Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:50:25 GMT

سامانه پردازش سریع دانشگاه الزهرا افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۰۵۹۷

سامانه پردازش سریع دانشگاه الزهرا افتتاح شد

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه الزهرا (س) روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص این سامانه اظهار داشت: سامانه پردازش موازی(HPC) دانشگاه الزهرا یک خوشه محاسباتی است که از ۱۹۶ هسته پردازنده  ۲.۴ گیگاهرتزی استفاده می کند. توان اسمی پردازشی این خوشه ۷۵۰۰ گیگافلاپس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا عزمی ادامه داد: این سامانه در یک تراشه استاندارد با ۷ سرور فیزیکی و تجهیزات شبکه مربوطه راه اندازی شده یک خوشه محاسباتی لینوکسی است که از راه دور در دسترس است.

 وی در خصوص کاربرد این آزمایشگاه تصریح کرد: کاربرد آن انجام محاسبات سنگین مورد نیاز برای رشته های علوم و مهندسی و سایر پژوهش های تخصصی است که نیاز به اجرای مدل های محاسباتی سنگین دارند. همچنین  در حال حاضر اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه می توانند از آن استفاده کنند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه الزهرا  تصریح کرد: هر کدام از دانشگاه ها منابع مشابهی را در اختیار دارند مطلوب است در راستای استفاده سایر دانشگاه ها از این تجهیزات طرح همکاری بین دانشگاهی برای استفاده از منابع آزاد موجود از طریق وزارت علوم در این زمینه راهبری شود.

ورود به باشگاه محاسبات سریع دانشگاهی و استفاده دانشجویان خارج کشور از خدمات

عزمی همچنین گفت: برخی از دانشگاه ها از مدت ها قبل در این زمینه پیشرو بوده اند. البته فناوری نیز در حال تغییر است. این دانشگاه با راه اندازی این خوشه محاسباتی که در مرکز داده مستقر است و همچنین راه اندازی خدمات محاسباتی ابری که بزودی توسط مرکز هوشمند سازی برای دسترسی از راه دور فراهم می شود امکان ورود به باشگاه محاسبات سریع دانشگاهی را دارد.

وی توضیح داد: در نسخه ابری این خدمات امکان استفاده برای دانشجویان بین المللی از راه دور وجود دارد.

وی تصریح کردداد: پیش از این اساتید و دانشجویان با حضوری فیزیکی در آزمایشگاه و راه اندازی محیط محاسباتی رو کانپیوترهای pc مستقل مدل های خود را اجرا می کردنند که علاوه بر محدودیت منابع و نیاز به حضور فیزیکی قابلیت به اشتراک گذاری آنها نیز وجود نداشت اما هم اکنون این امکان وجود دارد که بدون حضور تحقیقات و آزمایش های خود را انجام دهند.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس  hpc.alzahra.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه الزهرا منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه الزهرا منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه الزهرا منصور غلامی دانشگاه الزهرا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران،  چندپروژه‌ بهداشتی از قبیل تجهیز و تکمیل پایگاه بهداشتی آل یاسین، مجموع تصویر برداری بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز سراج با حضور علیرضا زالی ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، فرماندار فیروزکوه، امام جمعه شهرستان ، معاونین فرمانداری فیروزکوه افتتاح شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص افتتاح پایگاه بهداشتی آل یاسین در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با توجه به تغییر در ساختار جمعیتی، این پایگاه نیاز به بهسازی و نوسازی داشت که خوشبختانه با کمک مسئولان محترم این شهرستان ظرفیت‌های این پایگاه ارتقا یافت.

وی در رابطه با مجموعه سیتی اسکن این بیمارستان اظهار داشت: مجموع سیتی اسکن بیمارستان امام خمینی در سال گذشته افتتاح شده بود ولی هم اکنون خدمات تصویربرداری به صورت یک بسته خدمتی کامل از نظر ابعاد و استانداردهای تصویربرداری افتتاح شد.

زالی اعتبار تخصیص یافته به این مرکز تصویری را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بیان نمود و گفت: با توجه به اینکه این شهرستان  در مسیر سه استان می‌باشد و در تصادفات جاده ای ، این دستگاه نوین رادیولوژی که با روش دیجیتال که اشعه کمترو دقت بالاتری  دارد بسیار مورد نیاز بوده،  افتتاح شده است.

این مقام مسئول در رابطه با مرکز سراج نیز بیان داشت: این مرکز جهت کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی  به صورت ساختارهای یکپارچه هستند ، سازمان‌های چند وجهی محسوب شده و امیدواریم با کمک مسئولین شهرستانی علی الخصوص فرماندار محترم  درمان کامل، غربالگری و پیشگیری در این مرکز صورت پذیرد.

وی در پایان در رابطه با جذب پزشکان متخصص در مراکز درمانی شهرستان ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: با ایجاد جذابیت‌های بیشتر برای شهرستان به کمک مسئولین شهرستانی و همچنین در نظر گرفتن سهمیه جداگانه‌ای برای این شهر انشالله در آینده نزدیک شاهد حضور  هر چه بیشتر پزشکان متخصص جهت ارائه خدمات به مردم عزیز این شهرستان خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه الزهرا
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی