Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران به نقل از وزارت اقتصاد، در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور طی ماه‌های اخیر نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله برگزاری یازده مرحله حراج اوراق بدهی میان بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تأمین مالی) از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذ شده در راستای تأمین مالی بهینه، در یازدهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی که در تاریخ ۱۳۹۹/۵/۲۱ برگزار شد، پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مجموعاً مبلغ ۳.۰۴۱ میلیارد تومان اوراق به شرح جدول شماره (۱) به فروش رسید.



این گزارش خاطر نشان می‌سازد، طی برگزاری ده مرحله قبلی حراج اوراق بدهی دولت تا پایان هفته دوم مردادماه ۱۳۹۹، در مجموع معادل ۴۹,۸۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی صورت گرفته بود که جزئیات آن در جدول شماره (۲) ارائه می‌شود:



گفتنی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی (معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور) حسب وظایف قانونی و تخصصی خود با استناد به نتایج تحلیل جامع "روند تحولات متغیرهای اقتصادی"و "روند سنجه‌های پایداری بدهی‌های دولت در قالب سناریوهای مختلف" و متناسب با برآورد جریان ورودی و خروجی منابع عمومی و نیز با درنظر داشتن اولویت سازگاری سیاستی با چارچوب سیاست‌گذاری پولی هر هفته نسبت به برگزاری حراج اوراق بدهی و ارزیابی و پذیرش پیشنهادات خرید اقدام می‌نماید.

بدیهی است نتیجه رویکرد صدرالذکر حصول به اطمینان کامل از توانمندی دولت در بازپرداخت اصل و فرع تعهدات ناشی از انتشار اوراق مالی اسلامی در سررسید و در ادامه تعیین فاکتورهای کلیدی در پذیرش پیشنهادات بوده و خواهد بود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اوراق قرضه اوراق بدهی وزارت اقتصاد صدای ایران اعتبارات بازار سرمایه تأمین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نقاط حادثه خیز با احکام برنامه توسعه و منابع مالی مناسب رفع می شود، از افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده، تسریع در تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی و بهره برداری از محور تبریز صوفیان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۷ اردیبهشت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن افتتاح ۸۴۰۴ واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه های آزادراهی، بزرگراهی و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه های شهرهای جدید، بازآفرینی شهری و شهرسازی در جمع بندی سفر خود به استان گفت: امروز در سفر به استان هم آغاز عملیات اجرایی و هم بازدید از پروژه ها و هم افتتاح های مناسبی در بخش مسکن انجام شد. همچنین امروز برای جمع بندی در بخش های مختلف دو جلسه کمیسیون حمل و نقل و ایمنی استان و جلسه شورای مسکن برگزار شد.

انجام بهسازی و روکش آسفالت محور تبریز زنجان با منابع وزارت راه وشهرسازی

بذرپاش توضیح داد: در حوزه محورهای مواصلاتی یکی از محورهای پرمساله استان محور تبریز-زنجان است که مشکلات جدی دارد به این دلیل که سرمایه گذاری به عنوان شراکت با ما در وزارت راه و شهرسازی به دلیل مکفی نبودن عوارض بهسازی در طول سال ها در این مسیر انجام نشد، تصمیم گرفته شد تا وزارت راه و شهرسازی مستقیما عملیات بهسازی و روکش آسفالت را انجام بدهد تا بتوان در فاز نخست نقاط پرحادثه را برطرف کرد و بعدها کل محور را روکش َآسفالت کنیم.

تکمیل محور تبریز ارومیه با تزریق مالی تسریع می شود

وی ادامه داد: در حوزه عملیات راهسازی نیز در استان تصمیمات خوبی گرفته شد. یکی از این محورها قطعه ۶ محور تبریز ارومیه است که با تزریق مالی که انجام خواهد شد؛ از طریق ماده ۵۶، از طریق ردیف بودجه و از طریق مولدسازی که به سازمان ملی زمین و مسکن داده شده است، تکمیل این قطعه از این محور سرعت مناسب پیدا می کند.

افتتاح محور مراغه هشترود در چند ماه آینده

بذرپاش محور بعدی این استان را که در سفر در خصوص آن تصمیم گیری شد محور مراغه هشترود عنوان کرد و افزود: این محور در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد که با حمایت مالی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد در چند ماه آینده آماده افتتاح می شود.

محور تبریز صوفیان در هفته دولت به بهره برداری می رسد

وی افزود: در خصوص محور تبریز صوفیان  در تلاش هستیم تا باند رفت را هرچه سریعتر به اتمام برسانیم و باند برگشت را نیز تا هفته دولت امسال بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کنارگذار ایلخچی نیز در سفر امروز بازدید شد. این کنارگذر نیز پیشرفت خوبی دارد که با تکمیل آن بخشی از ترافیک منطقه حل خواهد شد.

نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود

بذرپاش تصریح کرد: در بخش ایمنی مقرر شد تا یک هفته درمیان با ریاست استاندار کمیسیون ایمنی حمل ونقل برگزار شود. امسال در دولت هم احکام برنامه مناسبی دیده شده و هم برای رفع نقاط حادثه خیز منابع خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با یادآوری اینکه در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در سراسر کشور رفع خطر شد، گفت: در استان آذربایجان شرقی ۱۰ نقطه پرخطر رفع خطر شد و امسال نیز رفع ۱۰ نقطه پرخطر  دیگر رفع خطر خواهد شد.

عوارض آزادراه تبریز سهند با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه عوارض آزادراه تبریز-سهند مقرر شد تا با ۵۰ درصد تخفیف انجام شود. مابه التفاوت آن از طریق دولت تامین و پرداخت خواهد شد.

بذرپاش ادامه داد: زیرساخت احداث قطار تبریز بستان آباد خاوران انجام شده است. این مسیر رام قطار کم دارد که قرار شد تا رام قطاری را اضافه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است