Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی خواستار تبعیت از مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم سوگورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم شد و گفت: شهروندان از ولی امر مسلمین جهان تبعیت و مراسم‌های محرم را طبق شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس برگزار کنند.

 گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان آبادان با موضوع برگزاری مراسمات ایام محرم اظهار کرد: مراسمات عزاداری ماه‌های محرم و صفر توسط هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و دسته‌های عزاداری آبادان با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسمات مذهبی ایام محرم اشاره کرد و افزود: بر اساس بیانات ایشان برگزاری مراسمات عزاداری محرم بر اساس دستورالعمل‌ ستاد ملی کرونا برگزار و همه متولیان، برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این آئین ملزم و موظف به رعایت اصول اولیه حفاظت فردی به ویژه استفاده از ماسک هستند.

 

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز و گرانقدر آبادانی در تبعیت از مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم سوگورای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) طبق شیوه‌نامه ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس برای برگزاری این مراسمات مذهبی اقدام کنند.

 

موسوی بر لزوم توزیع نذورات مردم در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا تاکید کرد و اذعان داشت: شهروندان حتما نذورات خود را به‌صورت خشکبار و خام عرضه کنند تا مشکل خاصی در این زمینه به‌وجود نیاید؛ پخت و پز و توزیع غذای نذری با نظر کارشناسان بهداشت و با رعایت کلیه نکات و اصول بهداشتی میسر خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به وجود بیماری کرونا نباید مراسم عزاداری در منازل برگزار شود، همچنین دسته‌گردانی از نقطه‌ای به نقطه دیگر، تجمع هیات‌ها، استفاده از طبل، سنج و وسایل مشترک ممنوع است.

 

فرماندار آبادان با اشاره به پیک دوم کرونا در آبادان تصریح کرد: با توجه به هشدارهای متخصصان در خصوص شروع پیک بعدی بیماری کرونا از پاییز، رعایت و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در آئین‌های عزاداری حسینی الزامی است.

 

وی از تصویب و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی در خصوص برگزاری عزاداری ایام محرم برای هیات‌های مذهبی شهرستان توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و ابراز کرد: برای برگزاری مراسم عزاداری محرم، دستورالعمل‌هایی از ستاد کرونای کشور ابلاغ شده که این دستورالعمل باید متناسب با شرایط شهرستان تنظیم شود، لذا وظایف تمامی ادارات و دستگاه‌ها در این شیوه‌نامه مشخص شده و همه باید به خوبی به وظایف خود عمل کنند.

 

موسوی به دستورالعمل دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم و صفر که از اهمیت و ویژگی خاصی در قاموس ایرانیان برخوردار است، بار دیگر موجب شد تا دست‌اندرکاران مدیریت بیماری کرونا را نسبت به ارزیابی شرایط شیوع، ابتلا و چگونگی برگزاری مراسم‌ها با همفکری و مشورت نهادهای متولی در این مهم بررسی و نسبت به تبیین چارچوب و ضوابط آن اقدام کنند؛ دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم را نقشه راه برگزاری این آئین در سال جاری است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: برگزاری مراسم عزاداری دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوعیت تجمع مبارزه با کرونا ویروس کنترل شیوع کرونا ویروس منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند دسته های عزاداری حسینیه ها هیات های مذهبی ماه محرم و صفر مساجد برای برگزاری مراسم مبارزه با کرونا مراسم عزاداری بیماری کرونا ایام محرم ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

فیلم| رهبر معظم انقلاب: نظام اسلامی محال است که تسلیم زورگویی شود

دیگر خبرها