Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:38:34 GMT

۱۳ هزار داروخانه کشور درگیر کرونا هستند/ فوت ۸ داروساز

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۱۶۴

۱۳ هزار داروخانه کشور درگیر کرونا هستند/ فوت ۸ داروساز

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر ضیا، روز چهارشنبه در چهل و دومین همایش ملی روز داروسازی ایران گفت: هر ساله در روز ۵ شهریور روز داروساز مراسم باشکوهی از طرف انجمن داروسازان برگزار می‌شد که در سال جاری متأسفانه به دلیل شیوع کرونا و همچنین مقارن شدن با ماه محرم هیچ گونه مراسمی نخواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که در ۱۳ هزار داروخانه سراسر کشور داروسازان در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند اظهار داشت: متأسفانه در مبارزه با ویروس منحوس کرونا ۸ داروساز در کشور جان خود را از دست داده اند که این ضایعه بزرگ را به جامعه داروسازی و خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیا در ادامه افزود: انجمن داروسازان ایران برنامه‌های متعددی برای ارتقا خدمات داروسازان در سطح خدماتی برنامه ریزی کرده و با حمایت سازمان غذا و دارو سعی کرده این برنامه‌ها را گام به گام به جلو ببرد ولی باید برای موفقیت در هر برنامه‌ای باید حمایت‌های لازم از طرف سازمان‌های مرتبط صورت گیرد.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که خدمات ارزشمند داروسازان در داروخانه به خوبی دیده نشده و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم با عهد و میثاقی که با داروسازان در وفاداری و خدمات رسانی به مردم به نحو احسن صورت گیرد.

وی افزود: تمامی داروسازان در عرصه‌ها و سطوح مختلف خدمات ارزشمندی داشته اند که باید از همه این تلاشگران حوزه سلامت قدردانی به عمل آید و ما در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و معتقدم ارزشیابی و ارزیابی در این زمینه بسیار مؤثر خواهد بود.

ضیا از دست اندرکاران برگزاری این مراسم که به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی و برای نخستین بار در کشور برگزار شده است، تقدیر کرد.

کد خبر 4996920

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری آمار کرونا کووید 19 ماسک طبی روز خبرنگار سعید نمکی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران اورژانس کشور چاقی محرم 99 طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد