Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:31:02 GMT

مشکلات فرهنگی کرج باید با تعاملات چندجانبه بررسی و مرتفع شود

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۱۶۳

مشکلات فرهنگی کرج باید با تعاملات چندجانبه بررسی و مرتفع شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به منعقد شدن اولین تفاهم نامه خطی شهرداری کرج ،گفت: مشکلات فرهنگی کرج باید با تعاملات چندجانبه بررسی و مرتفع شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، اکبر سلیم نژاد ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه توسعه همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی که به امضای مسئولان مدیریت شهری کرج، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز رسید، اظهار داشت: شورای شهر در تمام زمینه‌های مرتبط با زیست شهری دارای مسئولیت است و باید نگاه‌ها به مسئولیت‌های اجتماعی شهرداری‌ها تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در زمینه شناسایی و شناساندن مفاخر شهر و بررسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی و رفع آن‌ها از طریق پژوهش و تحقیق باید کارهای زیادی صورت پذیرد، افزود: امیدوارم تفاهم نامه امروز هر چه سریع تر به اقدامات اجرایی منتهی گردد.

رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه پردیس کشاورزی از قطب‌های علمی کشور و اداره کل میراث فرهنگی محور توسعه گردشگری است، بیان کرد: هنرمندان بزرگ و آثار تاریخی و گردشگری بکر و پنهانی در کرج وجوددارد که شناسایی آن‌ها می‌تواند محور توسعه پایدار قرارگیرد و به درآمدهای پایدار منتهی گردد.

سلیم نژاد با باین اینکه باید در این حوزه سرمایه‌گذاری شود و کارهای زیربنایی و علمی صورت پذیرد، عنوان کرد: در ادامه می‌توانند نهادهای دیگری به این تفاهم نامه بپیوندند و عمق همکاری‌ها افزایش یابد.

فاز نخست پروژه باغ موزه قزوین به زودی به بهره‌برداری می‌رسدامام جمعه بوشهر: سازش‌ناپذیری با دشمنان از آموزه‌های امام موسی کاظم(ع) استاحداث پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان بیش از 100 میلیارد تومان هزینه دارد

باغ 40 هکتاری پردیس کشاورزی پارک نمونه کشوری می‌شود

 حسین گلدانساز در این مراسم، اظهارداشت: این دانشگاه آماده هرگونه همکاری با مدیریت شهری و شورای شهر در شناساندن پردیس کشاورزی به مردم است.

وی افزود: این مرکز به عنوان یکی از پرقدمت‌ترین مرکز آموزشی کشور فعالیت می‌کند و مُهر تاریخی‌ترین مدرسه کشاورزی کشور را در شناسنامه خود ثبت کرده است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه باغ 40 هکتاری پردیس کشاورزی پارک نمونع کشوری می‌شود، بیان کرد: امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری، یکصد و بیستمین سالگرد تأسیس این مرکز علمی کشور را برگزار کنیم.


مدیریت شهری و شورای شهر کرج در حوزه توسعه گردشگری همکاری خوبی دارد

فریدون محمدی، ظهارداشت: برای توسعه گردشگری و حفاطت از میراث فرهنگی کلان‌شهر کرج و تولید و فروش صنایع دستی پیش قدم هستیم و دست کسانی که در این مسیر ما را همراهی کنند به گرمی می‌فشاریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص بهره‌برداری از بناهای تاریخی تحت تملک شهرداری وارد مذاکره شده‌ایم، افزود: برای مرمت و بهسازی خانه هنرمندان کرج و ثبت این بنا در فهرست آثار ملی و برای بهره برداری از آن در قالب برگزاری نمایشگاه‌های مختلف با مدیریت شهری در حال همکاری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرزبیان کرد: کاروانسرای شاه عباسی کرج  به یک فضای فرهنگی شاخص تبدیل می‌شود تا از کاربری رستوران بودن در آید و تبدیل به مرکز ملی جشنواره‌ها شود.

