Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:52:10 GMT

مدرس خیابانی قابلیت مقابله با مافیای اقتصاد را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۴۶۰

مدرس خیابانی قابلیت مقابله با مافیای اقتصاد را ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: وزارت صمت عملکرد بسیار ضعیفی داشته و مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام آن وزارتخانه سهم بزرگی در این ناکارآمدی دارد و نمی‌توان عملکرد یک ساله وی را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه امروز روز عملکردهاست نه رزومه‌ها گفت: مباحث زیادی درباره انتصابات مدرس خیابانی در دوران سرپرستی در وزارت صمت و پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به شرکت‌های خاص وجود دارد که وی باید در این باره پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چند دهه است که تولیدات کشور توسط واردکنندگان به گروگان گرفته شده و در این شرایط دولت اصرار بسیار زیادی داشت که وزارت بازرگانی و صنعت و معدن را از هم تفکیک کند و به جهت مقاومت مجلس و مخالفت اکثر تولیدکنندگان در نهایت مدرس خیابانی به عنوان قائم مقام وزارت صمت برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی شد و وی در حقیقت در این یک سال نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا کرد و وجود او باعث شد اختیارات بخش بازرگانی از وزیر صمت گرفته شود.

زنگنه گفت: سوال ما این است در حوزه لبنیات چرا باید صادرات شیر خشک ممنوع باشد و این مساله باعث شده بسیاری از صنایع لبنی ما دچار مشکل شود.

وی تاکید کرد: اگر ما به مدرس خیابانی رأی دهیم، در واقع عملکرد وی در این مدت را نادیده گرفته ایم.

وی تصریح کرد: مدرس خیابانی گفته است در این مدت ۹۵ درصد وقت خود را به بازدید از بخش‌های تولیدی پرداخته است که سوال ما این است که این بازدیدها چه آورده ای برای تولیدکنندگان داشته است و تصور ما این است حضور مدرس خیابانی در این وزارتخانه با بحث جهش تولید منافات دارد.

زنگنه ادامه داد: اگر بپذیریم افزایش قیمت فولاد، خودرو و کالاهای اساسی به جهت جهش قیمت دلار بوده است، پس علت اختلاف قیمت از کارخانه تا کف بازار به عهده کیست و چرا باید قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۴۰ درصد متفاوت شود؟

وی تاکید کرد: آقای مدرس خیابانی اگر در توان شما نیست چرا برای وزارتخانه پیش قدم شدید؟ اقتصاد امروز ما در اختیار مافیای مختلفی است و ما نیازمند یک وزیر شجاع هستیم و متأسفانه مدرس خیابانی در این سه ماه نشان داد قابلیت مقابله با مافیا را ندارد.

کد خبر 4996583 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن زنگنه مجلس شورای اسلامی وزارت صمت مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا محمد باقر قالیباف انفجار بیروت هیئت دولت لبنان علی ربیعی اسحاق جهانگیری مجلس حسن روحانی ویروس کرونا شورای نگهبان مدرس خیابانی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس 50 امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: « در عربستان گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم.

فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد