Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:25:42 GMT

از شرایط خوب تولید تا ساخت ۲۰۰ واحد صنعتی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۲۸۵۴۵

از شرایط خوب تولید تا ساخت ۲۰۰ واحد صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت شهرک‌ها صنعتی استان همدان با تأکید بر اینکه شرایط تولید در استان همدان خوب است، گفت: ۸۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان همدان فعال بوده و ۲۰۰ واحد در حال ساخت است.

محمدرضا بادامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۱۰۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۸۰۰ واحد فعال بوده و مابقی در حال ساخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واگذاری زمین در شهرک‌ها ونواحی صنعتی استان از سال گذشته به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۰ هکتار از زمین‌های شهرک‌های صنعتی در قالب ۳۰۰ قرارداد به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: بیش از ۱۰۰ قرارداد ظرف سه تا چهار ماه امسال منعقد شده که نشان دهنده این است که سرمایه‌داران به سمت تولید روی آورده‌اند.

بادامی با بیان اینکه ۳۱ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی مصوب در استان همدان ایجاد شده است، ادامه داد: از مجموعه ۳۱ شهرک و منطقه ویژه اقتصادی استان همدان ۲۸ مورد به بهره‌برداری رسیده و امکان استقرار صنایع را دارند و سه شهرک نیز درحال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ها صنعتی استان همدان درباره مشکل اوقافی بودن زمین های شهرک صنعتی تویسرکان نیز یادآور شد: هنوز مشکل این زمین ها حل نشده است چرا که فرآیندی طولانی و خاص دارد.

وی درباره آسیب‌های ناشی از کرونا در صنایع کوچک و متوسط استان همدان خاطرنشان کرد: صنایع تولیدی همانند سایر کسب و کارها از شیوع کروناویروس آسیب دیدند به طوریکه افزایش هزینه‌های تولید و عدم صادرات از مشکلات عدیده واحدهای تولیدی استان بوده است.

بادامی ادامه داد: تعدادی از واحدهای تولیدی که صادرات محور بودند به علت بسته شدن مرزها و عدم صادرات با مشکل مواجه شدند و از طرفی واحدهای صنایع غذایی نیز به علت تعطیلی هتل‌ها و نبود مسافرت‌ها دچار مشکل شدند اما در کنار این مسائل واحدهایی هم بودند که در زمینه تولیدات ماسک و مواد بهداشتی جانانه کار کردند و در دوران اوج شیوع کرونا در سه شیفت فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه هشت واحد در شهرک‌های صنعتی استان همدان مواد شیمیایی و شوینده تولید می‌کنند، اظهار کرد: در سال های گذشته تولید الکل و ماسک در استان همدان وجود نداشت اما در حال حاضر دو واحد تولید الکل و ۱۰ واحد تولید ماسک مکانیزه فعال هستند و علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر استان ها نیز فروش دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از اتمام شش خوشه صنعتی در استان خبر داد و گفت: شش خوشه صنعتی قطعات لاستیکی، سفال و سرامیک لالجین، مبل منبت ملایر، مبل منبت تویسرکان و نهاوند، کشمش ملایر و پوشاک کردآباد تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

بادامی با بیان اینکه پیگیری دو خوشه چرم و فرش همدان نیز در دست اقدام است، یادآور شد: اقدامات حمایتی آغاز شده و ظرف سه تا پنج سال زمان نیاز است تا این خوشه‌ها به اتمام برسد.

وی خوشه پوشاک کِردآباد را یکی از موفق‌ترین خوشه‌های استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر تمامی خانه‌های روستای کردآباد به کارگاه خیاطی و تمامی مغازه ها به فروشگاه عرضه محصول تبدیل شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشمش در سال های گذشته در ملایر تولید می‌شد اما پراکنده بود و فقط بازار داخلی داشت، مطرح کرد: با ایجاد خوشه کشمش یکنواخت سازی تولید و صادرات پیگیری شد و مطالعه و برندسازی در این زمینه صورت گرفت که امروز عمده کشمش تولیدی استان صادر می‌شود به طوریکه ۲۰ کشور خریدار کشمش ملایر هستند.

بادامی گفت: ۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده بود که از این تعداد ۱۶ مورد پتانسیل خوشه شدن داشتند که در نهایت شش مورد انجام شده و دو خوشه نیز در حال پیگیری است. نکته مهم در بحث خوشه‌ها هزینه بر بودن این امر است که اعتبارات در حدی نیست که بتوانیم تمامی خوشه‌ها را به اتمام برسانیم بلکه براساس اولویت بندی سالانه تعدادی از خوشه‌ها انجام می‎شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک های صنعتی کروناویروس توليد ماسك صنعتی استان همدان استان همدان شهرک های صنعتی شهرک ها خوشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۲۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر