Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اورژانس کشور‌ گفت: در برخی از شهرها زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به هفت دقیقه رسیده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیرحسین کولیوند صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در ساختمان مرکزی اورژانس برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اورژانس کشور در سال ۵۴ با چهار پایگاه راه اندازی شد و بعد از انقلاب این سازمان پیشرفت خوبی داشت و بعد از دفاع مقدس حالت سکونی گرفته و پس از سال ۹۵ براساس قانون برنامه ششم توسعه اورژانس تبدیل به یک سازمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اورژانس کشور جزو دستگاه‌های اولی است که در حوادث و بلایا حضور دارد. همچنین تأخیر در رسیدن تیم‌های اورژانس در هنگام حوادث برطرف شده و این مسائل با شکل‌گیری اورژانس به‌صورت سازمان انجام گرفته است.

رئیس سازمان اورژانس کشور‌ در ارتباط با زمان رسیدگی به مصدومان گفت: رسیدگی به مصدومان در اورژنس کشور به ۱۴ دقیقه رسیده و این در حالی است که موتورلانس‌ها در مدت زمان ۱۰ دقیقه بر بالین مصدومان می‌رسند.

کولیوند تصریح کرد: در برخی از شهرها زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار به هفت دقیقه رسیده است. امروز تعداد آمبولانس‌های اورژانس به 5 هزار و 500 دستگاه رسیده که در چنین شرایطی ما با مشکل خاصی روبه رو نیستیم هر چند که ما نیازمند خریداری آمبولانس‌های بیشتر هستیم.

وی در ارتباط با امکانات اورژانس عنوان کرد: در حال حاضر ۴۵ فروند بالگرد در اورژانس هوایی فعالیت می‌کند، همچنین ۳۲۰ موتورلانس در تهران فعالیت می‌کنند و یک‌هزار دستگاه موتورلانس دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به ناوگان کشور کشور اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور‌ در خصوص امکانات اورژانس در ایام اربعین نیز گفت: در بحث اربعین در سال گذشته  اورژانس دو هواپیما را به دو بیمارستان هوایی تبدیل کرد.

کولیوند اضافه کرد: سه دستگاه شناور برای اورژانس دریایی مخصوص جزایر جنوبی کشور خریداری شده که در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

وی در ارتباط با جذب و آموزش نیروهای خانم در سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: یکی از اقدامات مثبت اورژانس، تربیت و جذب نیروهای خانم است و باید برای تداوم و گسترش این موضوع اقدامات لازم انجام شود. همچنین افتتاح دانشگاه فوریت‌های پزشکی از دیگر موضوعات مثبت در حال پیگیری در اورژانس است.

رئیس سازمان اورژانس کشور‌ افزود: با انجام آموزش‌های لازم تعداد مصدومان چهارشنبه آخر سال به میزان ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص امکانات جدید اورژانس نیز بیان کرد: دستگاه نوار قلب آنلاین در اورژانس در داخل کشور تولید شده است که نوار قلب به دیسپیج اورژانس و پزشک متخصص ارسال می‌شود.

کولیوند تصریح کرد: فردی که دچار سکته قلبی می‌شود در حدود ۹۰ دقیقه فرصت درمان دارد و تا به امروز ۹۰ هزار نفر در مدت ۶۰ دقیقه بر اساس اقدامات کد ۲۴۷ نجات پیدا کرده‌اند. در حال حاضر  از میان ۱۹ هزار بیمار سکته مغزی در حدود ۸ هزار و 600 نفر از طریق این روش نجات پیدا کرده‌ و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور‌ در ارتباط با سیستم استعلام اورژانس نیز گفت: از طریق سامانه mcmc متوجه شدیم که چه بیمارستانی چه تعداد تجهیزات و تخت خالی دارند و چه پزشکانی در کدام مراکز درمانی مستقر هستند.

وی در ارتباط با آموزش کارکنان اورژانس در شرایط ویژه و بحرانی عنوان کرد: در سازمان اورژانس کشور تیم‌های عملیات ویژه تشکیل شده و این همکاران دوره‌های ویژه‌تری می‌بینند که در شرایط عادی مأموریت‌های اصلی‌شان را انجام می‌دهند. در چنین شرایط کرونایی چهار نفر از پرسنل اورژانس شهید خدمت شده‌اند.

کولیوند در ارتباط با تعاملات این سازمان با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها گفت: با کمک وزارت ارتباطات و وزارت کشور، اورژانس کشور به محدوده مکانی افرادی که با اورژانس تماس می‌گیرند دسترسی پیدا کرده و دیگر نیازی به اعلام آدرس نیست.

وی در پایان عنوان کرد: با سازمان بهزیستی نیز همکاری‌های خوبی برای خدمت‌رسانی به معلولان و ناشنوایان در نظر گرفته شده که در آینده اعلام خواهد شد

انتهای پیام/۴۱۴۸

منبع: آنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور رئیس سازمان اورژانس کشور دقیقه رسیده پیدا کرده بر بالین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور

به گزارش خبرگزار مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

کد خبر 6087709 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز