Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@13:53:29 GMT

آمـوزش  پشت نیمکت‌های مجازی

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۳۸۸۹۰

آمـوزش  پشت نیمکت‌های مجازی

همشهری آنلاین_ مریم قاسمی: شیوع این بیماری در کنار ایجاد مشکلات اقتصادی، سبک زندگی شهروندان را هم تغییر داده و اجرای محدودیت‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرایط ویژه‌ای را پیش روی مسئولان و مردم قرار داده است. پس از تعطیلی مدارس، آموزشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و ورزشی و..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. اجرای برنامه‌های آموزشی در فضاهای مجازی قوت گرفت تا شهروندان بهترین استفاده را از اوقات فراغت ببرند و موضوعات مورد علاقه خود را در کانال‌ها و گروه‌های مجازی دنبال کنند. جالب اینکه آمار مخاطبان این برنامه‌ها روبه افزایش است که نشان‌دهنده توجه برگزارکنندگان این دوره‌ها به ۳ اصل مخاطب‌شناسی، نیازسنجی و ارتقای کیفیت برنامه‌هاست.  

تجربه تازه آموزش از طریق فضای مجازی

«عیسی بیگدلی» مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصت و تجربه تازه‌ای دراختیارمان قرار داد، می‌گوید: «بحث آموزش به‌صورت مجازی، مقوله تازه‌ای بود که طیف گسترده‌ای از جامعه را دربرمی‌گرفت و نیازمند برنامه‌ریزی اصولی، مخاطب‌شناسی و نیازسنجی بود.» وی عنوان می‌کند که تجربه‌های مفید و سازنده‌ای در این مدت به دست آورده‌ایم. به‌عنوان مثال؛ چه برنامه‌هایی برای چه مخاطبانی جذابیت و کارایی دارد و از طریق تحقیق، مطالعه و نظرسنجی حاصل می‌شود. به همین دلیل در برنامه‌های مجازی اداره فرهنگی، جز موضوع جنسیت، به گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال و سالمندان توجه و طبق همین تقسیم‌بندی برای پر کردن اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی شد. مدیر اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۸ به برخی از سرفصل‌های آموزش مجازی در دوران شیوع کرونا که مورد اقبال قرار گرفته، اشاره می‌کند و می‌گوید: «در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۰۰ برنامه آنلاین شامل آموزش، اطلاع‌رسانی، مسابقه و سرگرمی در محله‌های مختلف منطقه برگزار شده است. از برنامه‌هایی که بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت، می‌توان به چگونه از خود و دیگران در مقابل کرونا محافظت کنیم، چگونه از مواد ضد عفونی‌کننده برای از بین بردن ویروس کرونا استفاده کنیم، چرا باید ماسک بزنیم، فاصله‌گذاری اجتماعی یعنی چه و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله عکاسی، نقاشی، خوشنویسی و نویسندگی با موضوع کرونا اشاره کرد.»بیگدلی به برگزاری مسابقه ویژه‌ای به مناسبت روز جهانی مساجد در هفته‌های منتهی به شهریور اشاره می‌کند و می‌گوید: «شهروندان در همه گروه‌های سنی می‌توانند در مسابقه نویسندگی «خاطره از مسجد محله» شرکت کنند. پس از بررسی و ارزیابی آثار و معرفی نفرات اول تا سوم، به برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.» 

قصه‌های من و ویروس

اگر از همه مصائب، مشکلات و دردسرهایی که ویروس کرونا به بار آورده بگذریم، به موضوع اعمال محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و آثار مثبتی که داشته، می‌رسیم. «رحیم محمدنژاد» مدیر اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۱۸ در این‌باره می‌گوید: «در شرایطی که جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مهم‌ترین دغدغه مسئولان است و خانواده‌ها به خانه ماندن و گذران وقت در کنار همسر و فرزندان تشویق می‌شوند، وجود برنامه‌های مجازی مناسب می‌تواند به نحوی این خلأها را پر کند.» وی اضافه می‌کند: «از بهمن سال گذشته تاکنون با وجود محدودیت‌های کرونایی و بروز شرایط دشوار توانستیم برنامه‌های آموزش مجازی در محله‌ها را بدون وقفه اجرا کنیم. آمار مخاطبان آنلاین کانال‌های اداره آموزش شهروندی نشان می‌دهد که در محله‌هایی که اینترنت مشکلی ندارد، مثل شهرک ولی‌عصر(عج)، بهداشت و تولیددارو، بازدیدها و میزان مشارکت شهروندان بالاست و البته در نقطه مقابل در محله‌هایی که آنتن‌دهی ضعیف است، مانند شهرک صاحب‌الزمان(عج)، شهرک امام خمینی(ره)، اوقافی‌ها و شهید رجایی، از تعداد مخاطبان کاسته شده است.» محمدنژاد بابیان اینکه در بین برنامه‌های آنلاین این اداره، مسابقه داستان‌نویسی «قصه‌های من و ویروس» مخاطبان بسیاری داشته و آموزش «بازی خانگی» نیز بیشترین جذب مخاطب را به خود اختصاص داده است، می‌گوید: «تاکنون ۱۲۰ داستان با موضوع قصه‌های من و ویروس از طریق گروه‌های مجازی در محله‌ها جمع‌آوری شده که قرار است تا پایان شهریور، آثار باقیمانده نیز جمع‌آوری و مورد بررسی قرار گیرد.» مدیر اداره آموزش‌های شهروندی شهرداری منطقه ۱۸ می‌افزاید: «در تلاش هستیم ضمن تجلیل از نفرات برگزیده مسابقات داستان‌نویسی، این آثار را در قالب یک کتاب منتشر کنیم.

جلوگیری از انزوای بانوان

«سیده مریم عابدین» مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه ۱۸ یکی از اهداف مهم راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی آنلاین در محله‌ها را تلاش برای خدمت‌رسانی مناسب به بانوان و جلوگیری از انزوا و گوشه‌گیری آنان عنوان می‌کند و می‌گوید: «از همان روزهای شیوع ویروس کرونا برای بانوان هم‌محله‌ای در طیف‌های مختلف برنامه‌ریزی کردیم، مثل راه‌اندازی گروه‌های مجازی ویژه بانوان با عنوان بانوان و شهرداران مدارس، بانوان و نخبگان محلی، بانوان و چهره‌های ورزشی، بانوان و شورایاری‌ها و ایجاد صفحه‌ای به نام بانوان منطقه ۱۸ در شبکه مجازی اینستاگرام.»وی به تنوع برنامه‌های مجازی در قالب آموزش و سرگرمی اشاره می‌کند و می‌گوید: «یک بخش از برنامه‌های مجازی اداره بانوان برای مناسبت‌ها واعیاد تدارک دیده شده؛ از جمله برگزاری مسابقه بهترین عکس از مهربانی با خانواده، مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع دختران در محله خود به چه میزان اثرگذار بودند و...» عابدین به استفاده حداکثری از امکانات‌سراهای محله در تهیه و بازنشر انواع برنامه‌های آموزشی در دنیای مجازی صحبت می‌کند و می‌گوید: «از میان ۱۶ محله منطقه ۱۸ محله‌های ولی‌عصر(عج) شمالی و جنوبی، یافت‌آباد و فردوس جزء پرمخاطب‌ترین‌ها بودند و به‌طور میانگین روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از برنامه‌های آموزشی آنلاین اداره بانوان استفاده کرده‌اند.» مدیر اداره بانوان شهرداری منطقه ۱۸ در ادامه به اجرای ویژه‌برنامه‌های آنلاین در ماه محرم اشاره و عنوان می‌کند: «بانوان به‌ویژه مادرها به دلیل مسئولیت مادری و تعهدی که در خانه دارند، می‌توانند شرایطی را مهیا کنند تا اعضای خانواده و فرزندان از برنامه‌های عزاداری و مراسم روضه‌خوانی آنلاین که اداره بانوان تدارک دیده استفاده کنند تاضمن محفوظ ماندن از خطر انتقال ویروس کرونا، از آثار معنوی این ماه بهترین بهره‌را ببرند. ضمناً می‌توانند در تهیه و انتشار برنامه‌های صوتی و تصویری مداحان منطقه ۱۸ همکاری کنند.»

کد خبر 539210 برچسب‌ها حقوق شهروندی كروناويروس همشهری محله آموزشی منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق شهروندی كروناويروس همشهری محله آموزشی منطقه ۱۸ شهرداری منطقه ۱۸ برنامه های مجازی برنامه های آموزش اداره بانوان ویروس کرونا مدیر اداره محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۳۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از جذب ۳۰۲ نفر در اداره کل آموزش و پرورش استات قزوین خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نقی سیاهکلی مرادی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین  قرار داشته پیگیری توسعه هنرستان های جوار کارگاهی در شهر صنعتی البرز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: با برنامه‌ریزی های صورت گرفته، 302 نفر جذب اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خواهند شد.

سیاهکلی با اشاره به اعتبار لازم جهت کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان قزوینی، خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در راستای اجرای طرح هدایت تحصیلی 200 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری های صورت گرفته بناست کارگاه های مشاوره شغلی و تحصیلی جهت انتخاب صحیح رشته برای دانشجویان و دانش آموزان در سرای سعدالسلطنه برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ضمن اشاره به برنامه های گرامیداشت روز معلم در سطح استان قزوین، افزود: مراسم تقدیر از معلمان توسط اولیا و دانش آموزان در مدارس، حضور دبیران به همراه دانش آموزان در نماز جمعه های سطح استان، تجلیل از پیشکسوتان حوزه ی تعلیم و تربیت و خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های گرامیداشت هفته معلم در سطح استان قزوین است.

سیاهکلی مرادی با اشاره به اینکه از بین دبیران قزوینی 951 نفر انتخاب )معلم نمونه ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: از بین معلمان قزوینی 951 معلم جهت انتخاب (معلم نمونه) در سطح استان قزوین ثبت نام کرده اند، که از این میان 565 نفر به مرحله منطقه ای، 40 نفر در مرحله استانی و 3 نفر در مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان تاکید کرد: به مناسبت هفته معلم و در جهت تجلیل از معلمین نمونه، 100 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح کشوری، 40 میلیون تومان برای منتخبین سطح استانی و 10 میلیون تومان جایزه نقدی برای منتخبین سطح منطقه ای پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