Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:43:15 GMT

مرحله سوم غرباگری کرونا در کشور انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۱۶۴۹

مرحله سوم غرباگری کرونا در کشور انجام می‌شود

دکتر جعفر صادق تبریزی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا در مشهد افزود: طی ۶ ماه گذشته تاکنون دو نوبت غربالگری کرونا در کشور انجام شده است و به زودی سومین مرحله از غربالگری این‌ بیماری عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: در این راستا بیماران مبتلا به کرونا علاوه بر دریافت خدمات مراقبتی و درمانی این بیماری، از سایر خدمات مراقبتی و بهداشتی جا مانده شامل خدمات دندانپزشکی و مراقبت های تخصصی شامل مراقبت مادران، کودکان، میانسالان و سالمندان نیز بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ارائه سایر خدمات بهداشتی به بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ مورد تاکید وزارت بهداشت است افزود: کرونا ممکن است تا مدتها ادامه داشته باشد لذا این بحران نباید سبب متضرر شدن افراد از دریافت سایر خدمات بهداشتی شود.
تبریزی در ادامه با اشاره به سطح بندی خدمات آزمایشگاه ها، به ضرورت وجود آزمایشگاه مرکزی و انجام متمرکز آزمایشات کرونا در کشور تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی لازم برای کمک به تجهیز آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارد.
وی اظهار امیدواری کرد که با شروع فعالیت این آزمایشگاه شاهد کاهش هزینه ها، ارتقاء کیفیت خدمات و دسترسی بهتر مردم در زمینه بیماری کرونا باشیم.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به اهمیت وجود مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا به عنوان نخستین سطح غربالگری مراجعان گفت: این مراکز باید شناسنامه دار باشد به طوری که با اطلاع رسانی های انجام شده مردم به طور کامل از وجود این مراکز مطلع باشند و همچنین سایر همکاران واحدهای بهداشتی و درمانی با اطلاع از این مراکز بتوانند موارد ارجاع افراد مشکوک به کرونا را به خوبی هدایت کنند.
تبریزی در این بازدید از سه مرکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد به نامهای احمدی، وحدت و پنجتن بازدید کرد.

هم اکنون ۳۵ مرکز خدمات جامع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمات رسانی به بیماران با علائم مشکوک به کرونا فعالیت دارند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در سطح ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد ویروس کرونا مشهد خدمات جامع سلامت وزارت بهداشت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • قلیان با گاز خنده!
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا