Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: حفظ تعادل عرضه و تقاضا و تنظیم بازار کالا‌های مختلف نیازمند ابزار‌های متناسب است و در این مسیر باید ابزار متناسب با هر کالا برای ایجاد تعادل به کار گرفته شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «محمدرضا کلامی» با اشاره به افزایش قیمت لبنیات، اظهار داشت: باید توجه داشت در شرایط فعلی قیمت ارز در محدوده ۲۰ هزار تومان قرار دارد، از این رو صادرات سودآوری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه دولت با هدف تامین لبنیات مصرفی مردم به قیمت مناسب، یارانه‌ای را بابت تامین نهاده‌ها پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: به دلیل سودآوری صادرات به جای متعادل ماندن قیمت‌ها در سبد مصرفی مردم، با صادرات نامتعارف چربی و کره و شیرخشک از کشور روبرو هستیم و همین امر موجب تقاضای نامتعارفی به بازار شیر ایران وارد شود.

کلامی با اشاره به اینکه تحت تاثیر شرایط فوق قیمت مصوب شیر در سطح کشور رعایت نمی‌شود، اضافه کرد: برای محافظت از سفره مردم لازم است از ابزار‌های مختلف استفاده کنیم و در این حوزه ابزار مناسب تعیین عوارض صادراتی برای صدور خامه و شیرخشک از کشور است.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت: از سوی دیگر تغییر نرخ ارز واردات کره از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی باعث شده مصارف کره داخلی افزایش یابد.

وی ادامه داد: در نهایت ستاد تنظیم بازار با پیش‌بینی اینکه کره وارداتی با ارز ۴۲۰۰ رو به اتمام است و مصارف کره داخلی با افزایش روبروست، پیشنهاد کرد که «کارگروه هماهنگی و ساماندهی عوارض صادراتی» نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و خامه بسته بندی به گونه‌ای که رانت افزایش قیمت دلار و سهم ارز ۴۲۰۰ تومانی به بیت المال و خزانه کشور بازگرداند، اقدام کند.

کلامی تاکید کرد: با ابلاغ مصوبه در خصوص اختیارات این کارگروه، بازار شیر از عدم هماهنگی که فاصله گرفته و به تعادل نزدیک خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعادل عرضه و تقاضا عوارض صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفتش را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد. قیمت رسمی فروش نست سبک عرب احتمالاً ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش یافته و به ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد که بالاترین رقم از ماه ژانویه است.

اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی شده روایس آغاز کرده و صادرات درجات متوسط ترش نفت را کاهش داده است.

تغییر در مواد خام اولیه پالایشگاه ادنوک باعث شده صادرات نفت خام موربان در آوریل به رکورد ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز برسد که قیمت نفت خام ترش سبک را پایین آورده است.

کد خبر 6094031 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود