Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:47:11 GMT

ایجاد ۳ هزار شغل مرتبط با صنایع دستی در خراسان جنوبی نشانه توسعه است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۳۷۰۵

ایجاد ۳ هزار شغل مرتبط با صنایع دستی در خراسان جنوبی نشانه توسعه است

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد اشتغال و فعالیت‌های گردشگری از پیشران‌های توسعه و محورهای مدیریت در استان است و ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی در این محور قرار دارد که قطعا باعث توسعه خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ظهر امروز نشست فعالین سازمان‌های مردم نهاد استان و آیین رونمایی از تمبر انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار با حضور برخی از مسئولان استانداری، فعالان گردشگری و بوم گردانان استان در هتل جهانگردی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم فعالان حوزه گردشگری و هتل داران درباره چالش‌های صنعت گردشگری صحبت کردند و عنوان شد: کرونا حوزه گردشگری را 100 درصد به انزوا کشانده و از طرفی تعطیلی اماکن گردشگری و هتل‌ها نه فقط بسیاری از فعالان این صنعت را به سختی کشانده مشکلاتی را نیز برای این مکان‌ها از جمله مشکل نگهداری و مدیریت آن ایجاد کرده است.

یکی از فعالان این حوزه اذعان کرد قطعا بعد از کرونا علاقه به سفر و گردش رونق خواهد یافت اما نباید تنها از روش‌های سنتی و کاتالوگ برای معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری استفاده کرد و باید خلاقیت و نوآوری را مدنظر قرار داد.

استفاده از فارغ التحصیلان و کارشناسان کاربلد و توانمند از دیگر موضوعات مورد بحث این جلسه بود. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه ایجاد اشتغال و فعالیت‌های گردشگری از پیشران‌های توسعه از مهمترین محورهای مدیریت در استان است افزود: ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی در این محور قرار دارد که قطعا باعث توسعه خواهد شد.

بخش خصوصی بازارچه 4 هکتاری صنایع دستی در استان گلستان می‌سازد4 رشته بومی صنایع دستی در استان گلستان احیا می‌شود3 پروژه صنایع دستی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد

ناصر خوش خبر ادامه داد:  مشارکت حوزه های گردشگری  حلقه اتصال موفقیت یک نظام سیاسی، دولت و حکومت است.

وی با بیان اینکه اگر مردم برنامه‌های نظام را تقویت کنند قطعا  شرایط برای ارتقا و افزایش سرمایه‌های اجتماعی به وجود خواهد آمد افزود: در حوزه پذیرش گردشگری نیاز به اقدام فرهنگی داریم که باید این ‌مسیر را با شفافیت کامل پیش ببریم.

وی  افزود: معتقد  به  حفظ چارچوب‌ها هستیم و با کسانی که ساختارشکنی کنند به صورت جدی برخورد خواهد شد چون ظرفیت گردشگری استان در چارچوب ظرفیت‌های اسلامی رشد خواهد کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سمن‌ها باید در چارچوب قوانین مشارکت کنند و دولت هم در شفافیت کامل پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد:  اگر این مشارکت نباشد یقینا هیچ ظرفیتی تاثیر گذار نخواهد بود. 

خوش خبر با اشاره به اینکه نقش و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در تکمیل این فرایند بسیار امیدوارکننده است ابراز امیدواری کرد: فعالان با جدیت در خط مقدم مطالبه‌گری مبتنی بر حق و قانون عمل کنند، اگر این اتفاق بیفتند همه ظرفیت‌ها در مسیر رفاه اجتماعی سوق خواهد یافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وجود  221 تشکل مجوز دار در استان  نیازمند یک بازنگری و نظارت در استان است عنوان کرد:  لازم است گزارشات فصلی از سمن‌ها داشته باشیم و خدمات باید مستند شود.

در پایان این مراسم از تمبر انجمن گردشگری پایدار و میراث ماندگار استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ 257/ش

R41348/P/S6,56/CT11 بیشتر بخوانید... صنایع دستی ۴ روستا و یک شهر گیلان ثبت ملی شد صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است هنرمندان صنایع دستی می‌توانند از مزایای بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری استفاده کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... صنایع دستی ۴ روستا و یک شهر گیلان ثبت ملی شد صنایع دستی مثال عینی اقتصاد مقاومتی است هنرمندان صنایع دستی می‌توانند از مزایای بیمه کشاورزی، روستایی و عشایری استفاده کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ یکی از بزرگان طایفه‌ای سیستان و بلوچستان درگذشت ۲ میزان اثربخشی واکسن ویروس کرونا چه میزان خواهد بود؟ / آیا تزریق واکسن ایمنی دائمی ایجاد می‌کند؟ ۳ گزارش ویدئویی| راه‌آهن همدان ـ سنندج طعم تلاش را چشید / زمزمه شنیدن سوت قطار از غرب‌کشور به گوش می‌رسد ۴ گزارش ویدئویی| خواب سنگین ستاد کرونا و علوم پزشکی گیلان/ بازگشت بحران کووید-۱۹ به گیلان ۵ جزئیات اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی اعلام شد ۶ واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ۷ ادامه پیگیری‌های تسنیم| آغاز به کار دوباره عملیات آبرسانی به روستای«چم کبود» معمولان لرستان ۸ ماجرای تخریب سر در پایگاه نیروی هوایی وحدتی ارتش دزفول چه بود؟ مهمترین اخبار استانها نایب رئیس ‌مجلس: درآمدهای ‌مالیاتی پاسخگوی ‌‌۳۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری دولت نیست / ‌چابک‌سازی کار بسیار سختی است واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش‌ مجلس به تعویق ‌کنکور سراسری/ این موضوع به‌نفع دانش‌آموزان نیست‌ ‌تداوم زنجیره شیوع کرونا در یزد / واحدهای صنفی ‌۳ روز ‌تعطیل شدند فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع): عظمت ملت ایران را نباید تحریف کرد / دنیا چاره ای جز پذیرش قدرت انقلاب اسلامی ندارد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: جهاد در سپاه بی‎وقفه و غیرمنقطع جاری است/ زبان سپاه زبان اسلام و انقلاب است لبنان| پشت‌پرده شکست دولت دیاب و سناریوهای تشکیل کابینه جدید موسوی: لغو موقت تحریم‌های آمریکا خبرسازی غیرواقعی است وزیر اقتصاد: صندوق پالایشی هفته اول شهریور ماه عرضه می‌شود روحانی: کلیات طرح فروش داخلی نفت و عرضه آن در بورس انرژی در جلسه دیروز سران قوا تصویب شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دستی خراسان جنوبی معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است

مریم جلالی در جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان اقلید با اشاره به نام‌گذار‌ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند.

او گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان (عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم، اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

او با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه‌های بادام اشاره و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویداد‌هایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

او یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی است که درشهر دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویداد‌ها به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید