Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@00:39:51 GMT

انتصاب اعضای 3 شورای تخصصی حقوقی در صداوسیما

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۲۸۵۳

انتصاب اعضای 3 شورای تخصصی حقوقی در صداوسیما

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صداوسیما اعضای 3 شورای تخصصی حقوقی با عناوین «مالکیت فکری و فضای مجازی»، «ماهواره و بین الملل» و «شورای راهبردی حقوقی» در رسانه ملی را مشخص کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «حسن گروسی» معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما، اعضای حقیقی و حقوقی 3 شورای تخصصی حقوقی صداوسیما را با عناوین «مالکیت فکری و فضای مجازی»، «ماهواره و بین الملل» و «شورای راهبردی حقوقی» را منصوب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش، در بخشی از ضرورت تشکیل شوراهای تخصصی یاد شده آمده است: با توجه به گستره روز افزون موضوعات حقوقی و تخصصی شدن آنها و به منظور بهره گیری از خرد جمعی با سرلوحه قرار‌ دادن راهبرد تفکر، تلاش و بهره‌مندی از علوم روز در جهت تامین حداکثری منافع  ملی و نظر به توسعه فن­ آوری فضایی و گستره تاثیر ماهواره‌ها در چرخه تحول رسانه‌های جمعی و ارتباط وثیق پخش برنامه‌های ماهواره‌ای با مقررات و اسناد بین‌المللی و همچنین فعالیت گسترده صدها شبکه ماهواره­ای معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و لزوم پیگیری­ های موثر حقوقی در این زمینه، همچنین با عنایت به اینکه امروزه شاهد گسترش روزافزون پدیده نوظهور فضای مجازی هستیم، همچنین رعایت الزامات حقوق مالکیت فکری، شوراهای تخصصی تشکیل شده اند.

همچنین برای این شوراها اهدافی در نظر گرفته شده که عبارتند از:

-پشتیبانی محتوایی از شبکه های رسانه ملی جهت ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رعایت، تمکین و احترام به قانون و تبدیل آن به یک مطالبه عمومی وفق بند (17) سیاست­های کلی نظام قانون­گذاری (ابلاغی مقام معظم رهبری)

-طراحی و پیشنهاد راهبردهای رسانه ملی در حوزه حقوق مالکیت فکری، فضای مجازی، حقوق بین الملل و ماورای جو

-مطالعه، بررسی و تحلیل مستمر مسائل مربوط به مالکیت فکری، فضای مجازی، ماهواره و فضای ماورای جو به منظور استفاده در رسانه ملی

-بسترسازی، مستندسازی و امکان سنجی جهت طرح شکایات در مجامع و سازمان­های بین­المللی نسبت به ناقضین حقوق مالکیت فکری سازمان در تمام بسترها

-اتخاذ تدابیر لازم و ارائه پیشنهادات برای حمایت موثر از حقوق رسانه ملی در خارج از کشور وفق قوانین، معاهدات و کنوانسیون های بین ­المللی

-ارائه نظرات مشورتی ناظر به موضوعات مربوط به ماهواره ها و شبکه های معاند نسبت به موضوعات ارجاعی در حوزه ماهواره و حقوق بین الملل

-ارائه نظرات مشورتی جهت طرح شکایت در مجامع و سازمان های بین المللی  نسبت به شبکه های پخش کننده برنامه های خلاف نظم عمومی، اخلاق حسنه و برنامه های مداخله جویانه

-اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت موثر از نظام و حقوق رسانه ملی در خارج از کشور وفق قوانین، معاهدات و کنوانسیون های بین المللی

-راهبری امور تحقیقات راهبردی رسانه ملی در امور بین­الملل و ماهواره و مالکیت فکری و فضای مجازی

-پشتیبانی از برنامه های مرتبط با امور تقنینی شبکه های رادیویی و تلویزیونی

-ارائه نظرات مشورتی در حوزه قانون­گذاری، مقررات­گذاری و مشارکت در تنظیم اسناد بین المللی مرتبط با رسانه ملی

-ارائه مشاوره حقوقی در تهیه و تنظیم لوایح قانونی، تصویب‌نامه‌ها، اساسنامه‌ها، نظامنامه­ها و آیین نامه ­های مورد نیاز رسانه ملی

-ارائه رویکردها و نقطه نظرات حقوقی درخصوص قوانین و مقررات موضوعه راجع به رسانه ملی

 اعضای این شوراهای تخصصی حقوقی که از سوی حسن گروسی انتخاب شده اند، عبارتند از: محسن اسماعیلی (عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس)، سید احسان قاضی زاده هاشمی (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما)، لطف الله سیاهکلی (نماینده مجلس شورای اسلامی)، سید نظام الدین موسوی (نماینده مجلس شورای اسلامی)، محمود حکمت نیا (معاون مالکیت فکری وزارت دادگستری)، جواد بابایی (معاون دادستان کل کشور و سرپرست دادسرای فضای مجازی)، غلامرضا مولابیگی (معاون نظارت و بازرسی دیوان عدالت اداری)، رضا فضل زرندی (معاون قضایی مدیریت منابع انسانی دیوان عدالت اداری)، محمد جواد طهماسبی (قائم مقام معاون حقوقی قوه قضاییه)، امیر قطبی (رییس دادسرای فرهنگ و رسانه)، جواد جاویدنیا (معاون قضایی در پیشگیری امور ویژه و فضای مجازی دادگستری کل استان تهران)، توکل حبیب زاده (عضو هیات علمی و مشاور بین الملل قوه قضاییه)، سیداحمد حبیب نژاد (معاون پژوهش مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی)، مهدی امیری اصفهانی (معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور)، احمد اوصانلو (معاون حقوقی سازمان بازرسی کل کشور)، اکبر طلابکی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران)، فرزاد جهانی (معاون دادستان و مدیر کل اسناد و مترجمین رسمی قوه قضاییه)، بابک درویشی (عضو هیات علمی دانشگاه و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی هما)، محمد صالح عطار (عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر حقوق بین الملل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)، امیر خوراکیان (معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی)، سردار ابراهیم کریمی (جانشین معاونت اجتماعی ناجا)، سردار سلیمان ملک زاده (جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا)، سرهنگ سیروس دالوند (معاون حقوقی و امور بین الملل پلیس فتا)، مهدی بهرامیان (رییس سازمان بسیج حقوقدانان)، صادق نصراللهی (مدیر گروه حقوق رسانه دانشگاه امام صادق(ع))، طاهر حبیب زاده(عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع))، قربانعلی مهری (عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس)، مجید فریزاد (کارشناس علوم سیاسی و امور مجلس)،  فهیم دانش (مشاور رییس سازمان و مدیر کل امور بین الملل رسانه ملی)، سعید مقیسه (قائم مقام معاونت فضای مجازی صدا و سیما)، محمد صالحی (مدیر شبکه العالم)، مهندس سیاسی فر (مدیر کل فناوری فضایی و ماهواره­ایی صدا و سیما)، مهندس شریفی(مدیر سابق مونیتورینگ).

از دیگر اعضای حقوقی شوراهای راهبردی مذکور می­توان به حضور مشاورین، مدیران کل امور حقوقی، امور مجلس، امور مالکیت فکری و حقوق بین الملل و مدیریت امور تعهدات و قرادادهای معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو هیات علمی دانشگاه معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی حقوقی و امور مجلس حقوق بین الملل مالکیت فکری رسانه ملی فضای مجازی تخصصی حقوقی بین المللی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!

اصلاح طلبان ساختاری در حالی به دنبال بهره گیری از مجلس دوازدهم می باشند که انتخابات مجلس را تحریم کردند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که استقبال گرم لاهور و کراچی از رئیس‌جمهور ایران، تتر به جای دلار در معاملات نفتی و بازی با آمار واردات خودرو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

اصلاح طلبان راهبرد خود برای فضای داخل مجس شورای اسلامی را مشخص کرده اند، بر اساس اخبار دریافتی اصلاح طلبان ضمن تاکید بر شکل گیری فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی و لزوم مدیریت بهینه آن، خارج از پارلمان تاکید کرده اند که هدف اصلی این جریان در مجلس باید تعمیق شکاف میان قالیباف و جبهه پایداری و حامیان دولت باشد.

روزنامه آرمان امروز درباره ترکیب مجلس آینده نوشته است:

با نزدیک شدن به روز برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گویا فضای انتخاباتی در داخل مجلس هم در حال گرم شدن است و چنان که از خبرهای پشت پرده و البته جلوی پرده می‌توان فهمید باید بگوییم شاخه‌های تندروی اصولگرا در حال افزایش تحرکات خود برای کنار زدن «محمدباقر قالیباف» هستند. بعد از اینکه خبرهای جلسه «حمید رسایی» با برخی از نمایندگان در رسانه‌ها منتشر شد روز گذشته نوبت به «مجتبی ذالنوری» بود، نایب رییس کنونی مجلس که تلاش دارد خود را در جمع نامزدها حفظ کند رسید تا انتقادهای تندی از نوع مدیریت مجلس بکند، هرچند در نطق خود اعلام کرد که در مورد فرد خاصی صحبت نمی‌کند ولی به‌خوبی مشخص بود که مخطالبش چه کسانی بود.

این روزنامه اصلاح‌طلب در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد:

او در این بین حتی مواردی در خصوص اصلاح روند فعالیت مجلس را هم مطرح کرد. که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. باتوجه به تحرکات شاخه‌های تندروی اصولگرا مانند شریان، پایداری و صبح ایران باید بگوییم که آنها پروژه عبور از قالیباف را پیش از شروع رقابت‌های ۱۱ اسفند آغاز کرده بودند. در روزی که رائفی‌پور در میتینگ انتخاباتی خود هدف را رقابت با قالیباف عنوان کرده بود. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که در بین ۵ گزینه مطرح شده تنها قالیباف است که از شاخه‌ غیر تندرو وارد میدان انتخابات ریاست مجلس خواهد شد.

روزنامه آرمان‌ملی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب است که علاقه خاصی به مدیریت مجلس آتی داشته و نیم‌نگاهی نیز به انتخاب رئیس بعدی دارد، این روزنامه می‌نویسد:

هر چه به روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم انتظارات برای تشکیل و آغاز به کار مجلس دوازدهم بیشتر می‌شود و گعده‌نشینی‌ها و دورهمی‌های منتخبان مجلس دوازدهم برای تاثیرگذاری بیشتر در مجلس آینده افزایش می‌یابد. البته در دور نخست که شاهد رقابت درون گروهی اصولگرایان با یکدیگر بودیم و قابل پیش‌بینی هم بود لیست امناء دست بالا را پیدا کرد و اکثریت نفرات راه یافته از تهران به مجلس از این لیست بودند. حال اینکه در دور دوم مجددا همه چیز طبق روال دور اول انجام خواهد شد و تمام کسانی‌که در دور اول حدنصاب ممکن آرا را به‌دست نیاورده بودند باهم به رقابت خواهند پرداخت. اما اینکه در دور دوم انتخابات چه میزان از واجدان شرایط بخواهند در انتخابات شرکت کنند خود محل سوال است.

اصلاح طلبان تاکید دارند تقویت موضع قالیباف در مجلس از اهداف اصلی این جریان می باشد اما نه به دلیل حمایت از شخص قالیباف بلکه بر اساس این راهبرد که قالیباف ضعیف شده نمی تواند نزاع و اختلاف در میان جبهه اصولگرایی را در داخل و خارج مجلس تامین کند.

به باور اصلاح طلبان تاکید بر حضور قالیباف در راس مجلس گرچه در فرایند مذاکره برای تامین سهم برای فراکسیون اصلاح طلبان و بازی در این مجلس موثر است اما به طور کلی ۲ راهبرد اصلی را هدف قرار می دهد؛ یکی تولید نزاع میان اصولگرایان و تعمیم آن به شکست یکدست سازیدومی مشغول سازی قالیباف، تولید مساله برای وی!

گفتنی است اصلاح طلبان به ویژه اصلاح طلبان ساختاری در حالی به دنبال بهره گیری از مجلس دوازدهم می باشند که مشارکت در انتخابات آن را تحریم و عملا مبارزه با حاکمیت را تجویز کرده بودند و حال با برنامه ریزی برای مجلس آینده علاوه بر به نمایش گذاشتن دورویی خود، از سوی دیگر اعتیاد این جریان به قدرت را نیز عیان می سازند.

اعتراف تلویحی یک روزنامه اصلاح‌طلب!

روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی، در سرمقاله‌ای بدون نام نویسنده، به موضوع توقیف نشریات زنجیره‌ای در ۲۴ سال پیش پرداخته است. در این یادداشت که مطابق ادبیات اصلاح‌طلبان، از آن اتفاق در اردیبهشت ۷۹ با عنوان توقیف فله‌ای نام برده شده، فضای رسانه‌ای کشور را دارای اختلال دانسته و دلیل آن را توقیف رسانه‌های زنجیره‌ای در سال ۷۹ دانسته است. در واقع به نظر می‌رسد هم‌میهن خواسته یک مشکل بزرگ را ناشی از آن توقیف بداند و گران فروشی کند!

هم‌میهن در سرمقاله خود آورده که «توقیف فله‌ای مطبوعات، نشان داد که زیان کوتاه مدت آن اقدام، در ابتدا متوجه اصلاح‌طلبان شد، ولی در میان‌مدت و بلندمدت نظام رسانه‌ای کشور که یکی از مهم‌ترین ارکان امنیت آن است، دچار چنان اختلالی شد که دیگر بعید است بتواند آن را جبران کند. وضعیت امروز رسانه‌های کشور در مقایسه باسال ۱۳۷۹ چگونه است؟ با قاطعیت می‌توان گفت که در سال ۱۳۷۹، مرجعیت رسانه‌ای کشور به‌طور کامل و بالای ۹۵ درصد در داخل کشور بود. مهمترین رسانه کشور صداوسیما بود، در کنار آن خبرگزاری‌های دارای مجوز، فعالیت گسترده‌ای می‌کردند. در مرحله سوم مطبوعات، به‌ویژه روزنامه‌ها حضور جدی داشتند که فضای اصلی آن در اختیار مطبوعات اصلاح‌طلب بود.»

در ادامه این مطلب آمده است که:

اکنون در چه وضعی قرار داریم؟ اثرگذاری صداوسیما در مقایسه با ماهواره‌های فارسی‌زبان بسیار ضعیف و در حاشیه قرار دارد. صداوسیما از حیث میزان بینندگان به‌شدت افت کرده و مهم‌تر از افت کمی، افت کیفی بهره‌مندان از این رسانه هستند که بیشتر شامل افراد سالمند، با تحصیلات پایین و افراد غیرشهرهای بزرگ و روستایی، که کم‌ترین اثرگذاری را در فضای عمومی و اجتماعی دارند!

سال ۷۹ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نبود؛ منوتو هم نبود؛ اینترنشنال هم نبود. سال ۷۹ شبکه‌های اجتماعی نبود؛ پیام‌رسان‌های مجازی نبود؛ کانال تلگرامی و صفحات اینستا و توییتر نبود. چه مقایسه غلطی است که یک رسانه اتفاق ۲۴ سال قبل را بی‌توجه به رسانه‌های نوین و پیشرفت عجیب و غریب رسانه‌ای به فضای کنونی رسانه‌ای ربط بدهد؟

یک نکته قابل تأمل هم این میان وجود دارد. این ادعا که سال ۷۸، ۹۵ درصد مرجعیت رسانه در داخل بود یک معنای نهفته هم دارد و آن اینکه آشوب‌های تیر ۷۸ در اثر تحریک رسانه‌های داخلی و در واقع روزنامه‌های زنجیره‌ای آن زمان بود. چه آنکه به قول هم‌میهن کسی توجهی به رسانه‌های خارج از ایران نداشت؛ و این امر تأیید ادعای نظام است که «بعضی از این مطبوعاتی که امروز هستند، پایگاه‌های دشمن‌اند؛ همان کاری را می‌کنند که رادیو و تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و امریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند بکنند.» آیا اصلاح‌طلبان مسئولیت این تشویش اذهان عمومی را می‌پذیرند؟

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک