Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سپاه نیوز، در پی بیانیه مشترک وزرای علوم و بهداشت مبنی بر برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور ماه سال ۱۳۹۹، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اعلام آمادگی سپاه برای کمک به تامین فضای مورد نیاز جهت برگزاری آزمون کنکور سراسری کشور گفت: بر اساس تدبیر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه مقرر گردید در صورت درخواست وزارت علوم و استانداران محترم سراسر کشور و متناسب با نیازهای اعلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه ها و مراکز عمده آموزشی و ورزشی خود که از استانداردهای لازم برای اجرای پروتکل های آزمون و نیز دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا برخوردار هستند در اختیار مجریان آزمون قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار شریف برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها آن هم در عصر کرونا را از رخدادهای بزرگ و ماندگار کشور قلمداد و تصریح کرد: بی‌شک تحقق مطلوب این رخداد مبارک آن هم در شرایطی که آحاد ملت و از جمله داوطلبان کنکور سراسری در حال مبارزه نفس گیر با شیوع بیماری کرونا هستند نیازمند یک رویکرد ، همراهی و مشارکت ملی است تا به فضل الهی نسل جوان دانشجوی آینده جامعه به عنوان سرمایه های راهبردی کشور در کمال امنیت ، آرامش ، سلامت و با مراقبت و رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور موفق در آزمون کنکور، خود را مهیای ورود به دانشگاه و طی مدارج علمی برای پیشرفت و سربلندی ایران عزیز کنند.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج در برگزاری کنکور سراسری از هرگونه کمک به مجریان و دست اندرکاران آن دریغ نخواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی اسدی کارشناس آموزش و پرورش مهمترین عامل کاهش داوطلبان پسر در کنکور امسال به میزان ۳۴، را انگیزشی عنوان کرد و گفت: جوانان به خصوص پسران به دنبال آینده ای روشن به ویژه در حوزه مسایل معشیتی هستند و وقتی افرادی را در اطراف خود می بینند که از رشته تحصیلی شان بهره‌‌وری مناسبی ندارند از آنها الگو می‌گیرند، به عنوان مثال اگر فردی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته فنی باشد اما در حرفه ای غیرمرتبط با رشته تحصیلی اش مشغول باشد، جوانان از او الگو گرفته و ترجیح می‌دهند به جای ادامه تحصیل در بازار کار مشغول حرفه‌ای شوند.

وی با اشاره به ورود پسران به دانشگاه‌های غیردولتی آن هم با ثبت نام بدون حضور در کنکور، ادامه داد: آسان بودن تحصیل در دانشگاه‌های غیردولتی بدون کنکور و کسب مدرک تحصیلی با ارزش یکسان نسبت به دانشگاه‌های دولتی شاید علت دیگری برای کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور باشد.

به گفته این کارشناس،  تحصیل در خارج از کشور به دلیل سهولت علتی شده تا بیشتر خانواده‌ها ترجیح دهند پسران خود را برای تحصیل و اقامت به کشورهای خارجی بفرستند.

اسدی افزود: از سوی دیگر، دختران در گذشته در سنین کمتر ازدواج می‌کردند و ممکن بود از دبیرستان بازمانند، اما اکنون اینگونه نیست و این موضوع باعث شده حجم عظیمی از دختران به سمت کنکور آمده، سهمی از صندلی‌های دانشگاه‌ها را بگیرند، از این رو پسران انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی نداشته باشند. 

وی در خصوص آسیب‌های احتمالی کاهش تحصیل پسران در جامعه بیان کرد: بی‌تردید آن گروه از تحصیل کردگانی که تحصیلات خوبی دارند بهتر می‌اندیشند و بهتر زندگی می‌کنند، همچنین، کمتر در برابر آسیب‌ها قرار می‌گیرند، اما به طور کلی این موضوع آسیب جدی به جامعه وارد نمی‌کند، زیرا جامعه نیاز دارد پسران به سمت حوزه کار بروند.

اسدی یادآور شد: البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که اگر پسران با هوش بالا و استعداد نتوانند ادامه تحصیل دهند ممکن است وارد شبکه‌های بزهکاری شوند و از هوش خود در این عرصه استفاده کنند، یا ممکن است دچار سرخوردگی شده یا از خشونت استفاده کنند، همچنین این موضوع ممکن است سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند. 

این کارشناس آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش آموز مستعد اگر در رشته‌های خوب و پرمخاطب نتواند تحصیل کند، بدنه علمی ما دچار آسیب می‌شود، به عنوان مثال در گذشته شاهد بودیم که دانش آموزان باهوش و استعداد بالا در رشته‌های علوم انسانی تحصیل نکردند و متاسفانه افراد ضعیف مدیر یا وکیل شدند و این موضوع مشکلات مختلفی را ایجاد کرده است.

گفت‌و‌گو از: مهدیه قمری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • سایت‌های مسکن در چهار شهر کرمان آماده واگذاری است
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • تمدید مهلت داوطلبان برای تأیید سوابق تحصیلی
  • همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا -بوشهر
  • کرمانشاه آماده برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی‌دراز