Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:02:42 GMT

جایگاه کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش باید حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۴۳۰۸۷

جایگاه کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش باید حفظ شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، غلامعلی حدادعادل اظهار داشت: در شورای عالی آموزش و پرورش همواره شخصیت های برجسته و درجه اول علمی، فرهنگی و آموزشی کشور عضویت داشته اند.

وی افزود: درباره همه امور آموزشی و فرهنگی کشور در این شورا که پیش از این به نام شورای عالی معارف مشهور بود، تصمیم گیری می شد و مجوز بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و دانشگاهی کشور در این شورا صادر شده است از جمله دانشگاه ملی ایران سابق که اکنون به نام دانشگا شهید بهشتی آن را می شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: نشان ها و مدال های علمی و آموزشی و فرهنگی پیش از این از طریق این شورا به افراد اهدا می شد مانند نشان درجه دو فرهنگ که به شاعره فقید پروین اعتصامی اهدا شده است.

حدادعادل اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش در یک مقیاس کوچک تر مجلس آموزش و پرورش بوده که مجوز فعالیت خود را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده است.

وی همچنین گفت: مسایل آموزشی و پرورشی باید در شورای عالی توسط یک عده افراد متخصص، توانمند و صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت بررسی و کارشناسی شده و برای اخذ تصمیم نهایی طی یک لوایحی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مصوبات این شورا باید ماهیت قانونی داشته باشند،   یعنی از یک باید و نباید حقوقی برخوردار باشند. باید شفاف، ساده و با زبان حقوقی تدوین شوند.

حدادعادل ادامه داد: از ضرورت حضور نماینده های سایر دستگاه‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش خیلی صحبت شده است اما کمتر دیده ایم این افراد باعث ایجاد ارتباط دو وزارتخانه شوند باید ساز وکاری تهیه و تدوین شود فردی که به عنوان نماینده وزارتخانه در جلسات شورای عالی شرکت می کند عامل پیوند و ارتباط دو وزارتخانه باشد و از این ظرفیت به نحو احسن برای کمک به حل مسایل آموزش و پرورش استفاده شود.

برچسب‌ها مدارس غلامعلی حداد عادل وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس غلامعلی حداد عادل وزارت آموزش و پرورش مدارس غلامعلی حداد عادل وزارت آموزش و پرورش شورای عالی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۴۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است