محمدی از افتتاح موزه نقاشی‌های تاریخی در کاخ موزه سلیمانیه خبر داد و تصریح کرد: در شهر کرج و استان البرز موزه‌ای به جز موزه جانورشناسی مستقر در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی نداشتیم با همکاری پردیس کشاورزی اولین موزه استان البرز با عنوان موزه نقاشی‌های تاریخی در کاخ موزه سلیمانیه افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: دومین موزه استان البرز با عنوان موزه هنر و معماری با مشارکت مدیریت شهری کرج و پردیس کشاورزی به بهره برداری می‌رسد.

محمدی با اشاره به اینکه به زودی تپه «آق تپه» در مهرشهر تبدیل به یکی از محورهای گردشگری شهر کرج می‌شود، گفت: این منطقه به دلیل کمبود در زیرساخت‌ها با مشکل مواجه بود که امیدواریم در این حوزه اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه آق تپه هفت هزار سال قدمت دارد، خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی می‌توانست برای مهرشهر و همینطور شهر کرج برند باشد در حالی که امروز یکی از مناطق کم برخوردار کرج است.


به دنبال توسعه ظرفیت‌های شهر برای تعالی کلانشهر کرج هستیم

رحیم خستو، اظهارداشت: این تفاهم نامه سه جانبه در راستای حفظ و احیای بافت‌ها و عناصر تاریخی فرهنگی، حفظ  و اشاعه هنرهای سنتی فاخر و صنایع دستی، توسعه گردشگری شهری و توسعه فرهنگی کلانشهر کرج منعقد شد.

وی بر تشکیل کارگروه اجرایی برای اجرای هرچه بهتر این تفاهمنامه تاکید کرد و افزود: این سه نهاد هرکدام به نوعی جایگاه و ارزش و بار فرهنگ و هنر مدیریت شهر را به دوش می‌کشند اگر در کنار هم قرار بگیرند شهر کرج  پتانسیل‌های خوبی دارد که برای شهر و مردم موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به همکاری مدیریت شهری کرج در راه‌اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی، بیان کرد: به دنبال توسعه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و گردشگری شهر کرج برای تعالی کلانشهر کرج هستیم.

خستو با اشاره به همکاری مدیریت شهری کرج برای توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر، عنوان کرد: شهرداری طی سال‌های اخیر احیای فضای سبز کاخ مروارید را در دستور کار قرار داد و کاری ارزشمند انجام شد ان شالله با اتمام بیماری کرونا ویروس مردم بتوانند از فضای سبز ویژه کاخ مروارید بهره مند شوند.

وی به  ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر اشاره کرد و تصریح کرد: ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر می‌تواند به توسعه گردشگری شهر کرج کمک کند.

خستو، اظهارداشت: تعمیر و بازسازی بناهای تاریخی از جمله موزه جانورشناسی، ساختمان مارکوف، و ساختمان فرهنگ دانشجویی، همکاری در تکمیل باغ گیاه شناسی پردیس در اراضی دولت آباد، مشارکت در بهینه سازی فضای سبز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، تعمیر و بازسازی جداره‌های بیرون پردیس به ویژه در محله گلستان و همکاری با پردیس کشاورزی برای راه اندازی موزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور از جمله تعهدات شهرداری در این تفاهمنامه بود.

انتهای پیام/ی

R7810/P/S6,50/CT11 بیشتر بخوانید... آتش موزه نارنجستان قوام در شیراز مهار شد مشهد مقدس| نمایشگاه دهه ولایت در موزه قرآن برگزار شد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در صنعت گردشگری ۲ پله‌ صعود کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آتش موزه نارنجستان قوام در شیراز مهار شد مشهد مقدس| نمایشگاه دهه ولایت در موزه قرآن برگزار شد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در صنعت گردشگری ۲ پله‌ صعود کرد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۲ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۳ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۴ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۵ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۶ اصفهان| شکست سپاهان برابر استقلال؛ خداحافظ امیر! ۷ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند دادگاه بررسی فساد اقتصادی شهرداری و شورای شهر ساری علنی برگزار می‌شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی مدیریت شهری کرج توسعه گردشگری میراث فرهنگی استان البرز گردشگری شهر بهره برداری مدیریت شهر تفاهم نامه ترین اخبار شورای شهر شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیاء که از موزه ملی ایران(موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت