Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی و امیدها به نهایی شدن بسته محرک مالی جدید در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک‌پذیری شده است، قیمت طلا از دیروز بعد از ظهر تا امروز بیش از ۷ درصد افت کرده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز به ۱۸۹۱ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس قیمت طلا از دیروز تاکنون بیش از ۱۲۰ دلار افت کرده است. پیدا شدن واکسن کرونا در روسیه نیز یکی از دلایل سقوط قیمت طلا طی روزهای اخیر عنوان شده است.

سایر فلزات گرانبها نیز امروز شاهد افت قیمت شدیدی بود به نحوی که قیمت نقره با ۱۳.۸ درصد کاهش بدترین عملکرد روزانه از اکتبر ۲۰۰۸ را به ثبت رساند.

ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت اوآندا، در این باره گفت: «یک سقوط نسبتا کوچک در بازار طلا رخ داد. قطعا نمی‌توان تاثیر خبر تولید واکسن کرونا در روسیه و ادامه خوش‌بینی‌ها نسبت به بازارهای سهام بر بازار طلا را نادیده گرفت.»

قیمت طلا روز جمعه گذشته به رقم ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود و امروز با حدود ۷ درصد کاهش شدیدترین افت قیمت روزانه از ژوئن ۲۰۱۳ را به ثبت رسانده است.

انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از حد انتظار به شکل‌گیری موج فروش دارایی‌های طلا در بازار طی روز گذشته کمک کرد، اما به گفته مویا احساس حاکم بر بازار همچنان افزایشی است.

بر اساس آمارهای جدید قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا طی ماه جولای بیش از حد انتظار ترمیم شده و شاخص اس اند پی گلوبال بورس آمریکا به رقم‌های رشد بی‌سابقه نزدیک شده است.

همچنین رشد میزان سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا سبب شده تا از میزان جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران تا حدودی کاسته شود.

کد خبر 539523 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت