهانی طلا سرمایه گذاری در بورس طلاسازان طلای خاورمیانه سرمایه گذار قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت صندوق های سرمایه گذاری طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۹۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • سرمایه گذاری طلای ابشده با پک های جدید و استاندارد