Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع ایجاد شده و در آن بیش از۶۰۰ کالا و محصول  تولیدی  واحد های صنعتی استان در بخش های صنایع فلزی و قطعه سازی ،صنایع غذایی و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، صنایع شیمیایی، کانی غیر فلزی سلولوزی  و برق الکترونیک و مخابرات به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از طریق  ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد این نمایشگاه آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: در نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در فاز نخست ۱۰۰ واحد صنعتی بیش از ۶۰۰ کالا و محصول در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی را عرضه کرده‌اند .
احد فتوحی افزود :این نمایشگاه در راستای برنامه های وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهش تولید ایجاد شده و بستر مناسبی را برای ارائه توانمندی وظرفیت های واحدهای تولیدی فراهم می کند.
وی با بیان اینکه محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده اند توانایی جلوگیری از خروج سالانه ۹۶میلیون دلار ارز را دارند گفت:مهمترین رویکرد توجه به نهضت ساخت داخل،خودکفایی و جلوگیری از واردات است.
فتوحی  با تأکید بر اینکه بخش خصوصی با اعتقاد و باور وارد موضوع ساخت داخل شده است، واحد های صنعتی دارای ظرفیت های مناسبی در زمینه تامین نیازهای داخلی هستند که باید از آنها حمایت شود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی و نیز فعالیت مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی باهدف ساخت تجهیزات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و ادوات و ماشین آلات کشاورزی گفت:استان فارس در این بخش ها قطب کشور محسوب می شود.
رییس سازمان صنعت ، معدن و  تجارت استان فارس  نیز در  مراسم افتتاح نمایشکاه نهضت ساخت در شهرک صنعنی بزرگ شیراز گفت : از جمله ویژگی های مهم صنایع کوچک و متوسط  نسبت  به سایر بخش های اقتصادی کشور، تنوع تولید ، ذائقه های متغیربازار و تغییر محصول تولیدی در حداقل زمان بدلیل حجم پایین سرمایه گذاری ، انعطاف پذیربودن در مقابل نوسانات اقتصادی می باشد که این امرنقش مهمی در افزایش تولید و اشتغال بنگاههای اقتصادی درراستای رسیدن به اهداف  و سیاستهای دولت درسال  جهش تولید است. 
حمید رضا ایزدی افزود : با توجه به اینکه بیش از  نود درصد واحد های تولیدی در کشور جزو صنایع کوچک هستند از این رو صنایع کوچک سهم بسیاری از اقتصاد کشوررا به خود اختصاص داده که این موضوع مهم اهمیت این بخش از صنعت در رسیدن به نرخ رشد اقتصادی را دوچندان می کند.
ایزدی یادآور شد: صنایع کوچک از ظرفیت بالایی در اشتغالزایی برخوردار هستند لذا با وجود تحریم‌ها می‌توان این بخش مهم  را تبدیل به فرصتی در ایجاد اشتغال و جهش تولید نمود.
ایزدی اضافه کرد : سازمان صنعت،معدن وتجارت استان فارس برنامه ها و اقدامات متعددی شامل جلسات مستمرکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ،پرداخت تسهیلات رونق تولید ؛تسهیلات بازسازی ونوسازی، پیگیری مسائل و مشکلات بدهی معوق بانکی ، بیمه و امور مالیاتی و همچنین تشکیل نشست های مختلف با مسئولان دستگاههای اجرایی در استان و کشور به منظور رشد و گسترش بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط درحمایت از محصولات داخلی را انجام  داده است.
وی اظهار داشت : استان فارس  با بیش از سه  هزار  ۸۸۸  واحد تولیدی کوچک و بزرگ و با  اشتغال نود و پنج هزار و  ۶۹۸   نفر،  از لحاظ تعداد واحد رتبه  ۴و سرمایه گذاری رتبه  ۱۳ و در بخش اشتغال رتبه  ۱۰ کشوری را دارا می باشد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: نهضت تولید داخل؛ سرآمد سیاست‌های رونق تولید است.
ایزدی افزود:تلاش برای پیاده‌سازی عملی نهضت ساخت داخل با محوریت خوداتکایی در تولید کالاهای حساس، ضروری و راهبردی؛ از مهمترین سیاست‌های امسال است .
وی هدف از پیاده‌سازی نهضت ساخت داخل را کاهش آسیب‌پذیری و افزایش استحکام و توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع مزیت‌دار اعلام کرد.

گشایش نمایشگاه  توانمندی های صنایع کوچک فارس در محل نمایشگاه بین المللی شیراز

همچنین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوجک فارس سه شنبه در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز گشایش یافت.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت :این نمایشگاه همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک  برای دومین سال متوالی   در مجموعه نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار آغاز به کار کرد.
 احد فتوحی با اشاره به سهم ۹۵درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس ،تصریح  کرد: نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش  تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالاهای تولید استان ونمایش توانمندی های صنایع کوچک برگزار شده است.
وی افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالان صنعتی اقتصادی و تولیدی فراهم می‌کند تا علاوه بر آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های موجود در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان از این توانمندی ها در راستای توسعه بازار ارتقای صادرات ونیز تکمیل زنجیره تولید با بهره گیری است تولیدات استان ،استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه این نمایشگاه،بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش ارائه توانمندی های صنایع کوچک در جنوب کشور محسوب می شود گفت: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نشست های دو جانبه رودررو(  B۲B)،نشست ها وکارگاه های آموزشی ، پاویون های تخصصی معرفی شرکت های مدیریت صادرات با هدف تسهیل فرصت های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات نشست های تجاری رودررو، تبادل اطلاعات ایده ها و فناوری ، نوآوری و بین المللی سازی نیز برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد:در دومین نمایشگاه بزرگ  توانمندی های صنایع کوچک استان، ۱۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر استان در قالب ۲۰۰غرفه در  بخش های صنعتی ، ماشین آلات و صنایع فلزی،صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی،صنایع شیمیایی ،پلاستیک و پتروشیمی،لوازم خانگی،برق و الکترونیک و صنایع نساجی ،چرم و پوشاک حضور یافته اند .
وی بیان کرد: برخی از این شرکت کنندگان از برندهای مطرح استان هستند که در سطح کشوری و حتی بین المللی شناخته شده  ومطرح هستند.
فتوحی همچنین از حضور منسجم خوشه های صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند ،گیاهان دارویی،خرمای جنوب،شوریجات و رب گوجه،صنابع دستی و خوشه سنگ در این نمایشگاه خبر دادو گفت:مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی فارس ،فن بازار منطقه فارس و کنسرسیوم های صادراتی نیز توانمندی های خود را ارائه کردند و با حضور سرمایه گذاران فعالان صنعتی و صاحبنظران نشست های تخصصی را برگزار می کنند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه  از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک های صنعتی پرداخت یارانه به واحدهای صنعتی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی است، گفت:برای حمایت از واحد های تولیدی و صنعتی بمنظور حضور در این نمایشگاه ،حمایت هایی نظیر تخصیص یارانه  ۱۰۰درصدی درنظر گرفته شده و حضور واحد های صنعتی  در این نمایشگاه رایگان است.
وی ادامه داد:این نمایشگاه تا ۲۴مرداد برپاست.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس نیز در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل های بهداشتی در این نمایشگاه به صورت کامل اجرا می‌شود گفت :حفظ سلامت بازدیدکنندگان  و شرکت‌کنندگان اولویت نخست ماست و در این زمینه مطابق دستورالعمل های بهداشتی عمل می کنیم.

سید محمود موسوی افزود :شرکت نمایشگاههای بین المللی فارس از ابتدای امسال تاکنون با رعایت کامل موازین بهداشتی بیشترین تعداد نمایشگاه‌ها در سطح کشور را برگزار کرده است که این یک افتخار برای استان فارس  و مجموعه نمایشگاهی فارس محسوب می شود.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن